UWAGA!

Koniec firmy z tradycjami?

Elbląskie Zakłady Napraw Samochodowych zostały postawione w stan upadłości. Pracę może stracić 47 osób.

Elbląskie Zakłady Napraw Samochodowych działały od 1947 roku. Przez lata rozwijała się prężnie, miała wiele zleceń, zatrudniała setki elblążan. Z czasem przekształciła się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Było jednak coraz mniej zleceń.
     - Wczoraj Elbląskie Zakłady Napraw Samochodowych Sp. z o.o. zostały postawione w stan upadłości - mówi Jadwiga Magdziak, syndyk masy upadłościowej. - Powodem była niewypłacalność firmy.
     - Teraz muszę zapoznać się z sytuacją w spółce - dodaje. - Muszę zobaczyć ile ma zleceń, czy jest odpowiednio wyposażona do kontynuacji działalności i czy mienie nie zostało przejęte przez wierzycieli.
     Syndyk zapozna się również z sytuacją pracowników. W chwili obecnej 47-osobowa załoga jest zagrożona zwolnieniem z pracy.
A

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Szczerze powiedziawszy to dokladnie nie wiem gdzie sa te zaklady. Gdyby nie prasowka 50 lat wczesniej to nie wiedzialbym o ich istieniu. Ciekawe co z zakaladami armatury samochodowej (bo to jest chyba zupelnie inna firma?), czy tez do Elblaga wejdzie firma Ukrainska? Mozna miec dobra firme i lidera na cala Polske w Elblagu. Ostatnio nie wiem czemu nic nie bylo na portelu o tym - droga redakcjo, firma Alstom Power w Elblagu uzyskala tytul lidera jesli chodzi o woj. warm-mazurskie. deklasujac tym samym Michelin-Olsztyn, ktora w ogole nie przedstawila wynikow finansowych (pewnie nie bylo sie czym chwalic). Polecam rowniez lektore artykulu w Rzeczpospolitej, gdzie elblaska firma Alstom, niejako ratuje honor firm dzialajacych w Polsce polnocnej i wystepuje z takimi firmami jak SIMENS,GE,IBM , ktorych siedziby zostaly umiejscowione glownie w takich miastach jak Krakow i Wroclaw. Gratulacje!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dumny elblążanin(2005-06-30)
  • EZNS na Dojazdowej , współpracowałem z firmą znajdującej sie na terenie EZNS to co tam sie wyrabiało to masakra wszyscy kradli złom nikt niczego nie pilnował tylko w swoje łapy pchali, a ochrona to tylko pic na wode , pijaki i złodzieje, same "kierowniczki" w EZNS kazały wywozić złom do skupu zeby było na wypłaty,taki zakład zaniedbać to debilstwo , wystarczyło zatrudnic pożądnego menadzera z kontaktami i zakład by żył bo pracownicy fachowi i sprzet wystarczający , remonty gruntowne ciężarówek i autokarów moznaby wykonywac bez problemów a zlecenia łapać z całej Europy , wiem że jakis czas temu były prowadzone rozmowy chyba ze Scanią i dupa blada z tego wyszła , nie dogadali sie , coś mam przeczucie ze zakład musi upaść zeby syndyk mógł sprzedać komuś tanio ... czy inwestor już czeka ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mariooo(2005-06-30)
  • To moze dobrze niech to przejmie inwestor za syboliczna zlotowke i zreogranizuje i zobuduje zaklad, byleby ludzie mieli dobra prace. Nie wiem jak przebiega tego typu proces upadlosciowy, ale tonie musi chyba prowadzic do likwidacji? A co ze stocznia Elblag ona tez jest/byla w upadlosci?
  • Dumny Elblążanin – chyba dużo, dużo na wyrost. Jeżeli się praktycznie nie wie nic na temat wielkich tradycji „samochodowych” Elbląga, to proponuję by się tak górnolotnie (bez pokrycia) nie nazywać, a poszperać trochę w czytelniach. ELZANAS (EZNS) - to była po wojnie tylko namiastka tego co było przed 1945 r. w Elblągu. A więc początkowo zakłady samochodowe Franza Komnick’a, przejęte później przez firmę z Brunszwiku (niem. Braunschweig) – Büssing NAG – Zakład Wschód w Elblągu. To właśnie w naszym mieście produkowano samochody ciężarowe, także dla policji i wojska (w czasie wojny Panzerspähwagen). Tradycje samochodowe w Elblągu kontynuował także „Polmo-ZAS”, ale z jakim skutkiem – każdy widzi. Dlatego budzi zdziwienie, że władze Elbląga nie walczą o przywrócenie tych tradycji, oddając pole jakiemuś Olsztynowi, czy wiosce pod Wrocławiem (Kobierzyce, czy coś w tym rodzaju). Dodać tylko należy, że dawniejszy Büssing NAG, to dzisiejsza prężna firma MAN.
