UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Nad Zalewem jest kilka hoteli. Włodku, wybierz się do nich i spytaj na co czekają? Powiedzą Ci, że na Kanał! Oni są najlepszymi cenzorami dla naszej gadaniny. Co nie zmienia fakty, że samym Kanałem w El Dorado Zalewu nie zmienimy. I jeszcze jedno. Najgorszy pech, to skreślona "6" i niewysłany kupon toto-lotka. Tak może być z naszymi dywagacjami. Już nigdy nie będzie takiej łatwości zdobycia pieniędzy na dużą inwestycję, jak obecnie. Nawet jeśli pieniądze miałyby pochodzić ze środków budżetu państwa. Mieszkam tu i tu pracuję i wolę by te pieniądze zainwestowano w nasz region niż w kolej metropolitarną, sztuczną wyspę w Sopocie czy inny nie mniej potrzebny projekt, tyle, że nie nasz - elbląski.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    J, Wcisła(2008-03-04)
  • A ja wolę panie Wcisło, żeby te pieniądze nie były wyrzucone w błoto, tylko, żeby za nie wydobyć błoto z Zalewu. Tego nikt prywatnie nie zrobi. I żeby nie utrudniano złośliwie rozwoju turystyki nad Zalewem. Bo to cały czas się robi. A prowokowanie problemów przez budowę przekopu, obok istniejącego przekopu, którego wielka Polska nie potrafi utrzymać, jest czystą głupotą. Mierzeja została usypana w wyniku ruchu rumowiska z zachodu na wschód. Przecięcie tego ruchu grozi podobnymi konsekwencjami jak z wyspą Hel. Oczywiście, jak się naukowców poprosi, zapłaci i obieca projekty na kilkanaście lat, to wszystko potrafią uzasadnić. A tu potrzebny tylko chłopski rozum. Ryzyko zniknięcia plaż na wschód od przekopu istnieje. A ja z Krynicą związałem w znacznym stopniu swoje losy. Widziałem jak po sztormie wyglądało ujście rzeczki 20 metrowej na zachód od Władysławowa. Po prostu nie można było go znaleźć. Władze powinny oczyścić Zalew i dbać o właściwe głębokości na podejściach do prywatnych portów. Resztę pozostawiając prywatnym inwestorom. Nie przeszkadzając im. Ale nie wiem czy nasza zawiść i kult nędzy na to pozwoli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2008-03-05)
  • Naguszewski i ten drugi poseł nie odważyli się przeciwstawić władzom PO i bedą teraz najzagorzalszymi wrogami przekopu. wystarczy przepłynąć się do Nidy na mierzei kurylskiej zeby zobaczyćjak może wygladać wewnetrzna część Mierzei wWslanej, gdyby był swobodny dostep od Bałtyku. uważam, ze ci panowie nie reprezentują miasta i regionu. Przedsiębiorcy z Braniewa, Tolkmicka, Fromborka liczą na przekop i podejmując taka decyzjępanowie posłowie wbili im nóz w plecy.
