- Elbląg powinien mieć produkt turystyczny, który przyciągnie rzesze turystów - uważają radni z komisji integracji europejskiej Rady Miejskiej i przedstawiciele elbląskiego rynku turystycznego.
Turystyka i promocja miasta była tematem ostatniego posiedzenia komisji. Radni wraz z przedstawicielami biur podróży i hoteli rozmawiali o tym, czy Elbląg jest miastem przyjaznym dla odwiedzających.
Efektem spotkania jest lista postulatów, który realizacja - zdaniem jego uczestników - poprawi wizerunek Elbląga na zewnątrz. Na liście znalazła się sprawa Bulwaru Zygmunta Augusta. Radni i przedstawiciele branży uważają, że należy lepiej wykorzystać walory nadrzecznego bulwaru i zadbać o estetykę miejsca - np. zamiast namiotów powinny się tam pojawić ogródkowe kawiarnie. Wśród pomysłów jest też przystosowanie dla potrzeb turystów wieży katedry św. Mikołaja, brakuje także "sztandarowej" imprezy, która przyciągnęłaby tłumy odwiedzających z kraju i zagranicy, a na stronach internetowych miasta brakuje obszernych informacji dla turystów - w kilku językach. Uczestnicy spotkania uważają też, że potrzeba poprawy bezpieczeństwa - Straż Miejska powinna pracować dłużej, tak, aby na jej ochronę mogli liczyć turyści.
Najważniejszy postulat dotyczy jednak tzw. markowego produktu turystycznego - czegoś, co przyciągnie turystów do naszego miasta. Wnioski z debaty trafiły do prezydenta Elbląga.
Efektem spotkania jest lista postulatów, który realizacja - zdaniem jego uczestników - poprawi wizerunek Elbląga na zewnątrz. Na liście znalazła się sprawa Bulwaru Zygmunta Augusta. Radni i przedstawiciele branży uważają, że należy lepiej wykorzystać walory nadrzecznego bulwaru i zadbać o estetykę miejsca - np. zamiast namiotów powinny się tam pojawić ogródkowe kawiarnie. Wśród pomysłów jest też przystosowanie dla potrzeb turystów wieży katedry św. Mikołaja, brakuje także "sztandarowej" imprezy, która przyciągnęłaby tłumy odwiedzających z kraju i zagranicy, a na stronach internetowych miasta brakuje obszernych informacji dla turystów - w kilku językach. Uczestnicy spotkania uważają też, że potrzeba poprawy bezpieczeństwa - Straż Miejska powinna pracować dłużej, tak, aby na jej ochronę mogli liczyć turyści.
Najważniejszy postulat dotyczy jednak tzw. markowego produktu turystycznego - czegoś, co przyciągnie turystów do naszego miasta. Wnioski z debaty trafiły do prezydenta Elbląga.
AJ