UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • W Europie TROLEJBUSY jeżdżą w ponad 150 miastach. Są cichsze i bardziej mobilne niż tramwaje, a przy tym bardziej ekologiczne niż spalinowe autobusy. W Polsce z 13 działających systemów trolejbusowych zostały jedynie trzy: w Gdyni, Tychach i Lublinie, ale wciąż w produkcji tych pojazdów "na szelkach"jesteśmy liderem. Szansą dla trolejbusów są dotacje unijne na ekologiczny transport. Skorzystała z nich choćby Austria, która w Salzburgu cały transport publiczny realizuje za pomocą linii trolejbusowych. W Polsce o taki transport stara się Łódź, która zamierza utworzyć nową linię trolejbusową. Polska /Solaris /największym producentem trolejbusów w Europie a nasze pojazdy jeżdżą po ulicach kilkudziesięciu miast w kilkunastu państwach: w Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech oraz na Litwie, Łotwie i Węgrzech. Nasz jubileuszowy 1000.trolejbus Trollino jeździ od ubiegłego roku po ulicach Salzburga. Czy ten środek transportu publicznego nie powinien zagościć w Elblągu ???
  • @eltur - Nie, gdyż w epoce powstawania elektrycznych pojazdów (w tym autobusów)inwestowanie w infrastrukturę trolejbusów traci sens. Inaczej jest z infrastrukturą tramwajową, gdyż ta z założenia powinna stanowić szkielet transportu dla miasta i przewozić większe ilości pasażerów niż autobusy. Te zaś powinny dowozić pasażerów z obszarów, na które tramwaj nie jest w stanie dojechać. Takie było założenie obecnej rewolucji zbiorkomu w Elblągu.
Reklama