W związku z tym, że zima zbliża się wielkimi krokami, Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu przypomina właścicielom nieruchomości o obowiązkach porządkowych. Chodniki muszą być odśnieżone, a śliska nawierzchnia posypana piachem lub solą.
Zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości (tj. współwłaściciele, najemcy, dzierżawcy, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne, osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, osoby sprawujące zarząd nad nieruchomością wspólną, prowadzący sklepy, punkty usługowe itp.) zobowiązani są do utrzymania czystości i porządku między innymi przez uprzątnięcie błota, piachu, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż ich posesji.
- Nawet w przypadkach, gdy Zarząd Dróg udrażnia i częściowo odśnieża chodniki - zwłaszcza na głównych ciągach komunikacyjnych - nie zwalnia to właścicieli pobliskich posesji z obowiązku systematycznego odśnieżania i usuwania śliskości - dodaje Agnieszka Staszewska, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - Straż miejska będzie sprawdzać, czy właściciele nieruchomości stosują się do tych ustawowych zaleceń.
Wszelkie uwagi dotyczące stanu chodników i jezdni w sezonie zimowym 2003/2004 należy zgłaszać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM, tel. 239-32-05.
- Nawet w przypadkach, gdy Zarząd Dróg udrażnia i częściowo odśnieża chodniki - zwłaszcza na głównych ciągach komunikacyjnych - nie zwalnia to właścicieli pobliskich posesji z obowiązku systematycznego odśnieżania i usuwania śliskości - dodaje Agnieszka Staszewska, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - Straż miejska będzie sprawdzać, czy właściciele nieruchomości stosują się do tych ustawowych zaleceń.
Wszelkie uwagi dotyczące stanu chodników i jezdni w sezonie zimowym 2003/2004 należy zgłaszać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM, tel. 239-32-05.
A