UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Nie znam się, ale się wypowiem (a może bardziej zapytam, a nie wypowiem). Serio samolot lecący na wysokości około tysiąca stóp - czyli na ponad 300 m wysokości - może wyrządzić aż tak poważne szkody budynkom wiejskim (zakładam, że niewysokim)? Przecież te 300 m wysokości to takie 3 katedry Św. Mikołaja postawione jedna na drugiej. Raczej dość wysoko, więc tak się zastanawiam, czy te MIGi nie latały aby znacznie niżej? A może sama prędkość jest tu czynnikiem decydującym. Jak ktoś tu lata na MIGach, to niech napisze; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    7
    KibiczProstej(2024-06-20)
  • @KibiczProstej - Samoloty pasażerskie latają powyżej 10 km nad ziemią, na pewno je słyszysz z ziemi, 1000 stop to jakieś 300 metrów nad ziemią, czyli bardzo mało, a tak jak ktoś wspomniał samolot mig-29 osiąga prędkość prawie 2450km/h i teraz ciekawostka: jeśli samolot porusza się szybciej niż prędkość dźwięku, tworzy on fale uderzeniowe, które mają formę stożków złożonych z fali uderzeniowej i tzw. "fali cienia". W centrum tego stożka znajduje się obszar o zwiększonym ciśnieniu, co powoduje nagłe zwiększenie głośności dźwięku, czyli właśnie słyszalny huk. Jest on taki silny, że i tak się dziwię, że tylko dachy uszkodziło a szyby w oknach całe.
  • Mieszkam 3km od miejsca zdarzenia, w tym incydencie został zdmuchnięty komin u mojego kolegi, i u drugiego wszystkie szyby z okna wyleciały, samolot leciał znacznie niżej. na początku próbowali ukryć te sprawe(a straż deklarowała się że poprawia dachówki i podkleją to i owo !!!
  • @KibiczProstej - Fizyka mój drogi się kłania; ) kiedyś nudna w szkole, a teraz wychodzą braki, masz i nadrabiają :D: "Jeśli źródło porusza się z prędkością większą niż prędkość dźwięku, obserwator usłyszy dźwięk dopiero, gdy źródło go minie. Wtedy docierający z opóźnieniem dźwięk zbliżającego się źródła, miesza się z dźwiękiem generowanym przez oddalające się źródło. Na wskutek nałożenia się tych fal zachodzi ciekawe zjawisko - powstaje fala uderzeniowa. Samolot tworzy dwie fale uderzeniowe, przednią i tylną. Jeśli samolot leci na niskiej wysokości, ciśnienie gromu dźwiękowego może być niszczące, może na przykład wybić szyby. Ze względu na niszczycielskie działanie gromu dźwiękowego loty samolotów ponaddźwiękowych są zabronione nad terenami zaludnionymi. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    0
    Kik22(2024-06-20)
  • @Kik22 - Loty są dozwolone na odpowiednich wysokościach ale zabronione jest przekraczanie bariery dźwieku nad miastami o określonej liczbie mieszkańców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    1
    Grażynalat70(2024-06-20)
  • @KibiczProstej - Tak, fala uderzeniowa ma w takim przypadku efekt bliskiej eksplozji - wybuchu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Andrzejmat(2024-06-20)
  • @KibiczProstej - Może wyrządzić większe szkody.2 lata temu piloci urządzili sobie zabawę nad Sztutowem, latali nisko nad domami przez 15 minut. Zabawa trwała by nadal gdyby nie zauważyli że ich nagrywam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Jagódka(2024-06-20)
  • @Jagódka - tak napewno to o to chodzilo
  • @KibiczProstej - W tej sytuacji powodem zniszczeń jest zarówno wysokość jak i prędkość. Samolot poruszający się z taką prędkością wytwarza fale dźwiękowe i wysokiej częstotliwości a co za tym idzie energii, przez prędkość częstotliwość ta jest dodatkowo potęgowana. Przez małą wysokość energia fali była bardziej skącentrowana
  • I to jest fachowa informacja Dziękuję
  • @KibiczProstej - Oj dzieci moje kochane, nawet nie zdajecie sobie sprawy co tak naprawdę mogą zdziałać naloty całych eskadr na niskich wysokościach z przekraczaniem bariery dzwięku - ktoś napisał kury przestały sie nieść, chłopiec upadł z wadą serca.... to jest najstraszniejsza broń jaką stosowali amerykanie podczas nalotów dywanowych w Wietnamie- możesz mieć serce jak dzwon ta fala uderzeniowa I rezonans powoduje natychmiastowe pękanie naczyń krwionośnych, serca. bębenków usznych I jest nizwykle dokładna bo nie omija nikogo. Loty na niskich wysokościach z przekraczaniem bariery dzwieku są zakazane już od dawna na całym świecie - - ale kto Polakowi zabroni?.... no może uni ci z Uni
  • @KibiczProstej - Gdyby jakiś pilot napisałby Ci co tak naprawdę może sie się stać w takich lotach t. j.przekraczanie dzwieku na małej wysokości, to od razu pr:estał by być pilotem- czy Ty myślisz że pilot na tym forum może opowiedzieć o swojej pracy tak samo jak Ty co robisz na swojej tokarce albo jak ładnie wykręcasz mopa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    3
    Miotła(2024-06-21)
  • @KibiczProstej - Podczas przekraczania bariery dźwięku powstaje fala uderzeniowa która jest niebezpieczna dla tego co na ziemi, dlatego samoloty powinny osiągnąć predkosc mach na wyższych wysokościach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Autopilot(2024-06-21)
  • Ja mieszkam w Oleśnie i slyszałam taki huk, że ciarki mnie przeszły. Pomyślałam, oby nie sprężarka czy piec u sąsiadów.... Za niedługo dowiedziałam się co to było. A Migiem latał po, ,naszym" niebie bardzo nisko, rzadko kiedy tak nisko latają. Hashtagi: #Sylwia
  • Nie pisz głupot. często i gęsto tak latają. to nie chodzi o pułap lotu tylko prędkość. burak
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Yrdgjjj(2024-06-21)
  • Przed deszczem zawsze tak nisko latają jak jaskółki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    Grażynalat70(2024-06-22)
  • @KibiczProstej - Czepiasz, sie pilota. Gdzies musza latac I cwiczyc niskie loty puki tusek i kamyszek nie zakaza. Jak wiekowe dachy to i maly wietrzyk zrywa dachowki. Dajcie spokoj zolnierzom.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    3
    franciszekwitkowski8@gmail.com(2024-06-23)
Reklama