Podczas zbliżającego się weekendu policjanci będą kontrolować elbląski odcinek krajowej „siódemki” oraz drogi nr 22 prowadzącej z Elbląga do Malborka. Są to trasy, na których najczęściej dochodzi do wypadków i kolizji. Tam również najczęściej tworzą się korki.
Z uwagi na to, że jedna z tych tras jest trasą dojazdową na Mierzeję Wiślaną, zostaną tam ustawione patrole stacjonarne z Ruchu Drogowego, a także pojazdy nieoznakowane do ujawniania kierujących nadmiernie przekraczających dozwoloną prędkość.
Oto rady dla kierowców, którzy wybierają się w dłuższą trasę.
- Jadąc w korku należy pamiętać o zachowaniu wzmożonej ostrożności i stosowaniu zasady ograniczonego zaufania – mówi st. posterunkowy Krzysztof Nowacki, oficer prasowy KMP w Elblągu. - Dlatego zanim wykonamy jakikolwiek manewr, spróbujmy
pomyśleć, co w tej chwili mogą zrobić inni kierowcy, zwłaszcza za nami.
- Wykonując manewr wyprzedzania, zawsze pamiętajmy o spojrzeniu w lusterko – zwraca uwagę posterunkowy Nowacki. - Typowym zachowaniem wielu kierowców jest wysuwanie maski samochodu poza oś pasa ruchu, żeby zobaczyć, co dzieje się z przodu i dodanie gazu w celu wyprzedzenia bez sprawdzenia w lusterku, czy sąsiedni pas jest wolny. Oczywiście nieskontrolowanie w lusterku, czy można bezpiecznie zmienić pas ruchu, jest niedopuszczalnym łamaniem podstawowych zasad
manewru wyprzedzania.
- Bardzo ważny jest dostateczny odstęp od pojazdu przed nami – podkreśla. -Odstęp ten powinien wynosić minimum 1,5 m, pamiętajmy jednak, aby nie zostawiać zbyt dużego dystansu do samochodu przed nami, ponieważ w takiej sytuacji samochody w korku będą poruszać się wolniej.
W korku poruszamy się z prędkością dostosowaną do warunków jazdy i umożliwiającą nam swobodne manewrowanie – to kolejna rada policjantów. Nie wyprzedzajmy pasem pobocza z prawej strony ani nie utrudniajmy powrotu na właściwy pas kierowcom wyprzedzającym z lewej strony.
- Nie zostawiajmy włączonego silnika i nie oddalajmy się od samochodu, żeby sprawdzić jak długi jest korek – uczula st. posterunkowy Krzysztof Nowacki. - Jeżeli stoimy dłuższy czas, można wyłączyć silnik. Jeżeli przesuwamy się regularnie, ale jedynie o kilka metrów, ciągłe gaszenie i odpalanie silnika jest nieuzasadnione i szkodliwe dla samochodu, gdyż z łatwością można zatrzeć rozrusznik.
Oto rady dla kierowców, którzy wybierają się w dłuższą trasę.
- Jadąc w korku należy pamiętać o zachowaniu wzmożonej ostrożności i stosowaniu zasady ograniczonego zaufania – mówi st. posterunkowy Krzysztof Nowacki, oficer prasowy KMP w Elblągu. - Dlatego zanim wykonamy jakikolwiek manewr, spróbujmy
pomyśleć, co w tej chwili mogą zrobić inni kierowcy, zwłaszcza za nami.
- Wykonując manewr wyprzedzania, zawsze pamiętajmy o spojrzeniu w lusterko – zwraca uwagę posterunkowy Nowacki. - Typowym zachowaniem wielu kierowców jest wysuwanie maski samochodu poza oś pasa ruchu, żeby zobaczyć, co dzieje się z przodu i dodanie gazu w celu wyprzedzenia bez sprawdzenia w lusterku, czy sąsiedni pas jest wolny. Oczywiście nieskontrolowanie w lusterku, czy można bezpiecznie zmienić pas ruchu, jest niedopuszczalnym łamaniem podstawowych zasad
manewru wyprzedzania.
- Bardzo ważny jest dostateczny odstęp od pojazdu przed nami – podkreśla. -Odstęp ten powinien wynosić minimum 1,5 m, pamiętajmy jednak, aby nie zostawiać zbyt dużego dystansu do samochodu przed nami, ponieważ w takiej sytuacji samochody w korku będą poruszać się wolniej.
W korku poruszamy się z prędkością dostosowaną do warunków jazdy i umożliwiającą nam swobodne manewrowanie – to kolejna rada policjantów. Nie wyprzedzajmy pasem pobocza z prawej strony ani nie utrudniajmy powrotu na właściwy pas kierowcom wyprzedzającym z lewej strony.
- Nie zostawiajmy włączonego silnika i nie oddalajmy się od samochodu, żeby sprawdzić jak długi jest korek – uczula st. posterunkowy Krzysztof Nowacki. - Jeżeli stoimy dłuższy czas, można wyłączyć silnik. Jeżeli przesuwamy się regularnie, ale jedynie o kilka metrów, ciągłe gaszenie i odpalanie silnika jest nieuzasadnione i szkodliwe dla samochodu, gdyż z łatwością można zatrzeć rozrusznik.
oprac. A