UWAGA!

Tramwaj nr 4

Rozmowa z Lechosławem Bartosikiem, dyrektorem Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Joanna Ułanowska-Horn: Czy w Elblągu wiele osób korzysta z autobusów i tramwajów?
     Lechosław Bartosik: Niestety, obserwujemy tendencję spadkową w ilości pasażerów.
     
     J.U.: Ludzie się bogacą czy biednieją?
     L.B.: Jedno i drugie. Kiedyś się bogacili, kupując samochody, natomiast teraz obserwujemy spadek liczby korzystających z komunikacji.
     
     J.U.: Jak liczba osób korzystających z autobusów i tramwajów ma się do ilości wysyłanych codziennie na ulice miasta autobusów?
     L.B: Obecna sytuacja w pełni zabezpiecza potrzeby mieszkańców. Może trochę gorzej jest w godzinach szczytu, kiedy mieszkańcy chcą dojechać do pracy, do szkół. W późniejszych godzinach jest już swobodniej. Trzech przewoźników autobusowych dysponuje 70 autobusami i to liczba całkowicie wystarczająca.
     
     J.U.: Zarząd komunikacji miejskiej prowadził badania tzw. napełnienia pojazdów. Czy są już wyniki?
     L.B.: Ostatnie badania napełnień, oceniające średnią ilość korzystających z komunikacji, były prowadzone w 1999 roku. Obecnie budowana jest nowa trakcja tramwajowa, musimy więc przygotować się do pewnych zmian i zweryfikować informacje. Badaliśmy cztery linie autobusowe i trzy tramwajowe pod względem napełnienia i kierunków przemieszczania się mieszkańców.
     
     J.U.: To w jakich kierunkach najchętniej jeżdżą elblążanie?
     L.B.: Najczęściej z tak zwanych sypialni w kierunku centrum. W tej chwili jeszcze nie potrafię powiedzieć bliżej o wynikach badań. Będziemy je analizować.
     
     J.U.: Budowana jest kolejna linia tramwajowa. Czy to będzie "czwórka"? Takiego numeru nie ma jeszcze żadna linia...
     L.B.: Nie jest jeszcze przesądzone, czy to będzie "czwórka". Pod koniec stycznia będzie można się już spodziewać czegoś konkretnego. Jest natomiast oczywiste, że nowa trakcja w ciągu ul. Płk. Dąbka będzie najszybszym sposobem przemieszczenia się w kierunku śródmieścia czy dworców. Kierujemy się natomiast generalną zasadą, że nowe propozycje w żadnym razie nie mogą pogorszyć stanu, jaki mamy dzisiaj.
     
     J.U.: Ale czy jest możliwe, że np. tramwaj linii nr 3 będzie jeździł nową trasą, czy będzie to osobna linia?
     L.B.: Nie wiem, nie chciałbym tutaj przesądzać czegokolwiek. W nowej sytuacji będziemy mieli dwie trasy: jedna z wykorzystaniem nowego odcinka, a druga to trasa obecna w ciągu ulicy Browarnej.
     
     J.U.: Zaniepokojeni mieszkańcy już zaczynają telefonować z obawami, że zmniejszy się częstotliwość kursowania tramwajów linii nr 1 i 3. Czy rzeczywiście są takie plany?
     L.B.: Wcale się nie dziwię, że część mieszkańców już wyraża obawy, jak ich rejony zamieszkania będą skomunikowane, ale powtarzam - żadne rozwiązanie jeszcze nie jest przesądzone i każda możliwość jest rozpatrywana.
     
     J.U.: Czy Pan również otrzymuje sygnały o obawach mieszkańców?
     L.B.: Tak, oczywiście. Są to nie tylko obawy, ale i pewne propozycje. Bierzemy je pod uwagę.
     
     J.U.: Czy w związku z powstaniem nowej linii zmniejszy się częstotliwość kursowania autobusów komunikacji miejskiej w ciągu ulicy Płk. Dąbka?
     L.B.: Tramwaj w ciągu ul. Płk. Dąbka ma przede wszystkim wpłynąć na zmniejszenie ruchu kołowego na tej ulicy. Moglibyśmy ograniczyć ich ilość przynajmniej o 30 proc. Może to się odbyć poprzez wyprowadzenie którejś linii z ulicy Dąbka lub poprzez zmniejszenie częstotliwości kursowania. Może być też tak, że połączymy te sposoby. Po to przecież prowadziliśmy badania. Interesowaliśmy się autobusami linii 8 i 9 oraz 5 i 18. Te wyniki będą podstawą do opracowania tych propozycji.
     
