30 mentorów, przewodników i nauczycieli z całej Polski, dostrzegających zmieniającą się rzeczywistość, myślących i działających adaptacyjnie i swoją pracą wykraczających poza schemat, spotka się w Ratuszu Staromiejskim. Ty też możesz wziąć udział w tym spotkaniu.
Wspiera nas Departament Edukacji Urzędu Miasta oraz Pomorska Kurator Oświaty dr Monika Kończyk.
W Ratuszu Staromiejskim będziemy budować siebie dla siebie, ale i dla uczniów, doświadczać, motywować się, rozwiązywać problemy, wdrażać! Wyróżnia nas nielinearny i interdyscyplinarny charakter wydarzenia, odchodzimy od hierarchicznego modelu w organizacji. Każdy uczestnik wniesie, ile chce i zabierze, ile potrzebuje. Zapraszamy nauczycieli, dyrektorów, pracowników poradni, metodyków i wszystkie osoby zainteresowane edukacją. Organizatorami wydarzenia jest Szkoła Podstawowa nr 21, Szkoła Podstawowa Montessori, Szkoła Podstawowa nr 15 w Elblągu.
Formularz do rejestracji znajduje się tutaj.
Plan Laboratorium Edukacyjnego "Hop, zmiana!":
17 maja 2019 r. (piątek)
Początek godz. 13:30
Edukacja przedszkolna I wczesnoszkolna:
Prowadzące:
Agnieszka Reimus-Knezević
Izabela Mańkowska-Salik
10/10 – o doświadczeniach prowadzenia Przedszkola Niepublicznego Tempoo w Olsztynie na 10-lecie istnienia placówki.
Ekspres(JA), czyli jak wyzwolić naturalną ekspresję twórczą poprzez ruch.
Prowadząca:
Beata Chojnowska-Gąsiorek
Nauka podstaw programowania offline.
Hologramy w edukacji przedszkolnej – wirtualna rzeczywistość.
18 maja 2019 r. (sobota)
9:00 – 12:00
Kręgi przedmiotowe:
- matematyczny:
Tomasz Pintal Matematyka jakiej nie znasz – czy można albo czy trzeba inaczej?
Jolanta Przygocka Co robi „konik morski” na matematyce?
- humanistyczny:
Natalia Bielawska 622 pomysły na lekcje języka polskiego.
Anna Pająk Kształtowanie się tożsamości
w aspekcie edukacji polonistycznej i regionalnej.
- przyrodniczy:
Katarzyna Przybysz Aplikacje mobilne w edukacji przyrodniczej.
Mateusz Paradowski Kompetencje, korelacje, współpraca geografia i …
- edukacji wczesnoszkolnej:
Wiesława Mitulska Radość uczenia (się) bez ocen
Joanna Antczak, Martyna Tarnowska „Orły nie wchodzą na górę po schodach” – całkiem nowych sposobów kilka, aby z orła zrobić wilka (czyli rzecz o szybkim kursie latania).
- zarządczy:
Krystyna Brinkiewicz Budowanie kultury organizacyjnej szkoły
Anita Plumińska-Mieloch Ocena pracy dyrektora
i nauczyciela – motywowanie i inspirowanie do działań.
- języków obcych:
Magdalena Sierocka Język angielski inaczej.
Magdalena Buda Daj się złapać – czyli o sieciowaniu nauczycieli
- nauczycielski:
- Joanna Sowińska Od belfra do mentora. Budowanie relacji w pracy nauczyciela – trening kompetencji
12:00 – 13:30 Przerwa
13:30 – 17:00 Kręgi rozwoju:
- motywacyjny
Małgorzata Taraszkiewicz Siła i odporność psychiczna nauczycieli
Magdalena Sawicka-Bartosik Sztuka motywowania do nauki i osiągania sukcesów w szkole
- metodyczny:
Monika Rokicka Metody rozwijające kompetencje XXI w. zaczerpnięte z biznesu
Wiesława Mitulska Ruch jest drzwiami do uczenia, czyli porusz ciało, a poruszysz umysł
- technologiczny:
Małgorzata Buszman Narzędzia Microsoft w realizacji podstawy programowej
Małgorzata Rabenda STEM i wykorzystanie druku 3D na lekcjach.
Beata Chojnowska-Gąsiorek Nowe technologie w nauczaniu przedmiotowym
- kreatywny:
Justyna Bober Odwrócić klasę, czyli zmienić podejście do procesu uczenia się i rolę nauczyciela.
Agnieszka Leszczyńska „Polonistyczny romans
z Montessori” – o metodzie Montessori na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej.
- wychowawczy:
Anna Konarzewska Między młotem a kowadłem, czyli słów kilka o roli i autorytecie współczesnego wychowawcy.
Marzena Dembicka Akceptacja różnorodności.
