UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Póki co realizowana jest koncepcja "innego" rozwoju... ale o tej koncepcji nie wolno informować, bo mieszkańcy miasta mogliby się zdenerwować faktem długoterminowego spuszczania ich podatków do klozetu...
  • @J..B.. - On tak chce rozwoju portu jak, jak rewitalizacje kolei nadzalewowej.
  • @Realista1 - Niestety- to są układy i układziki, powiem krótko, gdyby nasze miasto było samodzielnym województwem, ewentualnie w województwie pomorskim, to by była całkiem inna bajka.
  • "Będzie taki sam marazm, ludzie nie rozumieją tego i dlatego popierają takich populistów z pisu. " Śmiało dorzućmy jeszcze jaki miliard żeby na dwunastym kilometrze wąskiej i płytkiej rzeki przekształcić parking dla TiRów w port morski... Statki z całego świata będą tu zawijać, bo na Tik Toku będzie wyzwanie: ZAWIŃ DO Elbląga !
  • Prezydent oczywiście chce aby rząd zainwestował w port DO 100 milionów złotych, ale te pieniądze nie mogą zostać wydane na pogłębienie toru wodnego - do czego ustawy zobowiązują rząd bez inwestowania w port. Prościej wyjaśnić już się chyba nie da...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    4
    paradise(2022-12-21)
  • Tylko panstwo jest w stanie zrealiwoac inwestycje i utrzymac dzialanie portu. Dlatego liczace sie porty w Polsce sa panstwowe. Port samorzadowy to mrzonki. Chyba, ze nasz prezydent ma gdzies zakopane wielkie rezerwy walutowe?
  • @J..B.. - Cała prawda.
  • @Ferdek.Schichau - Porty o których mówisz są spółkami akcyjnymi. Dochodowymi przedsiębiorstwami, które napędza import towarów i dóbr. Patrz Gdynia i Gdańsk. Nasz Elbląski "port" skazany jest na niebyt niezależnie jakie pieniądze w niego wpompujesz. Spec-ustawą mogą pozbawić portu Elbląg wywłaszczyć, napisać jakieś banialuki o znaczeniu strategicznym, wyższości kraju nad samorządem itd. Najwyżej NSA cofnie taki patent jeżeli będzie niezgodny z literą prawa.
  • @Marcin40 - Port w Elblagu nie mialby byc konkurencja dla 3miasta, a portem je wspomagajacacym. Polecam ci wypowiedz samego dyrektora portu w Gdansku, ktory o tym wlasnie mowil.
  • @Ferdek.Schichau - Pan Arkadiusz Zgliński mamił wszystkich wizją portu feederowego gdańskiego terminala kontenerowego. Pan dyrektor portu w Gdańsku obiecał parkingowi dla TiRów ładunki masowe w ilości do 3,5 mln ton rocznie... Maksymalna ładowność masowca, który mógłby wejść do Elbląga to 100 000 ton. Prosty rachunek wskazuje na fakt, że do Elbląga musiałoby wchodzić przynajmniej 35 jednostek rocznie. Biorąc pod uwagę lokalny ruch barek i małych jednostek turystycznych to rzeka Elbląg ma niewielkie szanse na uniesienie takiego ruchu. Nie mówiąc już o możliwościach wywiezienia tej masy towaru z parkingu dla TiRów...
  • obecny nie ma ani pomyslu ani tym bardziej funduszy na port, ba on nawet na mala przystan nie ma. za to przewala nasze pieniadze na jakies durne procesy w ktorych tylko odklepuje w mate jak Najman narazajac podatnikow na koszty. Zmiana jest potrzeban natychmiast i nie ma juz co do tego watpliwosci.
  • @Realista1 - Bajeczki wypisujecie a wiedza znikoma. A w jakiej sprawie mieli protestować dajmy na to w Gdańsku. Prywatne fundusze sprzedały 100% udziałów dla PFR i powiązanych podmiotów. W ten sposób Polski Fundusz Rozwoju może sobie kupować od prywatnych spółek jakie tylko porty chce. Stocznie, polską zbrojeniówkę (tylko po co np. jak wolimy wyroby koreańskie) i czego dusza zapragnie. DCT Gdańsk tak nabyli do spółki z innymi podmiotami. Metoda kija i marchewki kiedyś podziała i na elbląski samorząd. Na razie sondują temat. Przecież kasy już brakuje na wydatki w Państwie.
Reklama