Dziś (29 marca) podczas II Festiwalu Promocji Warmii i Mazur, który trwa w Ratuszu Staromiejskim, prezydent Grzegorz Nowaczyk zaprezentował logo i hasło miasta, przygotowane przez firmę 2ba. Agnieszka Nowak z 2ba wyjaśniała zaś zebranym ich znaczenie. Zobacz fotoreportaż.
Agnieszka Nowak strategii jeszcze nie zaprezentowała, ale opowiadała o jej założeniach.
– Peryferyjność w przypadku Elbląga jest atutem i powinna być eksponowana – dowodziła. – Miasto leży na pograniczu polsko-rosyjskim, na pograniczu dwóch województw, pograniczu Warmii i Żuław Wiślanych. Elbląg powinien znaleźć swoją własną drogę pomiędzy woj. warmińsko-mazurskim a woj. pomorskim.
Na czym będzie się opierać strategia?
– Trudno powiedzieć, że turystyka to jest ten obszar, na którym Elbląg powinien oprzeć działania promocyjne – mówiła. – To jest ważna gałąź gospodarki, ale Elbląg, w tym momencie, w którym się teraz znajdujemy, nie ma na tyle silnych atutów turystycznych, żeby opierać strategie promocji miasta na turystyce. Elementy pierwszoplanowe strategii to położenie geograficzne, przedsiębiorczość, dobre skomunikowanie, energia mieszkańców.
Agnieszka Nowak: – Celem priorytetowym dla programu marki Elbląga jest podźwignięcie miasta i zajęcie przez Elbląg pozycji... no właśnie, jakiej pozycji – mocnej pozycji jako ośrodka gospodarczo-kulturalnego pomiędzy Trójmiastem, Olsztynem, a obwodem kaliningradzkim.
Energia
Agnieszka Nowak: – Elbląg to miasto pełne energii, słowem kluczowym jest energia. To słowo, które przybija się w kreacji marki i będzie stanowić o sile tej kreacji.
Elbląg Turbo
Agnieszka Nowak: – Turbo to jest ta główna cecha, na której jest oparta kreacja marki. Dlaczego turbo? Turbo to zwielokrotniona, zmultiplikowana energia. Elbląg jest w takim momencie, że startuje mocno do przodu. Jest miastem, które teraz pracuje nad swoją marką, podczas gdy wiele miast zaczęło to robić już dużo wcześniej. Elbląg postanowił, że dogoni te miasta i podejmie trud zbudowania silnej marki. Ta cecha turbo jakby wyznaczała, w jaki sposób Elbląg będzie dążył do osiągnięcia tych celów – właśnie poprzez przyspieszenie w wielu obszarach, w wielu dziedzinach.
Logo
Agnieszka Nowak: – Jak rozumieć logo? Energia, owoce cytrusowe, energia cytrusów, ale przede wszystkim logo w swojej symbolice nawiązuje do spirali jako jednego z najstarszych symboli, które pokazują ruch. Z jednej strony pokazują koncentrację energii, z drugiej emanację energii. Elbląg to miejsce, które pochłania energię z zewnątrz, które wyzwala energię mieszkańców, emanuje potem tę energię na zewnątrz, które świeci jasnym, energetycznym blaskiem.
Hasło
Elbląg przyspiesza.
Prezydent Grzegorz Nowaczyk:
– Elbląg jest miastem, które czekają zmiany na lepsze, pełnym energii do zmian na lepsze. To nie jest pusty slogan, tylko początek drogi, która nas czeka, którą pokaże nam strategia promocji miasta na lata 2012-2014. Chcemy, żeby za kilka lat Elbląg postrzegany był jako miasto dynamiczne, energetyczne, kreatywne i inspirujące. Za kilka tygodni radni i mieszkańcy dowiedzą się, jaka będzie strategia naszego miasta. Dziś na początek logo i hasło reklamowe.
Hm... Jak to mówią, szału nie było, jak na pół roku sowicie opłaconej pracy. Z drugiej strony, jeśli chodzi o narzędzia promocji miasta, do tej pory nie mieliśmy nic. Teraz mamy hasło, logo i jeszcze turbo.
Może zapowiadana strategia promocji miasta będzie bardziej inspirująca.