W piątek rocznicowe projekcje i otwarcie nowego sezonu Dyskusyjnego Klubu Filmowego w Elblągu. W Światowidzie zobaczymy “Jeden dzień bliżej kina” i “Czas Apokalipsy. Powrót”. Patronat medialny nad DKF - portEl.
- Rozpoczynamy 24 października o godz. 18.00, krótkim filmem, który został zaprezentowany podczas inauguracji tegorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni – zapowiada Justyna Kozłowska, rzecznik prasowy Światowidu. - "Jeden dzień bliżej kina" to piętnastominutowy obraz opowiadający historię dwojga ludzi - Marlenki i Bogdana - prawdziwych pasjonatów kina (reż. Joanna Sokołowska). Następnie pokażemy reżyserską wersję filmu "Czas Apokalipsy. Powrót".
"Czas Apokalipsy" zdobył Złotą Palmę w Cannes, był ośmiokrotnie nominowany do Oskara, jego twórcy otrzymali Oskara za zdjęcia i dźwięk, odniósł na świecie kasowe sukcesy, by ostatecznie stać się jednym z najważniejszych i najbardziej zapadających w pamięć filmów ostatniego ćwierćwiecza.
11 maja 2001 roku na Festiwalu Filmowym w Cannes Coppola zaprezentował nową wersję "Czasu apokalipsy" - "Apocalypse Now. Redux" - w całości zmontowaną z oryginalnych materiałów zdjęciowych, dłuższą o 49 minut o nie pokazywane dotąd sceny. Film został nagrodzony długą owacją na stojąco i wzbudził entuzjazm krytyków. "Apocalypse Now. Redux" weszła na ekrany amerykańskich kin w sierpniu 2001 roku, 22 lata po premierze oryginalnej wersji.
Film koncentruje się na podróży kapitana Willarda (Sheen) - oficera amerykańskiego wywiadu - wysłanego w głąb Kambodży z niebezpieczną misją wyeliminowania dezertera z armii, pułkownika Kurtza (Brando), który zbuntował się przeciw przełożonym. Potężny i enigmatyczny Kurtz w odległym zakątku dżungli króluje nad grupką tubylców, w siedzibie przyozdobionej odciętymi głowami i wiszącymi, gnijącymi ciałami. Podróżując w górę rzeki kapitan Willard poznaje porucznika Kilgore'a (Duvall), który przy dźwiękach "Walkirii" Wagnera prowadzi szwadron helikopterów do walki i organizuje zawody w surfingu, podczas gdy wróg ostrzeliwuje wybrzeże. To on umieszcza Willarda w wojskowej łodzi patrolowej, której czteroosobowa załoga tworzy swoisty mikrokosmos amerykańskiej armii. Ciemnoskóry dowódca Chief Philips (Albert Hall) to były taksówkarz próbujący uchronić swoich podwładnych przed narkotykowym obłędem. Chef, nowoorleański kucharz (Frederic Forrest), zaciągnął się do marynarki w nadziei, że jada się tam lepiej niż w piechocie. Jest jeszcze Clean, ciemnoskóry nastolatek z Bronxu (w tej roli 14-letni Laurence Fishburne) i Lance (Sam Bottoms), kalifornijski surfer, porwany przez wojenną zawieruchę.
Bohaterowie zagłębiają się w otchłań iluzji i wszechogarniającego szaleństwa; poznają najciemniejsze zakamarki ludzkiego serca.
Coppola pragnął stworzyć film, który "pozwoli widzom doświadczyć czym naprawdę był Wietnam: przybliży im szaleństwo, upojenie, horror, zmysłowość i moralne dylematy tej najbardziej surrealistycznej i koszmarnej wojny Ameryki".
***
Pojedyncze zaproszenia na inauguracyjne pokazy elbląskiego DKF wygrali: Jakub Zalas, Sławomir Żukowski, Hanna Smoleńska i Dorota Salwach. Gratulujemy!
Zobacz także tekst na temat obchodzonego przez DKF jubileuszu
"Czas Apokalipsy" zdobył Złotą Palmę w Cannes, był ośmiokrotnie nominowany do Oskara, jego twórcy otrzymali Oskara za zdjęcia i dźwięk, odniósł na świecie kasowe sukcesy, by ostatecznie stać się jednym z najważniejszych i najbardziej zapadających w pamięć filmów ostatniego ćwierćwiecza.
11 maja 2001 roku na Festiwalu Filmowym w Cannes Coppola zaprezentował nową wersję "Czasu apokalipsy" - "Apocalypse Now. Redux" - w całości zmontowaną z oryginalnych materiałów zdjęciowych, dłuższą o 49 minut o nie pokazywane dotąd sceny. Film został nagrodzony długą owacją na stojąco i wzbudził entuzjazm krytyków. "Apocalypse Now. Redux" weszła na ekrany amerykańskich kin w sierpniu 2001 roku, 22 lata po premierze oryginalnej wersji.
Film koncentruje się na podróży kapitana Willarda (Sheen) - oficera amerykańskiego wywiadu - wysłanego w głąb Kambodży z niebezpieczną misją wyeliminowania dezertera z armii, pułkownika Kurtza (Brando), który zbuntował się przeciw przełożonym. Potężny i enigmatyczny Kurtz w odległym zakątku dżungli króluje nad grupką tubylców, w siedzibie przyozdobionej odciętymi głowami i wiszącymi, gnijącymi ciałami. Podróżując w górę rzeki kapitan Willard poznaje porucznika Kilgore'a (Duvall), który przy dźwiękach "Walkirii" Wagnera prowadzi szwadron helikopterów do walki i organizuje zawody w surfingu, podczas gdy wróg ostrzeliwuje wybrzeże. To on umieszcza Willarda w wojskowej łodzi patrolowej, której czteroosobowa załoga tworzy swoisty mikrokosmos amerykańskiej armii. Ciemnoskóry dowódca Chief Philips (Albert Hall) to były taksówkarz próbujący uchronić swoich podwładnych przed narkotykowym obłędem. Chef, nowoorleański kucharz (Frederic Forrest), zaciągnął się do marynarki w nadziei, że jada się tam lepiej niż w piechocie. Jest jeszcze Clean, ciemnoskóry nastolatek z Bronxu (w tej roli 14-letni Laurence Fishburne) i Lance (Sam Bottoms), kalifornijski surfer, porwany przez wojenną zawieruchę.
Bohaterowie zagłębiają się w otchłań iluzji i wszechogarniającego szaleństwa; poznają najciemniejsze zakamarki ludzkiego serca.
Coppola pragnął stworzyć film, który "pozwoli widzom doświadczyć czym naprawdę był Wietnam: przybliży im szaleństwo, upojenie, horror, zmysłowość i moralne dylematy tej najbardziej surrealistycznej i koszmarnej wojny Ameryki".
***
Pojedyncze zaproszenia na inauguracyjne pokazy elbląskiego DKF wygrali: Jakub Zalas, Sławomir Żukowski, Hanna Smoleńska i Dorota Salwach. Gratulujemy!
Zobacz także tekst na temat obchodzonego przez DKF jubileuszu
opr. na podstawie informacji dystrybutora