UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • zielone światło nie uprawnia pieszych do bezmyślnego przejścia przez pasy a kierowców do przejazdu i tyle w przepisach których nikt nie przestrzega zielone światło to tylko jeden z warunków które trzeba spełnić aby bezpiecznie poruszać się po drogach
  • Jako kierowca jeżdżący tamtędy potwierdzam. Jadą bezrefleksyjnie jak barany nie zważając na nikogo. W Polsce jest niska tolerancja dla pieszego. Zbyt malo strożności wykazujemy przed przejsciami dla pieszych. Przyznaję, że sam czasem zareaguję za późno, kiedy np. kierowca z naorzeciwka przepuszcza pieszego, ale staram się uważać i zwalniam przed pasami. Zachowanie pieszych to osobna sprawa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    5
    Squadron Leader(2021-03-26)
  • jak będziecie stać na krawędzi przepaści i zapali się zielone światło też pójdziecie dalej ???
  • Krulewna Ewidentnie zielone zaswieca sie zbyt szybko, czerwone powinno byc dluzej. Ludzie stoja na zielonym a auta jeszcze jadą. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    1
    Krulewna(2021-03-26)
  • @Jjrr - tu wogole maja problem zeby napisac cos normalnie, wystarcza przejscia z progami segmentowym ronda i niema k. .a problemu ale "wladze"beda 10 razy remontowac przekopywac jakis odcinek drogi i tory klasc pod tramwaj zeby ludzie rowerami czasem nie chcieli jezdzic
  • Źle zsynchronizowane światła. Samochody mają zielone ale za nim skręci itd to piesi maja już światło. Za szybko zapala się zielone dla pieszych ewentualnie za długo pali się zielone światło dla kierowców. Jak się skróci któreś światło, to problem zniknie.
  • Kierowcy nie traktują tego skrzyżowania jako typowy lewoskręt z pierwszeństwem dla pieszych. Skrzyżowanie jest dość obszerne i po wyjeździe na prosty odcinek przed przejściem większość głupieje. Trzeba "podziękować"projektantom całej tej arterii, jak zwykle dali czadu. Cała Ogólna to nieporozumienie komunikacyjne. Może trzeba postawić dodatkowy słupek z czerwonym światłem dla kierowców.
  • No ta starsza kobieta z torbą na zakupy to nie wiem na które światło się patrzyła skoro pali się zielone a ta stoi 20 sekund i dopiero przechodzi ALE moją uwagę przykuła tu tez ciężarówka która skręcała, skoro miała zielone do skrętu w lewo (koło cerfa)a tam jest światło S3 czyli bezkolizyjne, czyli nie powinno być pieszych na przejściu ani to jakim cudem światło dla pieszych się zapala???? to jest cud że tam codziennie nie ma wypadków, ktoś za to powinien ostro beknąć bo to jest narażanie życia tych pieszych!!! Musi dojść do tragedii żeby ktoś w końcu ruszył tym łbem?????
  • Ale kierowcy skręcający w lewo nie wiedzą, czy piesi mają czerwone, czy zielone. Kierowca widzi tylko pomarańczowe migające cały czas światełko ze znakiem pieszego. Jeśli pieszy stoi, to kierowca interpretuje to jakoby miał on czerwone, dlatego jedzie. Gdyby tam było światło czerwone/zielone dla kierowcy, to by wiedział, jakie światło ma pieszy
  • Krulewna O tym wlasnie mowie. Dokladnie. sygnalizacja w Elblągu to jakis zart, przy Nowowiejskiej szczegolnie. W godzinach szczytu zator na środku skrzyzowania
  • Wygląda na złe ustawienie świateł. Generalnie światła w mieście (nie wszystkie)są ustawione bez głębszej analizy tego, co faktycznie dzieje się na skrzyżowaniach. Trzy przykłady z obserwacji okolicy gdzie mieszkam: 1)Dąbka/Pionierska - włączając przycisk dla przejścia przy Aldi, światła często zapalają się tylko dla przejścia od strony BP, gdzie nikt nie chce przejść, mimo że pojazdy mają czerwone. 2)Brzozowa/Dąbka - światła najpierw puszczają kierowców z Brzozowej a za chwilę pieszych, którzy wchodzą pod koła samochodów. Nie zawsze się tak dzieje ale generuje sytuacje niebezpieczne. 3)Dąbka/Królewiecka przy banku BNP - kierowcy jadący od Braniewa mają mnóstwo czasu na przejazd a piesi mają bardzo mało, gdy piesi mają już czerwone, to samochody nadal jadą z Królewieckiej w kierunku centrum a piesi albo biegiem, albo stoją na wysepce, gdzie samochody z Dąbka w kierunku centrum stoją aby przepuścić pojazdy z Królewieckiej. Wnioski jakie się nasuwają, to: światła na 3 występujących koło siebie skrzyżowań ustawiono/zaprogramowano niebezpiecznie i bez uwzględnienia potrzeb i bezpieczeństwa pieszych. Może przydałby się jakiś audyt zewnętrzny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    mieszkaniec okolicy(2021-03-26)
  • Dokladnie ja chciałabym w dalszym ciągu dowiedzieć się gdzie byli rodzice tego dziecka!
Reklama