Miasto szykuje zmiany przy dworcu PKP i w tramwajowej zajezdni. Ratusz ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, której jednym z założeń ma być stworzenie pierwszego w mieście parkingu typu „park and ride”.
„Park and ride”, czyli parkuj i jedź – to rozwiązanie stosowane w większych miastach, które ma zapobiegać korkowaniu się centrów miejscowości. Kierowcy mogą pozostawić swoje auta na wyznaczonych parkingach, by dalej korzystać z komunikacji miejskiej. W Elblągu – jak planują urzędnicy – „park and ride” powstanie na placu Dworcowym.
- W okolicy dworca PKP zostanie zainstalowany automat umożliwiający łatwy zakup biletów komunikacji miejskiej, na placu Dworcowym i pętli autobusowej zostaną zainstalowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, pokazujące najbliższe odjazdy autobusów i tramwajów – wylicza Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Przy okazji zostaną też przebudowane przystanki tramwajowe koło dworca, wymienione wiaty przystankowe na takie z oświetleniem LED, zostanie też wymienione oświetlenie na samym placu Dworcowym na bardziej energooszczędne, a na pętli autobusowej pojawią się kamery miejskiego monitoringu.
Ratusz szuka firmy, która wykona dokumentację projektową tego przedsięwzięcia. Dodatkowo oferenci muszą zaprojektować przebudowę części zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej wraz nowymi torowiskami na terenie zajezdni. Chodzi głównie o rozebranie obecnego warsztatu i budowę w jego miejsce nowoczesnej hali postojowej dla tramwajów. - W okresie WPK, MPK czy MZK warsztat pełnił funkcję hali przeglądowej autobusów oraz myjni. Jest to budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem pokrytym w połowie płytami azbestowymi. Został wybudowany w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku – informuje Joanna Urbaniak.
Ale to nie koniec prac. W tym samym przetargu projektanci muszą również zaplanować budowę ścieżki rowerowej, która będzie biegła w ciągu al. Grunwaldzkiej, od ul. Komeńskiego do ronda Kaliningrad. - Projekt ścieżki ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik – dodaje Joanna Urbaniak.
Firmy, które chcą przygotować dokumentację na wszystkie wspomniane zadania, mają czas do 6 marca na złożenie swojej oferty do elbląskiego ratusza. Same prace budowlane są zaplanowane do realizacji do 2019 roku. Miasto na modernizację zajezdni tramwajowej wraz z zakupem tramwajów zaplanowało w najbliższych trzech latach 11 mln złotych, chce się też ubiegać o unijne dofinansowanie na ten cel.
- W okolicy dworca PKP zostanie zainstalowany automat umożliwiający łatwy zakup biletów komunikacji miejskiej, na placu Dworcowym i pętli autobusowej zostaną zainstalowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, pokazujące najbliższe odjazdy autobusów i tramwajów – wylicza Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Przy okazji zostaną też przebudowane przystanki tramwajowe koło dworca, wymienione wiaty przystankowe na takie z oświetleniem LED, zostanie też wymienione oświetlenie na samym placu Dworcowym na bardziej energooszczędne, a na pętli autobusowej pojawią się kamery miejskiego monitoringu.
Ratusz szuka firmy, która wykona dokumentację projektową tego przedsięwzięcia. Dodatkowo oferenci muszą zaprojektować przebudowę części zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej wraz nowymi torowiskami na terenie zajezdni. Chodzi głównie o rozebranie obecnego warsztatu i budowę w jego miejsce nowoczesnej hali postojowej dla tramwajów. - W okresie WPK, MPK czy MZK warsztat pełnił funkcję hali przeglądowej autobusów oraz myjni. Jest to budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem pokrytym w połowie płytami azbestowymi. Został wybudowany w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku – informuje Joanna Urbaniak.
Ale to nie koniec prac. W tym samym przetargu projektanci muszą również zaplanować budowę ścieżki rowerowej, która będzie biegła w ciągu al. Grunwaldzkiej, od ul. Komeńskiego do ronda Kaliningrad. - Projekt ścieżki ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik – dodaje Joanna Urbaniak.
Firmy, które chcą przygotować dokumentację na wszystkie wspomniane zadania, mają czas do 6 marca na złożenie swojej oferty do elbląskiego ratusza. Same prace budowlane są zaplanowane do realizacji do 2019 roku. Miasto na modernizację zajezdni tramwajowej wraz z zakupem tramwajów zaplanowało w najbliższych trzech latach 11 mln złotych, chce się też ubiegać o unijne dofinansowanie na ten cel.
RG