
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektu pogłębienia ostatniego odcinka toru wodnego do Elbląga. Będzie ona kosztowała ponad pół miliona złotych, a przygotować ją ma w ciągu dziewięciu miesięcy spółka Mosty Gdańsk.
Umowę podpisano w piątek (21 marca). Biuro projektowe Mosty Gdańsk Sp. z o.o. będzie miało dziewięć miesięcy na jej opracowanie i uzyskanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych oraz jedenaście miesięcy na uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Umowa opiewa na blisko pół miliona złotych.
- Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla prac polegających na budowie około 3 km toru wodnego na rzece Elbląg o szerokości 36 m i gł. 5 m na odcinkach od punktu P1 (na wysokości oczyszczalni ścieków) do punktu P2 (przy rozwidleniu rzeki i Kanału Jagiellońskiego) oraz od punktu P2 do punktu Port (zlokalizowanego na wysokości mostu Unii Europejskiej) wraz z odcinkowym umocnieniem brzegu oraz budowie obrotnicy o średnicy 160 m na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego - informuje Urząd Morski w Gdyni.
Jak zaznacza Urząd Morski w Gdyni, wcześniej w zakresie tego zadania została opracowana „Koncepcja projektowa możliwości i uwarunkowań w zakresie wykonania robót pogłębiarskich na odcinku P1- Port o maksymalnie możliwych parametrach toru wodnego, bez konieczności wykonywania obudów brzegu lub wariantowo z obudową” (Instytut Budownictwa Wodnego PAN, listopad 2024), która wstępnie wskazuje odcinki, wymagające umocnienia brzegu lub przeprowadzenia analizy stateczności.
- Wykonawca wybrany w tym przetargu opracuje dokumentację projektową dla wszystkich odcinków, które w jego ocenie wymagają wykonania obudowy brzegu lub przebudowy, czy rozbudowy istniejących konstrukcji - czytamy w informacji UM w Gdyni.
O problemach przy przetargach na wykonanie dokumentacji projektu pogłębienia ostatniego odcinka toru wodnego do Elbląga pisaliśmy m. in. w tym artykule.