  • Nikt tu nie napomknął nawet słowem o największych hamulcowych tego rodzaju przedsięwzięć - tz instytucji Skarbu Państwa takich jak Lasy Państwowe i Urząd Morski. Wszelakie samorządy poza małymi wyjątkami (Stegna, Sztutowo) nie były też i nie są entuzjastami tego przedsięwzięcia. I dopóki władza i instytucje operujące na przedmiotowym terenie (bo cóż ma, na ten przykład Elbląg do decyzyjności i gadania) a więc w obszarze północnej części Zalewu Wiślanego nie zaakceptują tego przedsięwzięcia możemy być pewni jego fiaska. Tak, że nadal bujamy w wyimaginowanym świecie iluzji tworzonej dla potrzeb chwili, a decyzje i jakiekolwiek wizje zagospodarowania tej tak nam (chyba tylko nam) bliskiej krainy są do napisania. Poziom i obraz zagospodarowania infrastruktury, transport powszechny i jego logistyka, stan dróg wodnych i lądowych - jest tego dobitnym przykładem. A jaka konkluzja? Nie będę się powtarzał - wszyscy rozsądni ludzie ją znają, czy się mylę?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2008-03-05)
  • Jura, mój mail to hudybyk1956@o2.pl
  • Zgadzam się z moim przedmówcą o nicku MaSer. Przekop może pobudzić lokalny biznes i przyciągnąć turystów, którzy będą chcieli to zobaczyć. Tylko w skali Polski jest to kilka milionów turystów (40 mln obywateli : 10 = 4 mln - taka mała symulacja)! Gra jest warta świeczki. Ludzie lubią oglądać coś nowego, oryginalnego, ciekawego. Zwykła ludzka ciekawość: "jak to wygląda?", "Jak to pracuje?" etc. Poza tym zobaczcie co się dzieje w Dubaju. Jakie inwestycje. Przypomnę jedynie, że tylko w samym parku rozrywki ma tam pracować około 120 000 osób, czyli mniej więcej tyle ile liczy sobie nasze niemal 800-letnie miasto. Okazuje się, że można. No, ale w Dubaju rządzi król a u nas. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Marcin M.(2008-03-05)
  • Drogi Panie Włodku. Abstrahując od Pana argumentów za i przeciw budowie Kanału jedna teza Pana artykułu nie ma już racji bytu. Pisze Pan, aby najpierw zadbać o rozwój infrastruktury dla żeglarzy w portach nad Zalewem Wiślanym i okolicznych wodach aby żeglarze mieli gdzie zacumować, mogli skorzystać z zaplecza sanitarnego, zatankować wodę, podładować akumulatory. Ma Pan rację, ale czy nie wie Pan, że w ramach rozwoju drogi wodnej E-70 wdrażany jest program Pętla Żuław. Samo opracowanie konkretnych planów zajmuje ponad 200 stron. Program ma być realizowany do roku 2013 i dotyczy nie tylko Zalewu Wiślanego ale i okolicznych szlaków wodnych w delcie Wisły. Tak więc to, o czym Pan pisze ktoś już opracował, wymyślił i będzie to w najbliższych latach wdrażane. Projekt nadzoruje i koordynuje specjalne Biuro Rozwoju Dróg Wodnych w Gdańsku. Całość współfinansowana jest z programów UE.
  • Dodam tylko, że w ramach tego programu przewidziane są takie prace, jak na przykład uruchomienie mostu zwodzonego w Nowej Pasłęce i podniesienie linii wn na rzece do 16 metrów lub puszczenie ich pod dnem, co pozwoli jachtom płynąć aż do Braniewa, podobnie na Tudze - do Nowego Dworu Gdańskiego. Na Zalewie Wiślanym modernizacja, przebudowa i budowa nowych portów jachtowych i tak dalej. Nie sposób tutaj przytoczyć opracowania które liczy dziesiątki stron. Zacytuję na przykład zakres prac dla Malborka: - Budowa śródlądowego portu jachtowego "Plaża Wojskowa" - Budowa małej przystani jachtowej "Park Północny" w oparciu o zaplecze ośrodka Sportu i rekreacji - Budowa przystani pasażerskiej na lewym brzegu rzeki - Zagospodarowanie bulwarów wzdłuż rzeki Nogat - budowa ścieżki rowerowej i tak dalej, i tak dalej. .. Zbudowanie więc Kanału Zatoka-Zalew, choć mam na temat zasadności jego budowy mieszane uczucia, w pewien sposób uzupełni całościową rewitalizację szlaków wodnych i rozwój wodny regionu. Zapraszam na stronę www. zalewwislany. pl
  • wg Niestety to nie jest teza, tylko dosyć oczywista diagnoza istniejeącego stanu okraszona postulatem, który będzie tak długo aktualny, dopóki nie zostanie zrealizowany :-)
Reklama