UWAGA!

Miliony na elbląski transport

Ponad 40 z 46 mln zł przeznaczonych w tegorocznej puli Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na rozbudowę transportu publicznego trafi do Elbląga.

Zgodnie z decyzjami zarządu województwa dotyczącymi podziału środków przyznanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2004 - 2006, w tym roku w dyspozycji władz samorządowych znalazło się 46 mln 427 tys. zł. Mają one zostać przeznaczone na realizację inwestycji związanych z rozwojem transportu publicznego w miastach mających ponad 50 tys. mieszkańców.
     Władze Elbląga jako jedyne złożyły wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie inwestycji transportowej. Poprosiły o wsparcie projektu "Rozbudowa transportu publicznego - trakcja tramwajowa w Elblągu" kwotą 40 mln 537 tys. zł.
     - Nie mieliśmy kłopotów z podjęciem decyzji nie tylko dlatego, że był to jedyny wniosek - mówi marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Andrzej Ryński. - Najważniejsze jest bowiem to, że został on dobrze przygotowany i uzyskał wysoką ocenę ekspertów pod względem merytoryczno-technicznym, a także członków Regionalnego Komitetu Sterującego.
     Cały projekt przygotowany przez gminę Elbląg opiewa na 58 mln zł i ma nie tylko poprawić system komunikacji miejskiej, ale także ułatwić dostęp do nowych terenów inwestycyjnych. Projekt jest też elementem szerszego programu modernizacji i rozwoju transportu publicznego w mieście.
A

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jezeli beda sie do tego dotykali "eksperci i projektanci" skrzyzowan na Nowowiejskiej/Dabka czy Grottgera/Leczycka to nastepne zmarnowane pieniadze w miescie. Proponuje powolanie komisji d/s krotkowzrocznej polityki komunikacyjno-transportowej w naszym miescie.
  • Rzeczywiscie ci od projektow powinni ze 2lata pobawic sie samochodzikami w przedszkolu, a nie robic doswiadczenia na cierpliwosci kierowcow.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    TIRowiec(2004-11-25)
  • Czy ktoś mi może powiedzieć dlaczego ja muszę być skazany na poruszanie się tramwajem. Mieszkam na szarych szeregów 33(zawada) i tak jak wcześniej dojazd do dworca zajmował mi 20 minut autobusem nr9 który jeździł co 10 minut tak po zmianach kiedy uruchomino nowe linie tramwajowe nr 5 i 4, autobus nr9 jeździ 2 razy na godzinę a więc żeby nie być pół godziny przed rozpoczęciem pracy muszę iść 15 min do przystanku tramwajowego a następnie jechać tramwajem około 30 minut. Łącznie 45 minut.Mam kolege w pracy któremu dojazd do pracy z Pasłeka(ponad 20 km) zajmuje mniej czasu niż mi (5 km). Dlaczego zmniejszono częstotliwość kursowania autobusów tam gdzie nie jeżdzi tramwaj.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mieszkaniec(2004-11-25)
  • A ja gratuluję !!! Zauwazcie Państwo w końcu, że Elbląg jako JEDYNY złozył wniosek. Muszę przyznać, że ekipa wnioskująca o pieniądze ze środków unijnych czy tez innych jest niezła. Gratulacje!!
  • Też się cieszę , że pieniądze trafią do Elbląga. Jeśli dobrze zrozumiałem , są to środki dla miast o wielkości powyżej 50 tys. mieszkańcow . Gdzież więc jest miasto o tej wielkości w "naszym" wojewodztwie oprócz "stolicy" i Elbląga ?
  • Co innego dobrze napisać wniosek - za to faktycznie duże brawa - a co innego sesnownie je wydać. Projektanci głównych skrzyżowań w Elblągu chyba nie widzieli samochodu większego od malucha i nie znają bardzo fajnego i przepustowego skrzyżowania - ronda. A propos ciekawe czemu na Grota roweckiego w 12 lutego na prawoskręcie nie ma zielonej strzałki?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    metaxa(2004-11-25)
  • Jeżeli experci(od siedmiu boleści) znów zaprojektują coś jak most unii(zamkniety dla ruchu pieszego) ..... to szczęścia, zdrowia i polewaj
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    piechurek(2004-11-25)
  • Co Wy tutaj wymyslacie?? Wiadomo przeciez co to jest za projekt. Tutaj juz nikt niczego wiecej nie wymysli. Chodzi o budowe linii tramwajowej na Ogolnej i zakup 6 nowych niskopodlogowych tramwajow. Do 2006 roku ma byc wszystko gotowe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Francuz(2004-11-26)
  • Inwestycje transportowe powinny dążyć w kierunku aby ulepszyć komunikację miejską dla mieszkańców Elbląga. Jeżeli chodzi o most Unii Europejskiej - gdzie jest przejście dla pieszych. Teraz w zimę trudno jest dostać się na drugą stronę. Mieszkam na Brzeskiej a pracuję na Nowodworskiej - muszę przejechać cały Elbląg aby tam dotrzeć, tracę ok. 40 min. Dlaczego żaden autobus nie jeździe przez ten most i nie połączył dzielnic płn. z Zawodziem. Czy ktoś w tym mieście myśli. Radni chyba zapadli w sen zimowy.... A ja zamiast 5 min muszę tracić czas i pieniądze!!!
  • Moż jakieś parę milionów z tego można by wydać na umożliwienie powrotu rolnikowi z elewatora PZZ do Nowakowa. Dotychczas musi jechać wiele kilomatrów zagracając miasto, aby wrócić pod PZZ tylko z innej strony. A parę milionów wystarczyło by na wyzłomowanie znaku, który postawili ci co wiedzą lepiej, ale prawa jazdy nie mają. Chyba, że chodzi o zwiększenie dochodów miasta z mandatów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jeszcze posiadający prawko(2004-11-26)
  • a moim zdaniem bardzo miło jest przytulić 4 duże bańki i zamydlić sprawę jakimś bezużytecznym tramwajem - czy nie lepiej zainwestować w drogi które są i "puścić" ze 3 nowe linie autobusu (moje propozycje: zawada-dąbka-most uni-zawodzie; zawada-dąbka-nowowiejska-traugutta-bema-itd; zawodzie-tysiąclecia-grunwaldzka-grottgera-bema-itd;) niż walić kasę w budowę lini tramwajowej wzdłuż jednej ulicy?
  • prawie wszycy by tylko krytykowali.dla jednej pracującej osoby pusty autobus za kanał inny chodził cały czas przez most kolejowy ale teraz nie może,jeszcze inny chciałby jeżdzić 100km po mieście bo mu skrzyżowania za ciasne.weżcie pod uwagę że na każdy projekt musi być uzasadnienie ,że jest jakaś pula pieniędzy i ani grosza więcej poszeżenie mostu to kilka miljonów zł jak się ma do wyboru zbudować most bez przejścia lub nie zbudować go wcale to lepiej że wybrano budowę i tak jest ze wszystkimi funduszami z uni.cieszamy się że ta władza umie pisać projekty i cały czas otrzymujemy unijne pieniądze bez tych pieniędzy nic by się w elblągu nie robiło a tak trochę ludzi ma pracę a miasto nam pięknieje
Reklama