Pozostałości po Gotach, osadzie Wikingów czy gotycki kościół zamieniony w muzeum sztuki – to tylko kilka ze skarbów miasta, które zostały zaprezentowane w nowym spocie promującym Elbląg. Jakie są szczegóły powstawania filmu?
- Chcieliśmy, aby nasz film nie był standardowym materiałem promocyjnym, pokazującym miejsca warte odwiedzenia. Zależało nam, aby posiadał fabułę, intrygował i tym samym zachęcił do poznania naszego miasta - mówi Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Film na zlecenie miasta zrealizowała lokalna telewizja Truso TV. Opowiada o mężczyźnie, który od dziecięcych lat pragnie odnaleźć skarb. Znajduje go jako dorosły mężczyzna właśnie w Elblągu, którego ciekawa historia zaczyna się już w I wieku naszej ery.
- Cel produkcji jest oczywisty - promocja Elbląga, budowa pozytywnego wizerunku, zachęcenie turystów do odwiedzenia, zwrócenie uwagi – także mieszkańców – na bogactwo i wyjątkowość zabytków naszego miasta – komentuje Łukasz Mierzejewski.
Promocja materiału odbywać ma się za pośrednictwem YouTube’a, Facebooka czy Instagrama. Urząd Miejski przygotował film w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Obie wersje dostępne są z audiodeskrypcją.
Jak podaje Biuro Prasowe UM, koszt realizacji materiału wyniósł 5 tysięcy złotych. Czas trwania spotu to niecałe 2 minuty. Jego premiera odbyła się 28 kwietnia na kanale Miasto Elbląg na YouTubie.
Jak Wam się podoba najnowszy film promujący Elbląg? Zapraszamy do dyskusji