UWAGA!

Marszałek buduje drogi

Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego przyjął zasady kształtowania sieci dróg wojewódzkich na Warmii i Mazurach do 2021 r.

- Stawiamy na rozwój gospodarczy regiony, a nie ma rozwoju bez dróg – mówi marszałek Andrzej Ryński. – Stan naszych dróg stale się poprawia, w 2005 roku przeznaczyliśmy na ten cel rekordową sumę 700 mln zł. Gros funduszy unijnych i samorząd województwa, i samorządy lokalne przeznaczają właśnie na poprawę infrastruktury. Ale wieloletnich zaniedbań nie da się nadrobić szybko. Dlatego z pomocą naukowców wytyczamy perspektywę rozwoju. Przyznaję, są to plany bardzo ambitne, ale od tego zależy dalszy rozwój, atrakcyjność inwestycyjna i nowe miejsca pracy na Warmii i Mazurach.
     Program został opracowany pod kierunkiem prof. Leszka Rafalskiego we współpracy z samorządami lokalnymi, Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, Instytutem Badawczym Dróg i Mostów oraz Warmińsko-Mazurskim Biurem Planowania Przestrzennego. Wytycza plany inwestycyjne na drogach wojewódzkich Warmii i Mazur aż do 2021 roku. Jego realizacja wymaga nakładów rzędu 1 miliarda 265 milionów zł, czyli 85-90 milionów zł rocznie.
     Plany zakładają zapewnienie odpowiednich połączeń pomiędzy regionem a innymi centrami gospodarczymi w kraju i zagranicą – Warszawą, Gdańskiem, Bydgoszczą, Kaliningradem, Wilnem, a także stworzenie sprawnego systemu komunikacyjnego wewnątrz regionu. Sieć dróg wojewódzkich na Warmii i Mazurach jest – zdaniem ekspertów - ukształtowana prawidłowo, ale została uformowana jeszcze przed rokiem 1914, na potrzeby niewielkiego ruchu, głównie konnego, więc nie spełnia dzisiejszych warunków w zakresie geometrii łuków i szerokości jezdni. W dodatku na terenie znajdują się 104 mosty nie spełniające obecnych norm, które trzeba zmodernizować albo wybudować nowe.
     - Dokument wprowadza także zupełnie nowe spojrzenie na drogi rowerowe, szczególnie w rejonie Pojezierza Iławsko-Ostródzkiego oraz Wielkich Jezior Mazurskich – mówi marszałek Ryński. – Bardzo mnie to cieszy, bo to zwiększy atrakcyjność tych turystycznych regionów. Jeśli te ambitne plany uda się zrealizować, wyraźnie skorzysta na tym cały region.
     
PD

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Oczywiscie zgadzam sie, nie na darmo zostala przystosowana do ruchu konnego i tak powinno pozostac! Natomiast wokol Elblaga powstala autostrada Berlin-Elblag-Kaliningrad. Tochyba o czyms swiadczy.
  • Ciekawi mnie szczegółowa dyslokacja budowy tych dróg w rozbiciu na: b. woj. olsztyńskie, b. woj. elbląskie i b. woj. białostockie. Coś mi się wydaje, że gros inwestycji obejmie region olsztyński, a nam przypadną ochłapy, chociaż logika wybudowanej jeszcze przez Niemców infrastruktury drogowej mówi inaczej. Po kiego wała drogi w kierunku np. Górowa, Gołdapi, czy Olecka (w układzie południkowym), gdy natężenie ruchu będzie rozwijało sie w kierunku Gdańska (przez Elbląg), Królewca (prawie w całości przez Elbląg), czy z Gdańska (przez Elbląg) do Wilna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    JeanChaussee(2006-01-05)
  • Interesuje mnie ten ostatni akapit,jak sie ma rozwój turystyki, również tej rowerowej na wspomnianych terenach do intensywnej wycinki drzew która sie prowadzi a która słuzy tylko celom zarobkowym.
  • No nareszcie coś dla ludzi, a nie tylko dla towarzystwa wzajemnej adoracji. Cieszą szczególnie te drogi rowerowe - ino co by nie wygladały jak ta namiastka elblasko-olsztyńska. Ano od komunikacji czas poloneza zacząć szlachetni wodzowie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2006-01-05)
  • Na pewno za te pieniadze z kasy województwa zmodernizuje się najpierw wszystkie drogi w samym Olsztynie a następnie wszystkie drogi prowadzące do Olsztyna!!!:) A reszta powiatów niech sama daje sobie radę!:)
  • Zacznijmy od tego ,że siódemka od Elblaga do Gdańska i od Eg. do Płońska powinna byc droga szybkiego ruchu ,czyli powinna być 4 pasmowa
  • a po tych drogach będą pędzić karkonosze w tych swoich beemkach.czas umierać...
  • Drogi w wojwodztwie war-maz sa chyba najgorsze w kraju ,kto jechal DK 16 w strone granicy litewskiej to wie o czym pisze , Mragowo-Elk jak w Somalii resztki asfaltu miedzy glebokimi dziurami, dopiero po wjechaniu na Litwe mozna normalnie jechac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    turysta(2006-01-08)
  • a dokladnie kiedy bedzie mozna pojechac droga do warszawy i gdanska ktora ma po 2 pasy ruchu w jedna strone ? ? ? Do tego monentu kiedy to niezostanie spelnione nie mamy co liczyc na jakies inwestycje w regioniei rozbudowe portu i prawidlowe jego dzialanie.
  • ble,ble ble.....i nic ,zadnych konkretów .Tylko ogolnik lucjan
  • A czy PANA MARSZAŁKA i kogokolwiek interesuje jaka jest woda w Elblągu? Czy PAN MARSZAŁEK musiał kiedyś odpowiadać dzieciom na pytanie, dlaczego z kranu leci brązowa woda? Czy PAN MARSZAŁEK CO ROKU wymienia kocioł centralnego ogrzewania na nowy, bo tak zakamieniona woda jest w ujęciu wodnym w Elblągu? Czy PAN MARSZAŁEK zainteresował się badaniami wody i czy spełnia ona jakiekolwiek standardy, co zresztą widać gołym okiem, że nie spełnia? Drogi w rejonie wołają o pomstę do nieba, ale woda w Elblągu to trucizna dla ludzi, powoduje błyskawiczne urządzeń grzewczych i sanitarnych, nie licząc strat moralnych. Czy ktoś to w ogóle kontroluje? Czy ktoś za to odpowiada? Co na to posłowie Ziemi Elbląskiej?
Reklama