UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Podczas Dni Hanzy przeczytałem w ultce reklamowej, że po 1600 roku wskutek zapiaszczania toru wodnego do Elbląga przegrał on jako miasto i port z Gdańskim, to zastanawiające, że potomkowie holendrów i niemcy się poddali biorac pod uwagę ogrom przeprowadzonych prac melioracyjnych a tylko my budujemy port w ten sposób, że Kapitanet Portu będzie po drugiej stronie rzeki tuż za mostem Unii Europejskiej. Ja mam pytanie czy statki do portu elbląskiego będą wpływały na wstęcznym biegu rufą w kierunku portu czy dopiero opuszczając port elbląski będą płyneły w opisany wyżej sposób, bo jakoś sobie nie mogę wyobrazić jak podnad 100 metrowy mam nadzieję ,że pełnomorski stek dokona zwrotu na rzece Elbląg
  • Do tego sluza baseny portowe, ktore juz sa,i beda rozbudowywane
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    djrybak(2005-08-24)
  • Do djrybaka. Jakie baseny portowe zapewnią obrót 100 metrowego statku? Rozbudowywane są baseny dla jachtów i kajaków. Tak naprawdę to barki mogą obracać się naprzeciw elewatora przy kanale Jagielońskim. A jeżeli w transporcie wodnym ładunek 120 ton jest olbrzymim, to co powiesz na barki z węglem i piaskiem po 800 ton. Pływają dosyć często. A czy ten ogromny ładunek 120 ton miał naprawdę aż 100 metrów, żeby most mógł mu zaszkodzić? Zresztą masa 120 ton jest bez problemu transportowana drogami i koleją. Chyba, że jest problem z gabarytami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wydawca(2005-08-25)
  • A może ten most jest bardzo dobrym przemyślanym rozwiązaniem władz Elbląga? Chodzi o to, aby barki z Kaliningradu nie mogły przepłynąć do Gdańska, ani Wisłą do całej Polski i Europy. Dzięki temu będą musiały być rozładowane w Porcie Morskim w Elblągu. A z tego, to Elblążanie będą mieli same korzyści.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    optymista(2005-08-25)
  • Dowiedziałem się, że prawdopodobnie istnieje rzeczywisty problem - nie ten wyborczy. Most ma podobno być stały, a nie podnoszony. Prześwit 12 metrów. Jest to prześwit za mały dla jachtów pełnomorskich. Czyli zachodni turyści i polskie jachty nie będą mogli przepłynąć z Gdańska na Zalew. Może ktoś coś wie na temat ograniczeń wysokości w innych punktach tej trasy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    czytacz(2005-09-02)
Reklama