- zmiany:
Natalia Kowalska Nie będziemy malować trawy na zielono. (Nie)znośna codzienność w szkole.
17:00 – 18:00 Podsumowanie laboratorium- debata.
W Ratuszu Staromiejskim będziemy budować siebie dla siebie, ale i dla uczniów, doświadczać, motywować się, rozwiązywać problemy, wdrażać! Wyróżnia nas nielinearny i interdyscyplinarny charakter wydarzenia, odchodzimy od hierarchicznego modelu w organizacji. Każdy uczestnik wniesie, ile chce i zabierze, ile potrzebuje. Zapraszamy nauczycieli, dyrektorów, pracowników poradni, metodyków i wszystkie osoby zainteresowane edukacją. Organizatorami wydarzenia jest Szkoła Podstawowa nr 21, Szkoła Podstawowa Montessori, Szkoła Podstawowa nr 15 w Elblągu.
Formularz do rejestracji znajduje się tutaj.
Plan Laboratorium Edukacyjnego "Hop, zmiana!":
17 maja 2019 r. (piątek)
Początek godz. 13:30
Edukacja przedszkolna I wczesnoszkolna:
Prowadzące:
Agnieszka Reimus-Knezević
Izabela Mańkowska-Salik
10/10 – o doświadczeniach prowadzenia Przedszkola Niepublicznego Tempoo w Olsztynie na 10-lecie istnienia placówki.
Ekspres(JA), czyli jak wyzwolić naturalną ekspresję twórczą poprzez ruch.
Prowadząca:
Beata Chojnowska-Gąsiorek
Nauka podstaw programowania offline.
Hologramy w edukacji przedszkolnej – wirtualna rzeczywistość.
18 maja 2019 r. (sobota)
9:00 – 12:00
Kręgi przedmiotowe:
- matematyczny:
Tomasz Pintal Matematyka jakiej nie znasz – czy można albo czy trzeba inaczej?
Jolanta Przygocka Co robi „konik morski” na matematyce?
- humanistyczny:
Natalia Bielawska 622 pomysły na lekcje języka polskiego.
Anna Pająk Kształtowanie się tożsamości
w aspekcie edukacji polonistycznej i regionalnej.
- przyrodniczy:
Katarzyna Przybysz Aplikacje mobilne w edukacji przyrodniczej.
Mateusz Paradowski Kompetencje, korelacje, współpraca geografia i …
- edukacji wczesnoszkolnej:
Wiesława Mitulska Radość uczenia (się) bez ocen
Joanna Antczak, Martyna Tarnowska „Orły nie wchodzą na górę po schodach” – całkiem nowych sposobów kilka, aby z orła zrobić wilka (czyli rzecz o szybkim kursie latania).
- zarządczy:
Krystyna Brinkiewicz Budowanie kultury organizacyjnej szkoły
Anita Plumińska-Mieloch Ocena pracy dyrektora
i nauczyciela – motywowanie i inspirowanie do działań.
- języków obcych:
Magdalena Sierocka Język angielski inaczej.
Magdalena Buda Daj się złapać – czyli o sieciowaniu nauczycieli
- nauczycielski:
- Joanna Sowińska Od belfra do mentora. Budowanie relacji w pracy nauczyciela – trening kompetencji
12:00 – 13:30 Przerwa
13:30 – 17:00 Kręgi rozwoju:
- motywacyjny
Małgorzata Taraszkiewicz Siła i odporność psychiczna nauczycieli
Magdalena Sawicka-Bartosik Sztuka motywowania do nauki i osiągania sukcesów w szkole
- metodyczny:
Monika Rokicka Metody rozwijające kompetencje XXI w. zaczerpnięte z biznesu
Wiesława Mitulska Ruch jest drzwiami do uczenia, czyli porusz ciało, a poruszysz umysł
- technologiczny:
Małgorzata Buszman Narzędzia Microsoft w realizacji podstawy programowej
Małgorzata Rabenda STEM i wykorzystanie druku 3D na lekcjach.
Beata Chojnowska-Gąsiorek Nowe technologie w nauczaniu przedmiotowym
- kreatywny:
Justyna Bober Odwrócić klasę, czyli zmienić podejście do procesu uczenia się i rolę nauczyciela.
Agnieszka Leszczyńska „Polonistyczny romans
z Montessori” – o metodzie Montessori na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej.
- wychowawczy:
Anna Konarzewska Między młotem a kowadłem, czyli słów kilka o roli i autorytecie współczesnego wychowawcy.
Marzena Dembicka Akceptacja różnorodności.
- zmiany:
Natalia Kowalska Nie będziemy malować trawy na zielono. (Nie)znośna codzienność w szkole.
17:00 – 18:00 Podsumowanie laboratorium- debata.
inf. nadesłana