UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Sama ratowałam kiedyś życie kobiecie. W restauracji pełnej ludzi. Jak zaczęłam wołać żeby ktoś wezwał karetkę to wszyscy raptem ogluchli i pouciekali do stolików. To jest największy problem. Znieczulica. A rtak w ogole. Strażacy kiedy wznawiacie kursy pierwszej pomocy? Trzeba sobie przypomnieć działania
  • Dlatego na każdym szkoleniu z pierwszej pomocy zaznaczają, że trzeba wskazać konkretnie osobę, która wezwie pomoc. Mówisz "Hej ty, dzwoń do karetkę". Jeśli powiesz ogólnie to zachodzi zjawisko znane z psychologii tłumu i jest duże prawdopodobieństwo, że nikt nie zadzwoni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24
    0
    MonaLola(2023-09-11)
  • Polecam dobry kurs KPP> ja nauczyłem się na nim że w takiej sutacji nie wołasz "niech ktoś wezwie karetkę" tylko pokazujesz palcem na osobe obok i pytasz Jak się nazywa a następnie mówisz: to np Kasia zadzwoń pod 112 i powiedz że mamy zasłabnięcie potrzebna jest karetka. I ratownik mówił wprost że często gęsto to nie przez znieczulice, tylko ludzie nie byli nigdy w takiej sutacji i nie wiedzą jak mają się zachować i każdy myśli że zrobi to ktoś inny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    27
    0
    nie ratownik(2023-09-11)
  • @MonaLola - I co wskazałam to tej osoby już nie było
  • Może już wcześniej mieli do czynienia ze 112 i nie chcieli tego ponownie przechodzić. Sam kiedyś wzywałem pomoc do potrącenia pieszego, niestety już 112 zamiast 999.5x pytał mnie o adres i 3x o miasto, pomimo, że już za pierwszym razem podałem głośno i wyraźnie. Całe zgłoszenie trwało chyba 5 cennych minut, gdzie już przynajmniej od 4 karetka powinna być w drodze. Nie wiem jaki jest system zatrudniania dyspozytorów na 112,ale bardziej przypomina losowanie ludzi z kolejki do MOPSU.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    4
    BoRomanNielubiJakJestNachlapan(2023-09-11)
  • @BoRomanNielubiJakJestNachlapan - Karetka była już w drodze, natomiast te rozmowy są zgodne z procedurą mającą na celu wyeliminowanie nieuzasadnionych zgłoszeń. Ponadto w rozmowie operatora 112 ze zgłaszającym są ustalane wszelkie dane niezbędne do akcji ratowniczej. Operator 112 po otrzymaniu zgloszenia natychmiast powiadamia odpowiednie służby i uruchamia ich działania. A te rozmowy nie mają wpływu na szybkość reakcji, bowiem one trwają już w czasie akcji. Takie opinie jak w tym komentarzu często są powielane, albowiem wynikają z zupełnego braku wiedzy o pracy operatorów 112.Zapewniam, że należy zawsze jak najszybciej zgłaszać takie zdarzenia na 112 i cały czas współpracować z operatorem i udzielać odpowiedzi na zadawane pytania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    0
    Alarmowy 112.(2023-09-11)
  • @BoRomanNielubiJakJestNachlapan - Operator 112 każdorazowo po zgłoszeniu natychmiast uruchamia akcję ratowniczą. Natomiast prowadzone rozmowy nie wstrzymują akcji i są zgodne z procedurą mającą na celu zebranie wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych służbom ratowniczym oraz także ograniczenie nieuzasadnionych, fałszywych zgłoszeń. Niestety to ostatnie jest to bardzo częste. Stąd należy pamiętać, że rozmowy operatora 112 nie wstrzymują tak rozpoczęcia akcji jak i jej przebiegu. Takie negatywne opinie wynikają z nieznajomości pracy operatora. Pamietać należy, że po zgłoszeniu zdarzenia musimy współpracować z operatorem i odpowiadać na wszystkie jego pytania
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    Alarmowy xz(2023-09-11)
Reklama