Jako menedżer wiem doskonale jak ważna jest skuteczna promocja...
Jako menedżer wiem doskonale jak ważna jest skuteczna promocja, zwłaszcza na bardzo konkurencyjnych rynkach inwestycyjnych. Poprzednie władze nie podjęły zdecydowanych działań w celu wypromowania walorów Naszego Miasta, wypromowania również samej nazwy Elbląg, mogącej stać się czytelnym znakiem firmowym.
Co zrobimy, aby promocja miasta była skuteczna i w Elblągu pojawili się nowi inwestorzy?
Przede wszystkim wdrożymy profesjonalną strategię promocyjną dla miasta Elbląga, która oparta będzie o wspólne działania z gminami regionu elbląskiego. Będziemy promowali Elbląg jako regionalne centrum gospodarcze. Poniżej przedstawiam konkretne przykłady działań, które podejmę jako Prezydent Miasta Elbląga:
1. Utworzymy stanowisko Pełnomocnika do spraw inwestorów zewnętrznych, którego zadaniem będzie aktywne pozyskiwanie inwestorów oraz wspomaganie działań inwestycyjnych na każdym etapie (nawiązywanie kontaktów z inwestorami, obsługa procesu inwestycyjnego, itp.).
2. Utworzymy specjalne Biuro Obsługi Przedsiębiorczości, którego zadaniem będzie udzielanie wszelkich informacji o ofertach inwestycyjnych oraz pomoc w załatwieniu niezbędnych formalności.
3. Całkowicie zmienimy zadania i rolę Biura Promocji Elbląga, które będzie obejmowało swym zasięgiem krąg miast zaprzyjaźnionych z Elblągiem, państw basenu Morza Bałtyckiego, Rosji i innych sąsiadów Polski oraz państw Unii Europejskiej. Biuro Promocji będzie współdziałało z takimi instytucjami, jak Biuro Euroregionu Bałtyk, Regionalne Centrum Informacji Europejskiej, Związek Miast Polskich, Związku Gmin Nadzalewowych i Związek Miast Hanzeatyckich. Jego głównym zadaniem będzie kształtowanie pozytywnego wizerunku miasta i jego mieszkańców oraz promowanie dobrego klimatu inwestycyjnego w Elblągu.
4. Utworzymy stałe przedstawicielstwa Elbląga w różnych państwach i powołamy Instytut Bałtycki i Wschodni, który stanie się międzyuczelnianą placówką badawczą zajmująca się problematyką bałtycką i wschodnią.
5. Przeprowadzimy kierunkową kampanię promocyjno - lobbystyczną do zarządów znaczących firm inwestycyjnych i finansowych oraz organizacji biznesowych w kraju i zagranicą, np.: zorganizujemy w Elblągu sesje wyjazdową Business Center Club; konferencje i spotkania, w których uczestniczyć będą osoby wpływowe ze świata biznesu i polityki; doprowadzimy do Zjazdu Hanzy w Elblągu.
6. Będziemy obecni na wszystkich liczących się w kraju i Europie imprezach targowych i wystawienniczych, np. na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji w Cannes (Francja), Międzynarodowych Targach Finansowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych EXPO – REAL w Monachium (Niemcy). Będziemy w nich uczestniczyć nie w roli obserwatorów, ale aktywnych kontrahentów.
7. Wprowadzimy doroczną nagrodę Ambasadora Elbląga za osiągnięcia w promowaniu miasta. Nagradzać będziemy zarówno osoby prywatne jak i małe, średnie i duże firmy, dzięki którym Elbląg będzie odbierany jako miasto atrakcyjne.
8. Będziemy dążyli do stworzenia silnego lobby dla spraw elbląskich w ważnych instytucjach. Wielu elblążan opuściło nasze miasto i robi kariery w kraju i na świecie. Dotrzemy do nich i zaproponujemy, aby byli ambasadorami spraw elbląskich.
9. Wprowadzimy profesjonalną promocję w Internecie. Po pierwsze stworzymy wielojęzyczną (polski, angielski, niemiecki, rosyjski) stronę Urzędu Miejskiego, która ma być wizytówką miasta i regionu. Linki do strony UM zostaną umieszczone na najważniejszych portalach internetowych: onet, wp, interia, a osoby zainteresowane będą otrzymywały na swoje prywatne skrzynki informacje o Elblągu (newsletter).
10. Działania promocyjne oprzemy o prestiżowe krajowe i zagraniczne media, np. „Rzeczpospolita”, „Bussinesman Magazine”, „Washington Post”, „Financial Times”, „Newsweek”, „Spiegiel”, „Focus”.
11. Zrealizujemy wspólnie z okolicznymi gminami film reklamowy promujący Elbląg i region, który będzie emitowany w prestiżowych stacjach telewizyjnych, np. TVN 24, TV POLONIA, BBC WORLD, CNBC.
12. Katalogi reklamowe Elbląga i regionu umieścimy w najważniejszych ciągach komunikacyjnych: samolotach, promach pasażerskich, kolei – wszędzie tam, gdzie poruszają się ludzie biznesu.
13. Zintensyfikujemy działania mające zlokalizować w Elblągu instytucje ułatwiające rozwój kontaktów z Rosją. Będziemy zabiegali o utworzenie w Elblągu konsulatu rosyjskiego i placówek obsługujących handel międzynarodowy.
