UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Słynny Andrzej Śliwka. Social Media petarda. Człowiek orkiestra. Jak nie u strażaków selfiaczki to Radwańską spotkał. O elbląskim sporcie dużo ma do powiedzenia. Do postów przypina OE, EKS, kajakarzy jakby to Ministerstwo Aktywów Państwowych finansowało te kluby sportowe. Raz będzie złym policjantem w opozycji do Elbląga a raz dobrym policjantem zainteresowanym naszym dobrem. Referendum zmieni tylko Urzędnika, nie zwiększy dochodów tego miasta, ambicjonalnie odwołają Prezydenta Elbląga i przyjdzie nowa miotła do UM.
  • Będzie taki sam marazm, ludzie nie rozumieją tego i dlatego popierają takich populistów z pisu. Tu potrzeba konkretnych inwestycji przy porcie jak bocznica kolejowa z terminalem intermodalnym i rozbudowę trasy UE do S7.Bez tych dwóch inwestycji ten port nie będzie funkcjonował jako ważny i żadna propaganda IV portu tego nie zmieni.
  • "Będzie taki sam marazm, ludzie nie rozumieją tego i dlatego popierają takich populistów z pisu. " Śmiało dorzućmy jeszcze jaki miliard żeby na dwunastym kilometrze wąskiej i płytkiej rzeki przekształcić parking dla TiRów w port morski... Statki z całego świata będą tu zawijać, bo na Tik Toku będzie wyzwanie: ZAWIŃ DO Elbląga !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    15
    GłębokaMyśl(2022-12-21)
  • Tylko panstwo jest w stanie zrealiwoac inwestycje i utrzymac dzialanie portu. Dlatego liczace sie porty w Polsce sa panstwowe. Port samorzadowy to mrzonki. Chyba, ze nasz prezydent ma gdzies zakopane wielkie rezerwy walutowe?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21
    9
    Ferdek.Schichau(2022-12-21)
  • @Ferdek.Schichau - Porty o których mówisz są spółkami akcyjnymi. Dochodowymi przedsiębiorstwami, które napędza import towarów i dóbr. Patrz Gdynia i Gdańsk. Nasz Elbląski "port" skazany jest na niebyt niezależnie jakie pieniądze w niego wpompujesz. Spec-ustawą mogą pozbawić portu Elbląg wywłaszczyć, napisać jakieś banialuki o znaczeniu strategicznym, wyższości kraju nad samorządem itd. Najwyżej NSA cofnie taki patent jeżeli będzie niezgodny z literą prawa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    10
    Marcin40(2022-12-21)
  • @Marcin40 - Port w Elblagu nie mialby byc konkurencja dla 3miasta, a portem je wspomagajacacym. Polecam ci wypowiedz samego dyrektora portu w Gdansku, ktory o tym wlasnie mowil.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    8
    Ferdek.Schichau(2022-12-21)
  • @Ferdek.Schichau - Pan Arkadiusz Zgliński mamił wszystkich wizją portu feederowego gdańskiego terminala kontenerowego. Pan dyrektor portu w Gdańsku obiecał parkingowi dla TiRów ładunki masowe w ilości do 3,5 mln ton rocznie... Maksymalna ładowność masowca, który mógłby wejść do Elbląga to 100 000 ton. Prosty rachunek wskazuje na fakt, że do Elbląga musiałoby wchodzić przynajmniej 35 jednostek rocznie. Biorąc pod uwagę lokalny ruch barek i małych jednostek turystycznych to rzeka Elbląg ma niewielkie szanse na uniesienie takiego ruchu. Nie mówiąc już o możliwościach wywiezienia tej masy towaru z parkingu dla TiRów...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    7
    GłębokaMyśl(2022-12-21)
  • @Ferdek.Schichau - Wybacz grzecznościowo Dyrektor gdańskiego portu może wiele rzeczy opowiadać. Żaden ruch towarów i kontenerów z GDA do ELB i vice versa nie nastąpi to są mrzonki i pustosłowie dygnitarzy. Taki mikro ruch masz kanałem jagiellońskim kiedy gabaryt musi polecieć na statek oceaniczny. Na ten moment z tym naszym portem wygląda to tak jakbyś garaż budował na 20 samochodów a jeździł raptem 2.Kierunek Rosja zamknięty od odwołania. Oczywiście jedyna decyzja dla elbląskiego portu to finansowanie przez rząd (infrastruktury). Jak rząd buduje drogę to zabiera ten teren gminom. No jakoś nie. Przekop się budował przespali obrotnicę, pogłębianie itd. To wszystko jest za późno.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    Marcin40(2022-12-21)
  • @Marcin40 - Dlaczego grzecznosciowo. Polecam Ci jednak przeczytac te wypowiedz i dopiero sie wypowiadac. Poza tym chyba nie znasz realiow portu elblaskeigo, skoro piszesz ze ruch odbywa sie kanalem jagiellonskim.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    Ferdek.Schichau(2022-12-21)
  • @Ferdek.Schichau - Polecam Ci doszkolić się bo bajdurzysz. Na mapę sobie ekspercie wejdź i sprawdź geografię. Skoro droga do przekopu istnieje tylko wirtualnie i dopiero się kopie... jest ścieżka przez wody śródlądowe. Nazwałem ją mikro skalą bo od wielkiego dzwonu coś nią pływało. Gdzie zaczyna się Kanał jagielloński, gdzie się kończy i jak wejść barką na Nogat. Realia znam z praktyki i nikt w sferze biznesu nie jest zainteresowany urojeniami polityków. Traktowanie Gdańska jako punktu w drodze to Elbląga to jakaś kpina z czasu dostawy i kosztów owej dostawy. Ocknij się.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    5
