UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Nie znam się, ale się wypowiem (a może bardziej zapytam, a nie wypowiem). Serio samolot lecący na wysokości około tysiąca stóp - czyli na ponad 300 m wysokości - może wyrządzić aż tak poważne szkody budynkom wiejskim (zakładam, że niewysokim)? Przecież te 300 m wysokości to takie 3 katedry Św. Mikołaja postawione jedna na drugiej. Raczej dość wysoko, więc tak się zastanawiam, czy te MIGi nie latały aby znacznie niżej? A może sama prędkość jest tu czynnikiem decydującym. Jak ktoś tu lata na MIGach, to niech napisze; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    7
    KibiczProstej(2024-06-20)
  • @KibiczProstej - Samoloty pasażerskie latają powyżej 10 km nad ziemią, na pewno je słyszysz z ziemi, 1000 stop to jakieś 300 metrów nad ziemią, czyli bardzo mało, a tak jak ktoś wspomniał samolot mig-29 osiąga prędkość prawie 2450km/h i teraz ciekawostka: jeśli samolot porusza się szybciej niż prędkość dźwięku, tworzy on fale uderzeniowe, które mają formę stożków złożonych z fali uderzeniowej i tzw. "fali cienia". W centrum tego stożka znajduje się obszar o zwiększonym ciśnieniu, co powoduje nagłe zwiększenie głośności dźwięku, czyli właśnie słyszalny huk. Jest on taki silny, że i tak się dziwię, że tylko dachy uszkodziło a szyby w oknach całe.
  • Mieszkam 3km od miejsca zdarzenia, w tym incydencie został zdmuchnięty komin u mojego kolegi, i u drugiego wszystkie szyby z okna wyleciały, samolot leciał znacznie niżej. na początku próbowali ukryć te sprawe(a straż deklarowała się że poprawia dachówki i podkleją to i owo !!!