Podane powyżej przykłady działań stanowią jedynie część kompleksowego programu promocyjnego Elbląga i regionu. Zawarte będą one w Strategii Promocji Miasta Elbląga, która będzie kluczowym dokumentem opisującym zestaw narzędzi i środków służących profesjonalnej promocji Naszego Miasta w kraju i zagranicą.
Co zrobimy, aby promocja miasta była skuteczna i w Elblągu pojawili się nowi inwestorzy?
Przede wszystkim wdrożymy profesjonalną strategię promocyjną dla miasta Elbląga, która oparta będzie o wspólne działania z gminami regionu elbląskiego. Będziemy promowali Elbląg jako regionalne centrum gospodarcze. Poniżej przedstawiam konkretne przykłady działań, które podejmę jako Prezydent Miasta Elbląga:
1. Utworzymy stanowisko Pełnomocnika do spraw inwestorów zewnętrznych, którego zadaniem będzie aktywne pozyskiwanie inwestorów oraz wspomaganie działań inwestycyjnych na każdym etapie (nawiązywanie kontaktów z inwestorami, obsługa procesu inwestycyjnego, itp.).
2. Utworzymy specjalne Biuro Obsługi Przedsiębiorczości, którego zadaniem będzie udzielanie wszelkich informacji o ofertach inwestycyjnych oraz pomoc w załatwieniu niezbędnych formalności.
3. Całkowicie zmienimy zadania i rolę Biura Promocji Elbląga, które będzie obejmowało swym zasięgiem krąg miast zaprzyjaźnionych z Elblągiem, państw basenu Morza Bałtyckiego, Rosji i innych sąsiadów Polski oraz państw Unii Europejskiej. Biuro Promocji będzie współdziałało z takimi instytucjami, jak Biuro Euroregionu Bałtyk, Regionalne Centrum Informacji Europejskiej, Związek Miast Polskich, Związku Gmin Nadzalewowych i Związek Miast Hanzeatyckich. Jego głównym zadaniem będzie kształtowanie pozytywnego wizerunku miasta i jego mieszkańców oraz promowanie dobrego klimatu inwestycyjnego w Elblągu.
4. Utworzymy stałe przedstawicielstwa Elbląga w różnych państwach i powołamy Instytut Bałtycki i Wschodni, który stanie się międzyuczelnianą placówką badawczą zajmująca się problematyką bałtycką i wschodnią.
5. Przeprowadzimy kierunkową kampanię promocyjno - lobbystyczną do zarządów znaczących firm inwestycyjnych i finansowych oraz organizacji biznesowych w kraju i zagranicą, np.: zorganizujemy w Elblągu sesje wyjazdową Business Center Club; konferencje i spotkania, w których uczestniczyć będą osoby wpływowe ze świata biznesu i polityki; doprowadzimy do Zjazdu Hanzy w Elblągu.
6. Będziemy obecni na wszystkich liczących się w kraju i Europie imprezach targowych i wystawienniczych, np. na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji w Cannes (Francja), Międzynarodowych Targach Finansowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych EXPO – REAL w Monachium (Niemcy). Będziemy w nich uczestniczyć nie w roli obserwatorów, ale aktywnych kontrahentów.
7. Wprowadzimy doroczną nagrodę Ambasadora Elbląga za osiągnięcia w promowaniu miasta. Nagradzać będziemy zarówno osoby prywatne jak i małe, średnie i duże firmy, dzięki którym Elbląg będzie odbierany jako miasto atrakcyjne.
8. Będziemy dążyli do stworzenia silnego lobby dla spraw elbląskich w ważnych instytucjach. Wielu elblążan opuściło nasze miasto i robi kariery w kraju i na świecie. Dotrzemy do nich i zaproponujemy, aby byli ambasadorami spraw elbląskich.
9. Wprowadzimy profesjonalną promocję w Internecie. Po pierwsze stworzymy wielojęzyczną (polski, angielski, niemiecki, rosyjski) stronę Urzędu Miejskiego, która ma być wizytówką miasta i regionu. Linki do strony UM zostaną umieszczone na najważniejszych portalach internetowych: onet, wp, interia, a osoby zainteresowane będą otrzymywały na swoje prywatne skrzynki informacje o Elblągu (newsletter).
10. Działania promocyjne oprzemy o prestiżowe krajowe i zagraniczne media, np. „Rzeczpospolita”, „Bussinesman Magazine”, „Washington Post”, „Financial Times”, „Newsweek”, „Spiegiel”, „Focus”.
11. Zrealizujemy wspólnie z okolicznymi gminami film reklamowy promujący Elbląg i region, który będzie emitowany w prestiżowych stacjach telewizyjnych, np. TVN 24, TV POLONIA, BBC WORLD, CNBC.
12. Katalogi reklamowe Elbląga i regionu umieścimy w najważniejszych ciągach komunikacyjnych: samolotach, promach pasażerskich, kolei – wszędzie tam, gdzie poruszają się ludzie biznesu.
13. Zintensyfikujemy działania mające zlokalizować w Elblągu instytucje ułatwiające rozwój kontaktów z Rosją. Będziemy zabiegali o utworzenie w Elblągu konsulatu rosyjskiego i placówek obsługujących handel międzynarodowy.
Podane powyżej przykłady działań stanowią jedynie część kompleksowego programu promocyjnego Elbląga i regionu. Zawarte będą one w Strategii Promocji Miasta Elbląga, która będzie kluczowym dokumentem opisującym zestaw narzędzi i środków służących profesjonalnej promocji Naszego Miasta w kraju i zagranicą.
Pozostaję z szacunkiem Czesław Dębski