UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Czekałem aż któryś dzban poruszy temat zboża z UA i jego przeładunku w Elblągu. Niech ten mądry pan rozwinie myśl. W jaki sposób, na co i po co miałyby być przeładowywane towaru z UA? Na barkę, taką która transportowała węgiel wejdzie tyle co nic. Większy statek nie wejdzie do Elbląga z uwagi na to, że cały tor wodny ma głębokość do 5 metrów, więc statki z zanurzeniem do 3-4 metry nie są wstanie przyjąć tyle towaru by było to ekonomiczne. A pakowanie na barkę w Elblągu a potem dostawa do Gdańska i przeładunek na masowiec, to kompletna bzdura, bez ekonomicznego uzasadnienia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    8
    Ploterek(2023-04-27)
  • @Ploterek - Na pewno są bardziej ekonomiczne jak transport ciężarówkami, poza tym po co taki statek z załadowanym zbożem ma płynąć do Gdańska? Niech od razu płynie do docelowego portu. Z Polski trzeba wywieźć do żniw 4 mln ton zbóż jak nie więcej, żeby opróżnić magazyny, a obecne moce przeładunkowe są za małe w portach. Elbląg mógłby trochę odciążyć inne porty.
  • Bo taki statek, który wpłynie do Elbląga, ma za mało ładowności by było to opłacalne, żeby płynął w świat. Tak ciężko to zrozumieć?! A raczej taką barką co pływa po zalewie, nikt nie wypłynie na pełne morze. Poza tym, w Elblągu nie ma infrastruktury do przeładunku zboża.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Ploterek(2023-04-28)
Reklama