Gościem ostatniego chatu na "portElu" był Tadeusz Kaszczyc, dyrektor Regionu Elbląg Telefonii Lokalnej Dialog. Poniżej prezentujemy skrócony zapis tego spotkania.
Tadeusz Kaszczyc: Witam serdecznie chatujących. Cumy rzucić!. Żagle staw!. Ruszajmy...
Toudik: Jak wyglądają przyszłościowe plany Telefonii Lokalnej w Elblągu?
TK: Kontynuujemy inwestycje. Sieć powinna objąć całe miasto. W przyszłym roku, przewidujemy kontynuację i nowe budowy w innych miastach regionu: Kwidzynie, Malborku, Ornecie itd.
MojeLiceum: Czy pana firma ma propozycje dla szkół dotyczącą Internetu i czy jest to propozycja konkurencyjna dla TP S.A.?
TK: Nie oferujemy specjalnego pakietu dla szkół. Wszystkie usługi internetowe, planowane do wdrożenia w najbliższym czasie, są dostępne dla ogółu chętnych. Szczegółowe warunki świadczenia usług można uzgodnić z naszym działem handlowym. Telefon kontaktowy w Elblągu to 642 26 00.
Toudik: Kto wymyślił uruchamianie łącza ISDN (w umowie na formularzu) poprzez łącze analogowe i dodawanie usługi ISDN? Łącze ISDN nie jest przecież usługą.
TK: Dryfujesz. Skonkretyzuj.
Toudik: Ostatnio miałem sytuacje, że zakładałem łącze ISDN, ale w momencie fizycznej instalacji panowie chcieli założyć dwa łącza analogowe i ISDN. W cenniku jest coś takiego jak instalacja łącza i przejście na ISDN. Dlaczego nie ma wydzielonych kosztów na instalacje każdego łącza oddzielnie?
TK: Wypada Cię tylko za ten incydent przeprosić. Wygląda to na ewidentny błąd naszego przedstawiciela.
Micro: Jakiś czas temu mojej teściowej proponowano instalacje telefonu Dialogu przy ulicy Teatralnej. Kiedy się zdecydowała okazało się, że nie ma już takiej możliwości. O ile wiem TP SA nie robi takich problemów.
TK: Niestety sieć nie jest zaprojektowana na 100 proc. potencjalnego rynku., Zbyt długie wahania w podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług Dialogu mogą się skończyć przytoczonym finałem.
MojeLiceum: Organizujemy obóz dla 50 dzieci powodzian z Makowa Mazowieckiego i Gródka nad Dunajcem. Czy możemy liczyć na waszą pomoc? Z kim możemy się skontaktować? Obóz będzie od 20 -30 Sierpnia w Piaskach koło Krynicy Morskiej. Każda forma pomocy jest dla nas cenna, nawet ta najmniejsza.
TK: Przekazaliśmy już pomoc finansową na rzecz powodzian.
MojeLiceum: Dziękujemy.
Toudik: Jaki ma pan wpływ na działalność obsługi TeleCentrum i ich kulturę obsługi klienta. Już spotkałem się po drugiej strunie słuchawki ze stwierdzeniem: "Wy tak wszyscy mówicie". Czy to jest pomoc czy prywatny komentarz?
TK: Mam możliwość przekazywania informacji krytycznych o działalności TeleCentrum.
Micro: I co w końcu z informacją o numerach abonentów Dialogu pod 913.
TK: Osiągnęliśmy masę krytyczną. W minionym tygodniu przekazano do TP SA bazę danych numerowych. Trwają prace wdrożeniowe. Optymistycznie zakładamy termin uruchomienia usługi na koniec sierpnia.
Andrzej: Ja jestem zadowolony z pracy TeleCentrum i nie widzę powodu, aby na obsługę narzekać. Czepiacie się drobiazgów i nie widzicie całokształtu jej działalności.
atman: Czy przewidywane są zmiany abonamentu telefonii lokalnej Dialog.
TK: Zgłaszam brak wiedzy na temat zmian abonamentu w dającym się przewidzieć terminie.
Andrzej: Czy możemy liczyć na to, że informacja o numerach telefonicznych zostanie z TP SA połączona?
TK: TP SA pod 913 będzie udzielała informacji o numerach naszych abonentów.
Korek: Podobno jest problem z międzymiastowymi dla Dialogu?
Andrzej: Ja dzwonię i nie mam problemów.
zet: Kiedy łącza ISDN będą znowu osiągalne.
TK: Są osiągalne. W czym problem?
zet: Podobno na czas nieokreślony wstrzymano instalację nowych przyłączy abonenckich.
TK: Podaj, gdzie. Konkretnie.
