W piątek,10 listopada o godz. 10 w auli PWSZ w Elblągu przy al. Grunwaldzkiej odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Szkół Integracyjnych. W programie wykłady na temat dzieci z ADHD, zespołem Aspergera czy dysleksją.
Program konferencji:
godz.10.10 – 11.00 - Praca z dzieckiem z ADHD, Tomasz Srebnicki
godz. 11.00 – 11.45 - Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami, Ewa Włodarska
godz. 11.45– 12.15 - przerwa kawowa
godz. 12.15 -13.00 - Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera, Joanna Ławicka
godz. 13.00 – 14.00 - Czy osoby z dysleksją są podwójnie wyjątkowe, Marta Bogdanowicz
godz.14.00 - Podsumowanie i zakończenie
wykładowcy
Prof. dr hab.Marta Bogdanowicz - psycholog kliniczny dziecięcy, była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association), członek międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu). Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i jednocześnie należy do niewielkiej liczby trenerów w tej dziedzinie.
Dr Joanna Ławicka - Pedagog specjalny, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Prezes zarządu Fundacji Prodeste od 2013 r. Autorka popularnej książki "Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera". Ukończyła Uniwersytet Adama Mickiewicza na kierunku Pedagogika Specjalna w Poznaniu oraz studia doktoranckie na wydziale Historyczno – Pedagogicznym w Opolu. Osoba z zespołem Aspergera.
Doktor nauk medycznych Tomasz Srebnicki
Psycholog i certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny, w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej. Starszy asystent w Klinice Psychiatriii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Trener i wykładowca w Szkole Psychoterapii Centrum CBT w Warszawie. Nauczyciel akademicki. Ekspert magazynu SENS.
Zajmuje się diagnozą psychologiczną i neuropsychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi terapię poznawczo-behawioralną zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, zaburzeń tikowych, zaburzeń lękowych i innych zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń nastroju, zaburzeń odżywania (anoreksja, bulimia), pracuje z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi (ADHD), zaburzeniami zachowania oraz ich rodzinami. Prowadzi terapię oraz treningi rodzicielskie dla rodziców dzieci z ADHD.
Ewa Włodarska
Psycholog, ukończyła psychologię kliniczną na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w 2006 roku. Z Instytutem Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku związana jest praktycznie od początku jego istnienia. Po ukończeniu studiów, w roku 2006 rozpoczęła pracę w Fundacji - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku w ramach której pracuje w Przedszkolu Specjalnym dla Dzieci z Autyzmem, Niepublicznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej oraz w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli. W 2009 roku odbyła staż w Princeton Child Development Institute w USA. W 2011 roku ukończyła studia podyplomowe Psychologia Sądowa na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
godz.10.10 – 11.00 - Praca z dzieckiem z ADHD, Tomasz Srebnicki
godz. 11.00 – 11.45 - Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami, Ewa Włodarska
godz. 11.45– 12.15 - przerwa kawowa
godz. 12.15 -13.00 - Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera, Joanna Ławicka
godz. 13.00 – 14.00 - Czy osoby z dysleksją są podwójnie wyjątkowe, Marta Bogdanowicz
godz.14.00 - Podsumowanie i zakończenie
wykładowcy
Prof. dr hab.Marta Bogdanowicz - psycholog kliniczny dziecięcy, była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association), członek międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu). Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i jednocześnie należy do niewielkiej liczby trenerów w tej dziedzinie.
Dr Joanna Ławicka - Pedagog specjalny, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Prezes zarządu Fundacji Prodeste od 2013 r. Autorka popularnej książki "Nie jestem kosmitą. Mam zespół Aspergera". Ukończyła Uniwersytet Adama Mickiewicza na kierunku Pedagogika Specjalna w Poznaniu oraz studia doktoranckie na wydziale Historyczno – Pedagogicznym w Opolu. Osoba z zespołem Aspergera.
Doktor nauk medycznych Tomasz Srebnicki
Psycholog i certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny, w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej. Starszy asystent w Klinice Psychiatriii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Trener i wykładowca w Szkole Psychoterapii Centrum CBT w Warszawie. Nauczyciel akademicki. Ekspert magazynu SENS.
Zajmuje się diagnozą psychologiczną i neuropsychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi terapię poznawczo-behawioralną zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, zaburzeń tikowych, zaburzeń lękowych i innych zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń nastroju, zaburzeń odżywania (anoreksja, bulimia), pracuje z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi (ADHD), zaburzeniami zachowania oraz ich rodzinami. Prowadzi terapię oraz treningi rodzicielskie dla rodziców dzieci z ADHD.
Ewa Włodarska
Psycholog, ukończyła psychologię kliniczną na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w 2006 roku. Z Instytutem Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku związana jest praktycznie od początku jego istnienia. Po ukończeniu studiów, w roku 2006 rozpoczęła pracę w Fundacji - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku w ramach której pracuje w Przedszkolu Specjalnym dla Dzieci z Autyzmem, Niepublicznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej oraz w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli. W 2009 roku odbyła staż w Princeton Child Development Institute w USA. W 2011 roku ukończyła studia podyplomowe Psychologia Sądowa na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Katarzyna Drewniak, SP 25 w Elblągu