     Wywiady Studia El prezentowane są we wtorki i piątki w Telewizji Elbląskiej Vectra El po Wiadomościach Elbląskich o 17.15.
przyg. Joanna Ułanowska-Horn (Radio Olsztyn)

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Niestety nie wierzę w to ze tramwaj na płk. Dąbka będzie najszybszym pojazdem dojeżdzającym z zawady i Jaru na Dworzec. Jeśli nie wierzycie to przejedzcie się teraz tramwajem 1 i autobusem 9. sami zobaczycie różnicę
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wojtek(2001-12-11)
  • Jeśli ten tramwaj miałby jechać przez ul. 12-go Lutego to może byłby szybszy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Grażyna(2001-12-11)
  • Grażynko masz rację, bo jak ten tramwaj musi skręcić w dół w Królewiecką, przez co robi małe kółko to nigdy nie będzie prędzej przed autobusem 9 na Dworcu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Elblążąnin(2001-12-11)
  • Problem w tym,ze tramwaj dojedzie tylko do petli,a potem trzeba przejsc 1-3 przystanki w lewo lub prawo do Jaru czy Zawady. Autobus zas (np.9) wysadzal ludzi tuz pod blokami Zawady lub Jaru (np. 13).Gdy ktos wraca z pracy,z zakupami,wieczorem,nie wiem czy bedzie chcial na pieszo pokonywac te odleglosc z petli.Ja juz znam osoby, ktore wybieraja autobus nie dlatego,ze szybciej jedzie,ale dlatego,ze dowozi ich pod blok-np.dla kobiety wracajacej o 22:00 to istotna roznica-mowimy o najniebezpieczniejszych dzielnicach miasta.
  • zlikwiduje sie autobus nr 9 i wtedy wszyscy bedziecie jezdzili 4 i bedzie to linia najszybsza
  • Moim skromnym zdaniem ta inwestycja jest niwypałem. Ciekawym, ile autobusów (tych przyjaznych dla środowiska) udałoby się kupić za koszta wybudowania nowej linii tramwajowej, jak i samego nowego taboru - o ile to koniczne!!! Co więcej, najpier należało zrobić badania, a nie w momencie, kiedy inwestycja jest tak daleko zaawansowana!!! Jak mnie wkurza taka bezmyślna polityka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mariano(2001-12-12)
  • Zwracam, ale tylko po częsci honor, tym którzy partycypuja w tym całym projekcie. Badania macie, jednak chyba trochę nie w porę, bo jak napisałem wyżej inestowanie zaczęło się już dawno temu. To nie umniejsza faktu, że zabieracie się do roboty z d... strony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mariano(2001-12-12)
  • Dlaczego wszystkie plany komunikacyjne są prowadzone w kierunku Zawdy ...a ja czasami mam problem dojechania Nad Jar...i to z samej Zawady, nie mówiac juz o centrum...w szczególnosci po godzinie 19:(
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bajo-r(2001-12-12)
  • Typowy polski wywiad: jedno pyta zeby pytac, drugie odpowiada zeby nic nie powiedziec. Panie Dyrektorze kto zatwierdzil te plany i na jakiej podstawie?! - Byly jakies badania ale beda dopiero analizowane? - Ostatnie badania pochodza z roku 1999? A co tu na litosc boska badac? Wystarczy postawic pracownikow na kilku przystankach linii 7, 9, 13, 14 oraz 1,2,3 o roznych porach dnia i po badaniach!! - Nie wie pan jaki bedzie miala nowa linia numer? A co jest ich tyle ze wprowadzone zostana oznaczenia literowe?! (Jesli tak pto proponuje D jak do d..) - pyt. W jakich kierunkach jezdza elblazanie, odp. z sypialni do centrum BRAWO! - srednio intreligenty uczen gimnazjum moze udzielic takiej odpowiedzi. Z wypowiedzi wynika ze sprawa skorelowania ilosci, czestotliwosci lini i autobusowych z nowa tramwajowa jest rowniez w fazie analiz - ponowne Gratulacje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rozczarowany(2001-12-13)
Reklama