Dragon: PWSZ otwiera od tego roku kierunek informatyczny. Dialog jako rozwijająca się firma teleinformatyczna potrzebować będzie kadry informatycznej. Czy nawiąże pan współpracę z uczelnią. Jeśli tak to w jakiej formie?
TK: Już nawiązaliśmy współpracę.
Dragon: Na czym polega ta współpraca? Sponsoring!?
TK: Są to różne formy współpracy. To też.
MojeLiceum: Co uważa Pan za sukces Elbląskiego oddziału?
TK: Świetny zespół współpracowników. 24 tysiące aktywnych linii abonenckich po dwóch latach działalności.
MojeLiceum: Z jakimi problemami się Pan spotyka?
TK: Rzeczywistość nie szczędzi mi niczego, co typowe i nietypowe. Samo życie. Wróćmy do meritum.
Radek666: Czy Dialog przygotowuje jakieś nowości dla internautów?
TK: Owszem przygotowuje. Na przykład od września dwie nowe usługi.
Andrzej: Ilu pracowników elbląskiego Dialogu studiuje. Czy pracując można u was studiować?
TK: Kilku. Można.
MojeLiceum: Jaki osiągnęliście zysk w zeszłym roku? Czy wasza działalność jest dochodowa?
TK: Jesteśmy na dorobku. Nie jest źle.
Batman: Jakiej produkcji są wasze budki telefoniczne. Moi znajomi z Niemiec śmiali się, kiedy zobaczyli te niebieskie włoskie Tepsy.
TK: Mamy budki tego samego producenta. Wybór wzoru to rzecz gustu. Jak widać.
EBstart: Czy zamierzacie wesprzeć elbląski sport? We Wrocławiu wzięliście koszykówkę na garnuszek.
TK: A my nie mamy garnuszka.
Dragon: TP SA ma zamiar wprowadzić (nie wiadomo tylko kiedy w Elblągu) usługę o nazwie infostrada. Czy Dialog szykuje coś podobnego? Czy Dialog obok linii telefonicznych ma zamiar w przyszłości oferować inne usługi. Na przykład telewizję kablową (łącza są do tego technicznie przygotowane).
TK: Nie przewidujemy działalności programowej TV. Medium transmisyjne może być jednak udostępniane operatorom.
coca cola: Co z cenami za łącza dzierżawione. Czy będzie taniej niż w TP SA?
TK: Będzie super jakość. Cena adekwatna do wspomnianej jakości.
Moje Liceum: Jakie kursy prowadzi Dialog? Czy zajmuje się również edukacją?
TK: Edukujemy permanentnie naszych pracowników. Taka branża. Nie stać nas na utratę dystansu do najlepszych.
atman: Czy nie boi się Pan o przyszłość firmy zważywszy na jej ogromne zadłużenie. Kiedy wyjdziecie na prostą?
TK: Firma jest na prostej. Ma się zupełnie dobrze.
coca cola: Czy Dialog planuje coś zrobić z cenami za połączenia międzystrefowe i międzynarodowe. Na dzień dzisiejszy są strasznie drogie. Mogę dodać jeszcze sieci komórkowe.
TK: Na finiszu są umowy z NOM i Netią - nowymi operatorami w połączeniach międzymiastowych.
Andrzej: To następna fantastyczna wiadomość. Kiedy się można spodziewać podpisania umów?
TK: W sierpniu. NOM ma już punkt styku z naszą siecią, Netia musi jeszcze popracować.
Andrzej: Co to oznacza? Co przyniosą te umowy? Czego dotyczą?
TK: Świadczenia usług przez tych operatorów dla abonentów Dialogu, aby nie byli skazani na 1033.
Dragon: Dlaczego w dialogowskiej usłudze centrex jest możliwe połączenie nie dłuższe niż 8 godzin na dobę. Czy to forma ochrony przed internet prowiderami?
TK: Taka technologia.
Dragon: Dziwna ta technologia. Skoro jest lepsza niż TP SA. A jednak w TP SA można w centreksie wisieć 24 godziny na dobę.
TK: To wiś. Też dobra pozycja.
Krokodyl: Czy Dialog planuje wprowadzić konkurencyjną usługę do SDI TP SA.
TK: Już jest.
Krokodyl: Jaka to usługa?
TK: CDI
Krokodyl: CDI niestety nie ma stałego adresu IP.
TK: Nie ma. Przewidujemy że będzie on dostępny w ramach nowych usług.
Krokodyl: A kiedy i jakie będą ceny na te usługi?
TK: Najbliższe newsy we wrześniu.
