UWAGA!

Zmiany w ratuszu

 Elbląg, Zmiany w ratuszu
(fot. Witold Sadowski, archiwum portEl.pl)

Od 1 sierpnia w elbląskim ratuszu powstanie Departament Kultury i Organizacji Imprez, powróci też oddzielny departament zajmujący się sprawami środowiska. Jakie jeszcze zmiany organizacyjne w urzędzie zapowiada prezydent Elbląga?

Jak informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga, zmiany organizacyjne mają usprawnić pracę Urzędu Miejskiego i obsługę mieszkańców oraz inwestorów. - Wprowadzone zmiany są odzwierciedleniem obietnic wyborczych prezydenta Michała Missana – pisze rzeczniczka w mailu do mediów.

 

Nowe dyrektorki

Od 1 sierpnia w UM powstanie oddzielny Departament Kultury i Organizacji Imprez, którego dyrektorką będzie Agata Prystupa, urzędniczka z wieloletnim doświadczeniem, która dotychczas zajmowała stanowisko ds. upowszechniania kultury i nadzoru nad miejskimi instytucjami kultury, jest to więc wewnętrzny awans.

Nowa komórką będzie również Departament Kształtowania Środowiska, którym pokieruje Aleksandra Tykarska, dotychczas kierownik referatu nadzoru właścicielskiego i ochrony środowiska, również urzędniczka z wieloletnim doświadczeniem. Przypomnijmy, że poprzedni prezydent Witold Wróblewski zlikwidował departament ochrony środowiska 1 stycznia 2024 roku i uczynił go częścią departamentu gospodarki miasta. Po siedmiu miesiącach nowy prezydent przywraca poprzedni rangę tej części ratusza, choć pod zmodyfikowaną nazwą.

To nie koniec zmian organizacyjnych. W niedawnym wywiadzie z portEl.pl Michał Missan zapowiedział, że jednym z jego priorytetów powstanie systemu ścieżek rowerowych. - W związku z tym w nowej strukturze utworzone zostało stanowisko Pełnomocnika ds. Koordynacji i Rozwoju Ruchu Rowerowego i Pieszego. Jego zadaniem będzie koordynacja, monitorowanie i inicjowanie działań w zakresie poprawy warunków ruchu rowerowego i pieszego na terenie miasta – informuje Joanna Urbaniak.

Według naszych informacji pełnomocnikiem ma zostać Marek Kamm, były radny, wcześniej również oficer rowerowy, który od lat promuje w mieście i regionie turystykę i transport rowerowy.

Michał Missan we wspomnianym wywiadzie zapowiadał też zmiany w biurze obsługi inwestora. Dzisiaj przekazał konkrety.

- Zgodnie z zapowiedzią Prezydenta większy nacisk położony zostanie na pozyskiwanie nowych inwestorów, dlatego zadania dotyczące. przedsiębiorczości zostaną przeniesione z Elbląskiego Parku Technologicznego do nowo utworzonego Referatu Wsparcia Przedsiębiorczości w strukturach Biura Prezydenta Miasta.

Bez nominalnego dyrektora pozostaje jeszcze departament promocji i turystyki. W zastępstwie kieruje nim obecnie Marzen Maj, a na nasze pytania w tej sprawie rzecznik prezydenta odpowiedziała niedawno, że "docelowe rozwiązania są analizowane, będziemy o nich informować".

 

Inne zmiany

W ratuszu doszło także do kilku innych zmian. W strukturach istniejącego Departamentu Edukacji stworzony zostanie Referat Spraw Oświatowych, w Departamencie Organizacji i Kadr powstanie Referat Organizacyjny, a w Departamencie Zdrowia i Spraw Społecznych – Referat Polityki Zdrowotnej.

- Z dotychczasowej struktury organizacyjnej wykreślone zostaną natomiast stanowiska i zadania: Pełnomocnika ds. Funduszy Unijnych, Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz Stanowisko Zintegrowanego Systemu Zarządzania i przyjmowania zgłoszeń nieprawidłowości. Wykreślone zostanie również zadanie dot. ISO Zintegrowany System Zarządzania. Zadania te są elementem kontroli zarządczej oraz realizowanej od lat kontroli wewnętrznej. Oba mechanizmy gwarantują utrzymanie poziomu jakości świadczonych usług dla mieszkańców m.in. poprzez zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi. Nie ma więc potrzeby dublowania tych zadań. Takie rozwiązanie pozwoli również na oszczędności środków finansowych wydatkowanych dotychczas na kwestie związane z ww. systemem – informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.

 

Kto komu podlega

W nowej strukturze organizacyjnej prezydentowi Michałowi Missanowi podlegać będą bezpośrednio departamenty: Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Kontroli i Monitoringu, Zdrowia i Spraw Społecznych, Gospodarki Miasta, Biuro Prezydenta Miasta, Biuro ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Pełnomocnicy Prezydenta Miasta: ds. Kombatantów i Współpracy z Wojskiem, ds. Ochrony Informacji Niejawnych, ds. Osób Niepełnosprawnych, ds. Seniorów, ds. Koordynacji i Rozwoju Ruchu Rowerowego i Pieszego, ds. Dzieci i Młodzieży,, a także Inspektor Ochrony Danych, Miejski Rzecznik Konsumentów, Audytor Wewnętrzny, Służby BHP.

Katarzyna Wiśniewska – I wiceprezydent - nadzorować będzie działalność departamentów: Urbanistyki i Architektury, Strategii i Rozwoju, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Inwestycji, Zarząd Dróg, Kształtowania Środowiska, Zamówień Publicznych.

Piotr Kowal – II wiceprezydent miasta - bezpośrednio będzie nadzorował Biuro Konsultacji Społecznych i Kontaktów Międzynarodowych, Departamenty: Edukacji, Promocji i Turystyki, Kultury i Organizacji Imprez, Sportu i Rekreacji, Świadczeń Rodzinnych, Spraw Obywatelskich.

Sekretarz Miasta Artur Zieliński odpowiadać będzie za departamenty: Organizacji i Kadr, Obsługi Urzędu, Innowacji i Informatyki oraz Biuro Rady Miejskiej, a Skarbnik Miasta Halina Banach za Departament Skarbnika Miasta.

oprac. red. na podst. informacji UM Elbląg

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama