W siedzibie Urzędu Miasta we Fromborku odbyło się spotkanie dotyczące możliwości bezpłatnego przejęcia przez lokalne władze samorządowe gmin Elbląg, Tolkmicko, Frombork i Braniewo nieczynnej linii kolejowej nr 254. Dyskutowano o zagospodarowaniu kolei nadzalewowej na ścieżkę pieszo-rowerową łączącą Elbląg z Braniewem.
Spotkanie w Urzędzie Miasta we Fromborku odbyło się 18 marca. Inną rozpatrywaną na nim możliwością było kursowanie tą trasą drezyn i rozbudowa pobliskiej, małej, architektury.
- To było pierwsze, intencjonalne, robocze spotkanie. Lokalni samorządowcy chcą próbować w jakiś sposób odbudować czy zagospodarować kolej nadzalewową. Nie zapominamy o niej. W trakcie tych wstępnych rozmów padł pomysł o możliwości przebudowy torowiska na sieć pieszo -rowerową. Pojawiła się też druga opcja, czyli ruchu drezynowego - mówi Damian Krasiński, zastępca burmistrza Fromborka.
Jak podkreśla zastępca burmistrza Fromborka, uruchomienie samej linii, jeśli gminy miałyby partycypować w kosztach jej utrzymania, jest raczej niewykonalne.
- To przewyższa możliwości naszego budżetu i domyślam się, że każdej gminy nadzalewowej. Łatwiejszą drogą wydaje się być jej przekształcenie w ścieżkę pieszo-rowerową. Pojawiły się też instytucje, które chciałby nas wesprzeć w takich działaniach. Być może uda się zrobić to komplementarnie: ścieżka rowerowa i drezyny. Trasa jest w złym stanie, już po części zagospodarowała ją natura. Potrzebna jest też wola właściciela tej linii, czyli Polskich Kolei Państwowych, od tego dużo zależy – podkreśla Damian Krasiński.
Czytaj również nasz artykuł o kolei nadzalewowej.
W spotkaniu uczestniczyli: starosta braniewski Karol Motyka, przedstawiciele Spółki Eco Masuria Wojciech Matuszny i Aleksandra Szurlej, przedstawiciel firmy EKJ Consulting Engineers Sp. z o.o. Mateusz Fliszkiewicz, burmistrz Fromborka Zbigniew Pietkiewicz oraz zastępca burmistrza Damian Krasiński, zastępca wójta gminy Elbląg Roman Pawłowski, zastępca burmistrza Braniewa Anna Kapusta, wójt gminy Braniewo Jakub Bornus i burmistrz Tolkmicka Magdalena Dalman.