  • Jesli chodzi o mnie to widzialem o istnieniu elblaskiej tradycji budowy i napraw samochodow, posiadam stare zdjecia na ktorych widnieja wyprodukowane w Elblagu przedwojenne samochody. Zab czasu nie byl laskawy dla firmy, ktora praktycznie zanikla. Nie bywam na ulicy Dojazdowej i nawet nie wiem jak owe zaklady wygldaja teraz. Jesli chodzi o tradycje "samochodowe" to Elblag kojarzony jest z ZAS'EM, ktory jest jakby bardziej na widoku. Pytanie nie jest o to jaki jest moj stan wiedzy na ten temat, tylko o to co bedzie dalej. Ja uwazam, ze powinno zainteresowac sie tutaj miasto z prezydentem i w jakis sposob ratowac zaklad, np. poprzez szukanie inwestora strategicznego. Wladza chyba wie co ma robic, to nie jest zadna filozofia i mam nadzieje, ze w tym kierynku prowadzone sa juz rozmowy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dumny elblazanin(2005-06-30)
  • Baranki boże - Elblag to miasto w którym produkowano statki, lokomotywy. samochody i cygara. Oczywiscie to nie koniec litanji - ale to powinno wystarczyć. Amen.
  • AM daj se siana i nie pouczaj!
  • Z.P.O Truso -upadło, Elzam-upadl, ABBA (Alstom)-coraz gorzej przędzie-rozwalone na spółki, "POLMO"-upadło,i tak by wyliczać bez liku.....a potem dziwią sie że młodzi z Elbląga uciekają.A GDZIE MY MŁODZI MAMY NIBY PRACOWAĆ???Co...
  • Do końca lat dziewięćdziesiątych Elbląg był miastem przemysłowym i pracy nigdy tu nie brakowało. Po piętnastu latach transformacji Elbląg jest miastem bezrobotnych. Nie jest to oczywiście winą transformacji tylko ludzi którzy w tym czasie kierowali elbląskimi zakładami. Dla przykładu EZNS-em interesowała się Scania i Neoplan. Jedni produkują w Słupsku drudzy w Poznaniu. Albo Zakłady Odzieżowe Truso. Upadły bo były wyjątkowo nieudolnie zarządzane. Obecne władze nie potrafią przyciągnąć do Elbląga inwestorów, a pieniądze które pozyskują z funduszy unijnych konsumują głównie firmy z poza Elbląga. Nie ma także należytej troski o elbląski rynek wśród ludzi którzy obecnie kierują elbląskimi firmami. Kupuje się usługi i urządzenia w firmach z poza Elbląga, im dalej tym lepiej, a zwykle nawet drożej niż w Elblągu. Przykładów jest wiele.
  • dumny elblazanin ~ żyjesz przeszłością Elga, a prezydEl... już mi się znudziło wieczne przypominanie efektów jego 'ratowania' elbląskich firm, bo jak widać nic to nie daje do myślenia ...ale ZAS 4 lata temu przypomnę ~ www.portel.pl
  • W EZNS pracowałam 19 lat. Była to bardzo prężna firma. Miesięcznie naprawiała 200 autobusów i 2000 silników. Dywidendy, polityka państwowa, popiwki i zarządzający patrzący wyłącznie!! na własne wynagrodzenie (dyrektor miał kontrakt gwarantujący mu wzrost wynagrodzenia z kwartału na kwartał zgodnie ze wzrostem średniej krajowej - dbał wyłącznie o to żeby zakład istniał, bo wtedy miał wysoką pensje), ciągłe zwolnienia pracowników spowodowały, że teraz z zakładu, który zatrudniał ok 1000 osób i szkolił w swoich warsztatach wielu uczniów teraz ma 47 pracowników. Ciekawa jestem ile z tego jest pracowaników "umysłowych". Wśród zakładów ktore kiedyś zatrudnienie dawały szeregom elblążan należy również wymienić ZNMR, Zakłady Lotniskowe, Zakłady Wielkiego Proletariatu, Renoma, Truso, Plastyk. Zamech zatrudniał ok 7000 a nie tak jak dzis Alstom ok 3000 (?) osob. Ilość bezrobotnych jest przerażający i zniechęcający do pozostania w mieście. Dużo naszej wykształconej młodzieży wyjeżdża i juz nie wraca. Bedzie to miasto wyłącznie emerytów??:(( Władzom miasta trzeba przyznać, że miasto dużo ładniej wygląda, ale niedlugo nie bedzie dla kogo, bo wszyscy wyjada:((
  • A SŁonina i tak wie swoje:-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    POirytowany(2005-07-01)
Reklama