17 maja w Elblągu odbyła się konferencja na temat : „Trasy układów komunikacyjnych w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim w aspekcie przygotowań do wstąpienia Polski do UE”.
W konferencji uczestniczyli m.in.. :
Wiceminister transportu – Witold Chodakiewicz.
Wojewoda warmińsko-mazurski – Zbigniew Babalski.
Wicewojewoda pomorski – Edmund Głombiewski
oraz parlamentarzyści z obu województw.
Uczestnicy konferencji uznali, że najważniejszym czynnikiem usprawnienia tras komunikacyjnych w obu woj. będzie budowa autostrady A1 łączącej Trójmiasto oraz zachodnią część woj. warm-mazurskiego z południem Polski i Europy.
Priorytetowym zadaniem jest również budowa przejścia granicznego w Grzechotkach i zakończenie modernizacji drogi szybkiego ruchu z Elbląga do granicy państwa. Połączenie tej autostrady skróci drogę do północno-zachodniej części Rosji oraz krajów nadbałtyckich. Spowoduje również ożywienie w portach Trójmiasta i Elbląga.
Uczestnicy konferencji uznali także za priorytet dostosowanie do standardów unijnych drogi ekspresowej nr 7, z uwzględnieniem budowy na obrzeżu Elbląga bezkolizyjnego węzła drogi z rozjazdami do miasta oraz w kierunku Królewca, Trójmiasta i Warszawy.
W konferencji uczestniczyli m.in.. :
Wiceminister transportu – Witold Chodakiewicz.
Wojewoda warmińsko-mazurski – Zbigniew Babalski.
Wicewojewoda pomorski – Edmund Głombiewski
oraz parlamentarzyści z obu województw.
Uczestnicy konferencji uznali, że najważniejszym czynnikiem usprawnienia tras komunikacyjnych w obu woj. będzie budowa autostrady A1 łączącej Trójmiasto oraz zachodnią część woj. warm-mazurskiego z południem Polski i Europy.
Priorytetowym zadaniem jest również budowa przejścia granicznego w Grzechotkach i zakończenie modernizacji drogi szybkiego ruchu z Elbląga do granicy państwa. Połączenie tej autostrady skróci drogę do północno-zachodniej części Rosji oraz krajów nadbałtyckich. Spowoduje również ożywienie w portach Trójmiasta i Elbląga.
Uczestnicy konferencji uznali także za priorytet dostosowanie do standardów unijnych drogi ekspresowej nr 7, z uwzględnieniem budowy na obrzeżu Elbląga bezkolizyjnego węzła drogi z rozjazdami do miasta oraz w kierunku Królewca, Trójmiasta i Warszawy.