UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • A gdzie opcja " Przekop jest całkowicie zbędny" bo przeca ruskie to teraz nasi najlepsi przyjaciele na nowo ! A przeca przyjaciele nie będą nam utrudniać pływania przez naturalne ujście ?!?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wykop w przekop(2012-01-05)
  • Ankieta wypełniona i kopcie wreszcie PO i PSL. Nie wykopiecie wy to inni wykopią tylko szkoda czasu. A was też wykopią na ryj już nie długo.
  • a na co komu ten przekop, elblag umiera
  • www.tv.elblag.pl przekopu nie bedzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mniemam(2012-01-05)
  • Ty też umierasz
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    umieracz(2012-01-05)
  • Ankieta wypełniona, samolubnie oczywiście na tak, bo fajnie jakby można było szybciej na morze wyskoczyć, w dodatku lubię takie konstrukcje :P. .. ale ie ukrywajmy- gdybym to ja decydował o tym czy dać kasę na coś takiego, czy nie to w życiu bym nie dał. Ale jak się całe państwo chce dokładać i za miliony sponsorować kilkunastu-kilkudziesięciu jachtom przejście przez mierzeję to spoko, dzięki za hojność. Bo robienie z Elblążkowa na siłe portu, kiedy to praktycznie niczego takiego u nas nie ma, wyjście rzeką na zalew jest wąskie, płytkie i długie, most UE, który skutecznie blokuje przejście czegokolwiek większego, do tego przekop przez mierzeję, most w Nowakowie z wąskim przejściem, pogłębienie zalewu, utrzymanie tego- na co pójdzie masa kasy. W momencie kiedy inne, normalne porty nad morzem wcale nie są wykorzystywane na tyle na ile by mogły, infrastruktura na zalewie jest marna, a jachtami morskimi nie można wpłynąć do połowy portów i można pływać tylko po torach wodnych. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ktoś to ogarnie.
  • W zalewie jest 2 metry wody na zime jak do dna zamarznie to co ta za żegluga chyba, że saniami ostatnia głupota.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mietek22(2012-01-05)
  • Męczy już mnie ta dyskusja w której zwolennicy przekopu popisują się swoją głupotą i niewiedzą a pracownicy Urzedu Morskiego wciskają kit dla obrony niepotrzebnych, pasożytniczych etatów w Delegaturze Urzędu Morskiego w Elblągu (dodajmy w czach kryzysu etatów mocno zagrożonych).
  • Azael Dlatego przekop to nie powinien być jakiś kanał tylko przekop na 3-5km szeroki tak, żeby następowała wymiana wody - jak kiedyś. A poza tym Wariant IV jest poroniony. Kto robi kluczowe dla regionu działania ekonomiczne pod granicą "niepewnego" sąsiada. W przypadku konfliktu taki przesmyk pada na pierwszą linię frontu i pierwszego dnia jest się odciętym. Wg mnie potymalny jest wariant III - mimo, że to szeroki pas lądu to jest tam miejsce na budowę odpowiedniej infrstruktury obsługującej przejście, umocnień zabezpieczających teren itd.
  • @Azael Zejdź na ziemię. Zastanowiłeś się chociaż przez moment dlaczego kiedyś zalew był połączony z morzem, a teraz nie jest? Utrzymanie małego przejścia juz będzie koszmarnie drogie i będzie wymagało pogłębiania praktycznie po każdym sztormie. Te Twoje 3 km to abstrakcja jakaś pozbawiona sensu w dodatku nie do utrzymania. A co do lokalizacji to co za różnica, czy w razie czego stracimy przekop po 10 min konfliktu czy po 1h?
  • Azael Przyczyną zamknięcia mierzei było zamulenie. Więc czy to taki problem tworzyć miejsca pracy, które zajęłyby się regularnym dbaniem o stan wód i ich przepustowość. Przy poprawie połączeń handlowo przemysłowych, rozwoju portu w Egu znalazłyby się na to pieniądze. Poza tym mierzeja nie zamknęła się z dnia na dzień więc nie sądzę żeby jakaś ekipa co miesiąc musiała przewalać tony mułu.
  • Łatwo tworzyć wizje za czyjeś pieniądze. A może wydzierżawić Zalew na 20 lat ( lub więcej ), jak Górę Chrobrego, jako akwen żeglarsko-żeglugowy. O ile to jest biznes, to znajdzie się dzierżawca, który przekopie Mierzeje i będzie robił "kasę" za korzystanie z Zalewu, a przy okazji Elbląg i wszystkie porciki przy Zalewie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Sławek - Jurek(2012-01-05)
Reklama