    Marcin40(2022-12-21)
  • @Marcin40 - Statki jak juz "ekspercie" plywaja przez rz. Elblag i pozniej Szkarpawą. Kanal Jagiellonski wykorzystywany jest juz bardzo sporadycznie, ze wzgledu ze ma niewielkie parametry zeglugowe, bardziej turystycznie. A tak poza tym to Tanais wciaz przechodzi przez c. Pilawską. Dlaczego? To sie domysl.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Ferdek.Schichau(2022-12-21)
  • Wiec dlatego rzad prosi samorzad o liste inwestycji potrzebnych do sprawnego wunkcjonowania portu. Jk
  • @GłębokaMyśl - 100000ton, to nie wiem, czy na Bałtyk wpłynie. Do Elbląga, to może 10000ton da rady, o ile nie zapomną pogłebiać. I oczywiście nie zimą. Wywieźć trzeba będzie te 3,5mln ton ciężarówkami, bo śródlądowe drogi wodne nie istnieją, a bocznicy nie ma. To około 1000 (tysiąc) TIR-ów dziennie. Czyli jest to bajanie obrażające rozum słuchaczy. Albo zakładające, że obywatele mają intelekt polityków.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    entuzjasta(2022-12-21)
  • @Ferdek.Schichau - Pływają jak chcą mitomanie. Przez kanal masz bliżej. Eksportuję to wiem o czym piszę. Jesteś fanem publicystyki i wywiadów polecam wypowiedź z Markiem Tarczyńskim, przewodniczącym Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Krótka piłka port elbląski spięty z przekopem nie zmienia nic w układzie transportu. Marzenia ściętej głowy, że port nabierze jakiekolwiek rangi kiedykolwiek.
  • Przez kanal jagiellonski nic konkretnego zupelnie nie pezeplynie. To pokazuje, ze masz 0 wiedze w temacie i jestes zwyklum trolem. nie daj boze ruskim.
  • Kolejny idiota do kompletu. Kończą się argumenty tumamom wjeżdża bajeczka o ruskim trollu. Coś konkretnego to wejdzie przekopem i nawróci na Szkarpswę heja na Elbląg
  • Kolego pokazales juz swoj poziom niewiedzy. Nie kompromituj sie dalej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Ferdek.Schichau(2022-12-21)
  • @Ferdek.Schichau - Ekspert się odezwał wieczny bezrobotny najpewniej wizjoner. Lektura czeka. Marzysz o porcie marzycielu.
  • @Ferdek.Schichau - Kompromituj się dalej Kapitanie Żeglugi. Czytanie ze zrozumieniem to chyba ogarniesz sam jak nie dociera wiedza powszechna: mobi. portel. pl/gospodarka/gigantyczne-zbiorniki-poplyna-barkami/122684
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    Marcin40(2022-12-21)
  • @Marcin40 - Przeswit w Bielniku nad mostem to 6m, zbiorniki maja 5.4m, po zalodowaniu na barke nie ma szans, zeby to przepłynęłpo tamtedy. Zbiorniki poplynely rz. Elblag - Zalew - Szkarpawa. Ten szlak jest wykorzystywany,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Ferdek.Schichau(2022-12-22)
  • @Marcin40 - Takich oświeconych mądrali jak ty jest na kopy, przestań mędrkować- są ludzie, którzy mają większe pojęcie, port w Elblągu- Elbingu był od zarania dziejów, tylko Twoi dziadkowie spod sierpnia i młota zniszczyli coś, co funkcjonowało od lat Chyba nie jesteś z Elbląga, zamiast kibicować inwestycji- wypisujesz bzdury, których nie sposób czytać, daj sobie na luz i przestań.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    2
    Ędward Ącki(2022-12-22)
  • @Ędward Ącki - Parkingg dla TiRów to inwestycja... ALE CHYBIONA !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    GłębokaMyśl(2022-12-22)
  • @GłębokaMyśl - GM bardzo przeprasza. Do postu wkradł się potężny błąd. Otóż największe jednostki jakie będą mogły wchodzić do Elbląga mają ładowność od 3000 do 4500 ton. Czyli mamy do czynienia z ruchem na poziomie minimalnym 778 jednostek rocznie, przez 1167 jednostek rocznie... Jednak taki rozmiar statków nie jest zbyt często spotykany co oznacza, że po rzece Elbląg będzie śmigało przynajmniej 2000 jednostek rocznie, by mogła się ziścić bajka o 3,5 mln ton przeładunku. Wejdźmy w wodę po kolana... Parking dla TiRów obsłuży 6 jednostek dziennie pracując w ruchu ciągłym 365 dni w roku 24 h na dobę. TO JEST CAŁKOWICIE REALNE... ! Nie widzę przeszkód, powiedział ślepy koń przed Wielką Pardubicką... Jak długo jeszcze elblążanie będą okłamywani, że parking dla TiRów ma szanse na pracę z BAJKOWYMI parametrami, którymi dzisiaj karmi się elblążan ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    4
    GłębokaMyśl(2022-12-22)
  • @GłębokaMyśl - powiedz opasie, dlaczego mówisz o sobie w trzeciej osobie? w dekiel coś trzasło? czy kompleksy z powodu robienia dziur w asfalcie czymś co inni nazywają nogami?
  • @pytek - Pocałuj GM w jej tłusty zad. Najlepiej z języczkiem. Smacznego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    1
    GłębokaMyśl(2022-12-23)
  • @GłębokaMyśl - chciałobyś, nie dla psa kiełbasa wiejski stańczyku
Reklama