Czterech przewoźników rywalizuje o umowę na obsługę części miejskich linii autobusowych od 1 kwietnia 2021 roku. Najtańszą ofertę na tzw. pakiet numer 1 złożył elbląski PKS.
Od 1 stycznia w Elblągu będzie obowiązywał nowy schemat połączeń autobusowych i nowe rozkłady jazdy, o czym informowaliśmy tutaj. Zmienią się też przewoźnicy na najbliższe siedem lat. Obsługę linii nr 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19 23, 24, 100 (tak zwany pakiet nr 2) będzie realizować konsorcjum firm z Gostynina i Grodziska Mazowieckiego. Na obsługę linii nr 16, 17, 20, 21, 22 (tak zwany pakiet nr 1) ZKM w Elblągu ogłosił nowy przetarg.
Dzisiaj w siedzibie ZKM otwarto oferty w przetargu na pakiet nr 1. Wystartowało w nim czterech przewoźników. Miejska spółka ogłosiła, że na prawie siedmioletnią umowę przeznaczyła prawie 42,3 mln złotych. Najtańsza oferta – elbląskiego PKS – opiewa na 45,6 mln złotych, kolejne – na 49 mln zł (PKS Gdańsk), 54,3 mln zł (PKS ze Świerklańca w konsorcjum z firmą z miejscowości Zendek i Gdańska) i na 58,1 mln zł (Mobilis z Warszawy). W przetargu nie wystartowała spółka Arriva, która woziła elblążan przez ostatnie 7 lat.
Kto wygra przetarg? Przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy, gdy komisja przetargowa szczegółowo przeanalizuje oferty. Do tego czasu pasażerów na liniach 16, 17, 20, 21, 22 będzie przewoził elbląski PKS.
- ZKM po negocjacjach z dwoma lokalnymi operatorami, planuje zawrzeć tzw. umowę zakłóceniową z PKS w Elblągu na obsługę linii autobusowych objętych pakietem nr 1. Umowa będzie obowiązywała do czasu rozstrzygnięcia toczącego się przetargu. Nadrzędnym celem jest zapewnienie ciągłości świadczenia usług na liniach autobusowych – informował nas jeszcze przed świętami Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.