Urząd Miejski w Elblągu rozpoczął przygotowania do zimy. Doświadczenia z lat ubiegłych pokazują, że właściciele posesji nie zawsze wywiązują się z obowiązku uprzątania błota i śniegu z pobliskich chodników.
W okresie zimowym na chodnikach położonych wzdłuż prywatnych posesji bardzo często zalega błoto, śnieg, lód, mimo że właściciele są zobowiązani ustawą do utrzymania porządku.
- Wielokrotnie, po interwencjach mieszkańców, służby miejskie odśnieżały chodniki, których utrzymanie w porządku należało do obowiązku właściciela nieruchomości - informuje Agnieszka Staszewska, rzeczniczka prezydenta Elbląga.
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przez właścicieli nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. W związku z tym w 2004 r. z przetargu ogłoszonego przez Urząd Miejski na zimowe utrzymanie chodników wyłączone zostały te, których porządkowanie należy do obowiązków właścicieli przylegających nieruchomości. Jednak wybrany przez miasto wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia umów na odśnieżanie chodników z właścicielami nieruchomości. Ci za te usługi nie zapłacą więcej niż miasto.
- Podpisanie umowy jest dobrowolne - dodaje rzecznik. - O zimowych przygotowaniach informujemy już teraz, aby właściciele nieruchomości mogli przygotować się organizacyjnie i finansowo.
Czystość "prywatnych" chodników sprawdzać będą strażnicy miejscy. Właściciele, którzy nie zadbają o porządek na chodnikach, zostaną ukarani.
- Wielokrotnie, po interwencjach mieszkańców, służby miejskie odśnieżały chodniki, których utrzymanie w porządku należało do obowiązku właściciela nieruchomości - informuje Agnieszka Staszewska, rzeczniczka prezydenta Elbląga.
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przez właścicieli nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. W związku z tym w 2004 r. z przetargu ogłoszonego przez Urząd Miejski na zimowe utrzymanie chodników wyłączone zostały te, których porządkowanie należy do obowiązków właścicieli przylegających nieruchomości. Jednak wybrany przez miasto wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia umów na odśnieżanie chodników z właścicielami nieruchomości. Ci za te usługi nie zapłacą więcej niż miasto.
- Podpisanie umowy jest dobrowolne - dodaje rzecznik. - O zimowych przygotowaniach informujemy już teraz, aby właściciele nieruchomości mogli przygotować się organizacyjnie i finansowo.
Czystość "prywatnych" chodników sprawdzać będą strażnicy miejscy. Właściciele, którzy nie zadbają o porządek na chodnikach, zostaną ukarani.
A