TK: Nasz czas się kończy. Serdecznie dziękuję i tym cierpliwym i tym, których zanudziliśmy na amen. Było interesująco i sympatycznie. Zapraszamy na stronę www.dialogok.pl oraz www.dialog.net.pl, a także do TeleCentrum i Biura Obsługi Klienta.
Toudik: Jak wyglądają przyszłościowe plany Telefonii Lokalnej w Elblągu?
TK: Kontynuujemy inwestycje. Sieć powinna objąć całe miasto. W przyszłym roku, przewidujemy kontynuację i nowe budowy w innych miastach regionu: Kwidzynie, Malborku, Ornecie itd.
MojeLiceum: Czy pana firma ma propozycje dla szkół dotyczącą Internetu i czy jest to propozycja konkurencyjna dla TP S.A.?
TK: Nie oferujemy specjalnego pakietu dla szkół. Wszystkie usługi internetowe, planowane do wdrożenia w najbliższym czasie, są dostępne dla ogółu chętnych. Szczegółowe warunki świadczenia usług można uzgodnić z naszym działem handlowym. Telefon kontaktowy w Elblągu to 642 26 00.
Toudik: Kto wymyślił uruchamianie łącza ISDN (w umowie na formularzu) poprzez łącze analogowe i dodawanie usługi ISDN? Łącze ISDN nie jest przecież usługą.
TK: Dryfujesz. Skonkretyzuj.
Toudik: Ostatnio miałem sytuacje, że zakładałem łącze ISDN, ale w momencie fizycznej instalacji panowie chcieli założyć dwa łącza analogowe i ISDN. W cenniku jest coś takiego jak instalacja łącza i przejście na ISDN. Dlaczego nie ma wydzielonych kosztów na instalacje każdego łącza oddzielnie?
TK: Wypada Cię tylko za ten incydent przeprosić. Wygląda to na ewidentny błąd naszego przedstawiciela.
Micro: Jakiś czas temu mojej teściowej proponowano instalacje telefonu Dialogu przy ulicy Teatralnej. Kiedy się zdecydowała okazało się, że nie ma już takiej możliwości. O ile wiem TP SA nie robi takich problemów.
TK: Niestety sieć nie jest zaprojektowana na 100 proc. potencjalnego rynku., Zbyt długie wahania w podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług Dialogu mogą się skończyć przytoczonym finałem.
MojeLiceum: Organizujemy obóz dla 50 dzieci powodzian z Makowa Mazowieckiego i Gródka nad Dunajcem. Czy możemy liczyć na waszą pomoc? Z kim możemy się skontaktować? Obóz będzie od 20 -30 Sierpnia w Piaskach koło Krynicy Morskiej. Każda forma pomocy jest dla nas cenna, nawet ta najmniejsza.
TK: Przekazaliśmy już pomoc finansową na rzecz powodzian.
MojeLiceum: Dziękujemy.
Toudik: Jaki ma pan wpływ na działalność obsługi TeleCentrum i ich kulturę obsługi klienta. Już spotkałem się po drugiej strunie słuchawki ze stwierdzeniem: "Wy tak wszyscy mówicie". Czy to jest pomoc czy prywatny komentarz?
TK: Mam możliwość przekazywania informacji krytycznych o działalności TeleCentrum.
Micro: I co w końcu z informacją o numerach abonentów Dialogu pod 913.
TK: Osiągnęliśmy masę krytyczną. W minionym tygodniu przekazano do TP SA bazę danych numerowych. Trwają prace wdrożeniowe. Optymistycznie zakładamy termin uruchomienia usługi na koniec sierpnia.
Andrzej: Ja jestem zadowolony z pracy TeleCentrum i nie widzę powodu, aby na obsługę narzekać. Czepiacie się drobiazgów i nie widzicie całokształtu jej działalności.
atman: Czy przewidywane są zmiany abonamentu telefonii lokalnej Dialog.
TK: Zgłaszam brak wiedzy na temat zmian abonamentu w dającym się przewidzieć terminie.
Andrzej: Czy możemy liczyć na to, że informacja o numerach telefonicznych zostanie z TP SA połączona?
TK: TP SA pod 913 będzie udzielała informacji o numerach naszych abonentów.
Korek: Podobno jest problem z międzymiastowymi dla Dialogu?
Andrzej: Ja dzwonię i nie mam problemów.
zet: Kiedy łącza ISDN będą znowu osiągalne.
TK: Są osiągalne. W czym problem?
zet: Podobno na czas nieokreślony wstrzymano instalację nowych przyłączy abonenckich.
TK: Podaj, gdzie. Konkretnie.
Dragon: PWSZ otwiera od tego roku kierunek informatyczny. Dialog jako rozwijająca się firma teleinformatyczna potrzebować będzie kadry informatycznej. Czy nawiąże pan współpracę z uczelnią. Jeśli tak to w jakiej formie?
