UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Aktualnie w Polsce koszt budowy 1km trakcji tramwajowej wynosi od 10 do 25 mln złotych, cena jednostki tramwajowej średnio kształtuje się od 6,5 mln złotych. Najtańszy PESA 134 N to 5,6 mln złotych. Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się tramwaje o długości 30 m, a ich cena to 8,1 do 10,1 mln zł. Jak widać komunikacja tramwajowa to duży wydatek, stąd miasta polskie, nie tylko Elbląg, posiłkują się pojazdami używanymi kupowanymi głównie w Niemczech i Austrii. Taniej kształtują się zakupy autobusów miejskich, albowiem najbardziej popularne marki Solaris to średnio ok 850 tys. zł. Zdecydowanie droższe są autobusy o większych gabarytach np o długości od 15 m cena wynosi 2,9 mln zł, przegubowy autobus kosztuje ok.3,9 mln zł. Z tego wniosek, że Ci co obiecują darmową komunikację miejską czy unowocześnienie taboru to albo nie mają pojęcia o tym, albo po prostu jest to taka demagogia, chwytliwa, ale o niewielkiej możliwości jej zrealizowania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Trambus(2024-03-17)
  • @Trambus - Akurat Elbląg dostanie pieniądze (jak znajdzie się wkład własny) na modernizację torów i sieci, oraz zakup nowych wagonów
Reklama