Masz trzyletni staż pracy i średnie wykształcenie? Jesteś niekarany za przestępstwo umyślne? Umiesz obsługiwać ksero? Ta oferta jest stworzona dla ciebie. Urząd Miejski w Elblągu szuka... operatora urządzeń powielających.
- Osoba, która wcześniej wykonywała takie obowiązki przeszła na emeryturę. Teraz szukamy następcy – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Do obsługi kserokopiarek w Referacie Obsługi Urzędu niezbędny jest trzyletni staż pracy. Ratusz nie określa czy jest to trzyletni staż na stanowisku biurowym, czy też będą też brane pod uwagę oferty pracowników, którzy trzy lata przepracowali na stanowisku fizycznym. Nie jest też wspomniane, czy w poprzednim miejscu zatrudnienia kandydat powinien mieć jakiś kontakt z ksero. A może wystarczy fragment w liście motywacyjnym: "Od sześciu lat mam w domu urządzenie kserująco – skanująco – drukujące i potrafię je obsługiwać. O moich wysokich kwalifikacjach na to stanowisko świadczy też fakt, że ww. urządzenie nauczyłem obsługiwać mojego kilkuletniego syna.”
- Chcemy zatrudnić osobę z doświadczeniem, która już pracowała i w związku z tym ma pewne ogólne doświadczenie – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski.
Operator urządzeń powielających będzie powielał materiały dla komórek organizacyjnych ratusza, prowadził prawidłową gospodarkę papierem kserograficznym i zgłaszał potrzebę konserwacji i napraw urządzeń kserograficznych. W 2016 r. elbląski ratusz zakupił 6600 ryz papieru.
To przede wszystkim konieczność powielania dokumentów na sesje Rady Miejskiej, komisji oraz innych materiałów na potrzeby kurzędu – uściśla Łukasz Mierzejewski.
Miejscem pracy operatora będzie powielarnia w ratuszu. To pomieszczenie obok sali sesyjnej, w której znajdują się dwa urządzenia powielające. Według urzędników ratusza są one wydajniejsze od „standardowych”.
Chętni powinni złożyć cv i list motywacyjny, kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne, przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych – podpisane własnoręcznie, kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i uprawnieniach do 27 grudnia. Standardowy zestaw dokumentów do zostania pracownikiem na stanowisku pomocniczym.
Jak czytamy w informacji na stronie internetowej elbląskiego ratusza, w liście motywacyjnym kandydat ma wyjaśnić, co motywuje go do ubiegania się o dane stanowisko pracy.
"Należy podkreślić w nim swoje najważniejsze atuty, mocne strony. List motywacyjny powinien zmieścić się na jednej stronie formatu A4. Przyjmuje się, że powinien składać się z 3 głównych części: wprowadzenia, rozwinięcia i zakończenia.”
Pozostaje pytanie – czy obsługa ksero (nawet w ratuszu) jest tak skomplikowanym zajęciem, że trzeba spełniać aż tak stosunkowo wysokie warunki? I czy takie zajęcie nie jest dobrym pomysłem, aby zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe np. w ramach stażu?
Do obsługi kserokopiarek w Referacie Obsługi Urzędu niezbędny jest trzyletni staż pracy. Ratusz nie określa czy jest to trzyletni staż na stanowisku biurowym, czy też będą też brane pod uwagę oferty pracowników, którzy trzy lata przepracowali na stanowisku fizycznym. Nie jest też wspomniane, czy w poprzednim miejscu zatrudnienia kandydat powinien mieć jakiś kontakt z ksero. A może wystarczy fragment w liście motywacyjnym: "Od sześciu lat mam w domu urządzenie kserująco – skanująco – drukujące i potrafię je obsługiwać. O moich wysokich kwalifikacjach na to stanowisko świadczy też fakt, że ww. urządzenie nauczyłem obsługiwać mojego kilkuletniego syna.”
- Chcemy zatrudnić osobę z doświadczeniem, która już pracowała i w związku z tym ma pewne ogólne doświadczenie – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski.
Operator urządzeń powielających będzie powielał materiały dla komórek organizacyjnych ratusza, prowadził prawidłową gospodarkę papierem kserograficznym i zgłaszał potrzebę konserwacji i napraw urządzeń kserograficznych. W 2016 r. elbląski ratusz zakupił 6600 ryz papieru.
To przede wszystkim konieczność powielania dokumentów na sesje Rady Miejskiej, komisji oraz innych materiałów na potrzeby kurzędu – uściśla Łukasz Mierzejewski.
Miejscem pracy operatora będzie powielarnia w ratuszu. To pomieszczenie obok sali sesyjnej, w której znajdują się dwa urządzenia powielające. Według urzędników ratusza są one wydajniejsze od „standardowych”.
Chętni powinni złożyć cv i list motywacyjny, kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne, przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych – podpisane własnoręcznie, kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i uprawnieniach do 27 grudnia. Standardowy zestaw dokumentów do zostania pracownikiem na stanowisku pomocniczym.
Jak czytamy w informacji na stronie internetowej elbląskiego ratusza, w liście motywacyjnym kandydat ma wyjaśnić, co motywuje go do ubiegania się o dane stanowisko pracy.
"Należy podkreślić w nim swoje najważniejsze atuty, mocne strony. List motywacyjny powinien zmieścić się na jednej stronie formatu A4. Przyjmuje się, że powinien składać się z 3 głównych części: wprowadzenia, rozwinięcia i zakończenia.”
Pozostaje pytanie – czy obsługa ksero (nawet w ratuszu) jest tak skomplikowanym zajęciem, że trzeba spełniać aż tak stosunkowo wysokie warunki? I czy takie zajęcie nie jest dobrym pomysłem, aby zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe np. w ramach stażu?
Sebastian Malicki