TK: Już nawiązaliśmy współpracę.
Dragon: Na czym polega ta współpraca? Sponsoring!?
TK: Są to różne formy współpracy. To też.
MojeLiceum: Co uważa Pan za sukces Elbląskiego oddziału?
TK: Świetny zespół współpracowników. 24 tysiące aktywnych linii abonenckich po dwóch latach działalności.
MojeLiceum: Z jakimi problemami się Pan spotyka?
TK: Rzeczywistość nie szczędzi mi niczego, co typowe i nietypowe. Samo życie. Wróćmy do meritum.
Radek666: Czy Dialog przygotowuje jakieś nowości dla internautów?
TK: Owszem przygotowuje. Na przykład od września dwie nowe usługi.
Andrzej: Ilu pracowników elbląskiego Dialogu studiuje. Czy pracując można u was studiować?
TK: Kilku. Można.
MojeLiceum: Jaki osiągnęliście zysk w zeszłym roku? Czy wasza działalność jest dochodowa?
TK: Jesteśmy na dorobku. Nie jest źle.
Batman: Jakiej produkcji są wasze budki telefoniczne. Moi znajomi z Niemiec śmiali się, kiedy zobaczyli te niebieskie włoskie Tepsy.
TK: Mamy budki tego samego producenta. Wybór wzoru to rzecz gustu. Jak widać.
EBstart: Czy zamierzacie wesprzeć elbląski sport? We Wrocławiu wzięliście koszykówkę na garnuszek.
TK: A my nie mamy garnuszka.
Dragon: TP SA ma zamiar wprowadzić (nie wiadomo tylko kiedy w Elblągu) usługę o nazwie infostrada. Czy Dialog szykuje coś podobnego? Czy Dialog obok linii telefonicznych ma zamiar w przyszłości oferować inne usługi. Na przykład telewizję kablową (łącza są do tego technicznie przygotowane).
TK: Nie przewidujemy działalności programowej TV. Medium transmisyjne może być jednak udostępniane operatorom.
coca cola: Co z cenami za łącza dzierżawione. Czy będzie taniej niż w TP SA?
TK: Będzie super jakość. Cena adekwatna do wspomnianej jakości.
Moje Liceum: Jakie kursy prowadzi Dialog? Czy zajmuje się również edukacją?
TK: Edukujemy permanentnie naszych pracowników. Taka branża. Nie stać nas na utratę dystansu do najlepszych.
atman: Czy nie boi się Pan o przyszłość firmy zważywszy na jej ogromne zadłużenie. Kiedy wyjdziecie na prostą?
TK: Firma jest na prostej. Ma się zupełnie dobrze.
coca cola: Czy Dialog planuje coś zrobić z cenami za połączenia międzystrefowe i międzynarodowe. Na dzień dzisiejszy są strasznie drogie. Mogę dodać jeszcze sieci komórkowe.
TK: Na finiszu są umowy z NOM i Netią - nowymi operatorami w połączeniach międzymiastowych.
Andrzej: To następna fantastyczna wiadomość. Kiedy się można spodziewać podpisania umów?
TK: W sierpniu. NOM ma już punkt styku z naszą siecią, Netia musi jeszcze popracować.
Andrzej: Co to oznacza? Co przyniosą te umowy? Czego dotyczą?
TK: Świadczenia usług przez tych operatorów dla abonentów Dialogu, aby nie byli skazani na 1033.
Dragon: Dlaczego w dialogowskiej usłudze centrex jest możliwe połączenie nie dłuższe niż 8 godzin na dobę. Czy to forma ochrony przed internet prowiderami?
TK: Taka technologia.
Dragon: Dziwna ta technologia. Skoro jest lepsza niż TP SA. A jednak w TP SA można w centreksie wisieć 24 godziny na dobę.
TK: To wiś. Też dobra pozycja.
Krokodyl: Czy Dialog planuje wprowadzić konkurencyjną usługę do SDI TP SA.
TK: Już jest.
Krokodyl: Jaka to usługa?
TK: CDI
Krokodyl: CDI niestety nie ma stałego adresu IP.
TK: Nie ma. Przewidujemy że będzie on dostępny w ramach nowych usług.
Krokodyl: A kiedy i jakie będą ceny na te usługi?
TK: Najbliższe newsy we wrześniu.
TK: Nasz czas się kończy. Serdecznie dziękuję i tym cierpliwym i tym, których zanudziliśmy na amen. Było interesująco i sympatycznie. Zapraszamy na stronę www.dialogok.pl oraz www.dialog.net.pl, a także do TeleCentrum i Biura Obsługi Klienta.
Redakcja