Jak się okazuje nadal żyjemy w kraju bogatym i z takim nadmiarem środków finansowych, że oto już nie ma na co wydawać pieniędzy. Elbląg załatwił już wszystkie swoje problemy i "dusi"kasę, bo nie wie co z nią zrobić. Aby nie trzymać jej bezproduktywnie grupa "zaangażowanych i światłych"mieszkańców naszego zamożnego grodu domaga się reaktywowania zabawki w postaci kolei nadzalewowej. Byłaby to atrakcja, bo wszystkie inne jak ZOO, baseny, stadiony, kina, teatry, filharmonie już się "przejadły", a ulice mamy wyremotowane, sieć szpitali i przychodni jest na wysokim poziomie, powstałe zakłady i firmy gwarantują wysokopłatną pracę, więc ta kolej nadzalewowa jest strzałem w dziesiatkę. A przecież skoro nie możemy posiadać metra to powróćmy do tej kolei, bo ruch i obciążenie pasażerami na niej będzie tak duże, że przewyższy SKM Trojmiasto, WKD Warszawa, Koleje Mazowieckie czy Śląskie.
@Ciuchciowy kapeć. - Specjalnie dla Działu Promocji UM tłumaczę, z konieczności w skrócie: - remont Kolei Nadzalewowej (jak?)=> środki PKP i UE => PiS w sejmiku => PO-PSL (niechętne)w sejmiku => Braniewo chętne, włączyć Tolkmicko i Suchacz, bo same się biedne gminy nie wychylą => ok. 150 mln zł na remont => pomorskie i Pomorska Kolej Metropolitalna => PO-PSL w sejmiku => dworzec Elbląg-Zdrój w E-gu => rozwój transportu miejskiego, inwestycje w miejską infrastrukturę transportową, drogi, chodniki, przystanki, wiaty (patrz: przykład olsztyńskiego Dworca Zachodniego odp. E-g Zdrój i jak tam zmienia się miasto)=> ekologia, ograniczenie ruchu kołowego w mieście, brak konieczności budowy dodatkowych miejsc parkingowych, pracownicy z całej części ościennej obu województw korzystają z KM w dojeździe np. do fabryk prywaciarzy i innych miejsc pracy w E-gu => kupujemy wieeelką torbę => siadamy i liczymy hajs, jaki wpływa do kasy miejskiej z tytułu najazdu pasażerów, rozwoju biznesu i mikro-biznesu wokół linii i inwestycji powiązanych oraz związanych z tym wpływów podatkowych; Hashtagi: #samorzad, #niedasizm, #WincyjParkingow