30 września poznamy Elbląski Produkt Roku 2006. Niestety, swoje produkty do konkursu zgłosiły tylko cztery firmy. To pierwsza edycja konkursu, którego organizatorem jest elbląski oddział Naczelnej Organizacji Technicznej Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych przy udziale Urzędu Miejskiego, Starostwa Powiatowego oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu.
- Celem konkursu jest wybór i promocja wysokiej jakości produktów wytwarzanych w firmach na terenie Elbląga i regionu. Produktów, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym skutecznie konkurują na rynku krajowym i zagranicznym – mówi Aleksander Huńko z elbląskiego NOT. - Do konkursu staraliśmy się wybrać znaczące w regionie firmy, które mają ciekawe wyroby czy produkty. Pomimo, że informacje o plebiscycie wysłaliśmy do przeszło stu firm i instytucji działających na terenie Elbląga i powiatu, naszą propozycję przyjęły tylko cztery z nich. Być może w przyszłym roku będzie więcej chętnych.
O tytuł Elbląskiego Produktu Roku 2006 ubiegać się będzie wirtualna rekrutacja Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, chleb witalny produkowany przez Piekarnię Raszczyk z Pasłęka, chleb rozmaitości z PSS Społem w Elblągu oraz piwo warzone w Browarze Braniewskim.
Zgłoszone do konkursu produkty oceniane są specjalnie powołane komisje. Kryteria oceny to m.in.: jakość, estetyka, nowoczesność, niezawodność, trwałość, wartość i dynamika sprzedaży, możliwości handlowe i marketingowe, konkurencyjność, zgodność z normami ekologicznymi, atesty i certyfikaty jakości, udział sprzedaży produktu w całkowitym obrocie firmy (również zagranicą), główni odbiorcy produktu (krajowi i zagraniczni), uzyskane wyróżnienia, znaczenie cywilizacyjne i społeczne produktu oraz tworzenie nowych miejsc pracy.
Nagrodą w plebiscycie, poza honorowym tytułem Elbląskiego Produktu Roku, jest statuetka wykonana przez elbląskiego artystę Romana Fusa. - Statuetka może być wykorzystana jako znak promocyjny firmy, a jej wizerunek może być umieszczony obok znaku towarowego firmy - dodaje Aleksander Huńko.
Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas uroczystej gali w sobotę 30 września.
O tytuł Elbląskiego Produktu Roku 2006 ubiegać się będzie wirtualna rekrutacja Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, chleb witalny produkowany przez Piekarnię Raszczyk z Pasłęka, chleb rozmaitości z PSS Społem w Elblągu oraz piwo warzone w Browarze Braniewskim.
Zgłoszone do konkursu produkty oceniane są specjalnie powołane komisje. Kryteria oceny to m.in.: jakość, estetyka, nowoczesność, niezawodność, trwałość, wartość i dynamika sprzedaży, możliwości handlowe i marketingowe, konkurencyjność, zgodność z normami ekologicznymi, atesty i certyfikaty jakości, udział sprzedaży produktu w całkowitym obrocie firmy (również zagranicą), główni odbiorcy produktu (krajowi i zagraniczni), uzyskane wyróżnienia, znaczenie cywilizacyjne i społeczne produktu oraz tworzenie nowych miejsc pracy.
Nagrodą w plebiscycie, poza honorowym tytułem Elbląskiego Produktu Roku, jest statuetka wykonana przez elbląskiego artystę Romana Fusa. - Statuetka może być wykorzystana jako znak promocyjny firmy, a jej wizerunek może być umieszczony obok znaku towarowego firmy - dodaje Aleksander Huńko.
Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas uroczystej gali w sobotę 30 września.
OK