UWAGA!

Oszust podszył się pod pracownika banku. Straciła blisko 22 tys. zł

 Elbląg, Zdjęcie stanowi jedynie ilustrację do tekstu,
Zdjęcie stanowi jedynie ilustrację do tekstu, fot. KMP w Elblągu

Mieszkanka Elbląga uwierzyła oszustowi podającemu się za pracownika banku i zainstalowała na swoim telefonie aplikację, umożliwiającą zdalny dostęp do konta. Kobieta straciła blisko 22 tys. zł. Policjanci ostrzegają przed oszustami.

Oszust zadzwonił do elblążanki i podszył się pod pracownika działu bezpieczeństwa banku, z którego korzystała. Powiedział, że udało się zablokować nieuprawnione przelewy z konta i tym samym uratować jej pieniądze. Zapewnił, że sytuacja jest pod kontrolą. Zachęcił do pobrania i zainstalowania „bezpiecznej” aplikacji pod pretekstem usunięcia wirusów z telefonu i usprawnienia komunikacji z bankiem. Wszystko miało być dobrze. Nie było. Z konta zniknęło blisko 22 tys. zł.

 

Mając na względzie powyższy przypadek, apelujemy do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności. Dzisiejsze technologie są dużym udogodnieniem, ale i mogą nieść za sobą wiele zagrożeń. Pamiętajmy, że oszuści cały czas doskonalą swoje metody by wykraść pieniądze. Po przejęciu numeru telefonu banku, z łatwością podszyli się pod jego pracownika, by następnie wiarygodnie przedstawić wymyśloną na poczet oszustwa historię. To od naszej świadomości i ostrożności zależy czy damy się zmanipulować, czy też nie. W takich sytuacjach nigdy nie możemy działać pod wpływem emocji, bo jest on złym doradcą i ślepo wykonywać poleceń. Ważne jest byśmy o przypadkach działania oszustw rozmawiali z innymi, bo może dzięki temu nasi bliscy nie staną się ich ofiarą.
      
       Pamiętaj:

  • Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawaj loginu i hasła przez telefon;
  • Nigdy nie podawaj kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych;
  • Jeśli otrzymasz telefon od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, która poinformuje cię, że twoje dane bądź pieniądze są zagrożone, nie ufaj jej bezgranicznie, nie wykonuj poleceń i rozłącz się. Sam wybierz numer telefonu do pracownika oddziału banku z którym masz kontakt, bądź u którego zakładałeś konto. Numer telefonu z pewnością będziesz miał w dokumentacji z banku. Jeśli jest to możliwe połączenie wykonaj z innego numeru telefonu;
  • Nigdy na polecenie konsultanta nie instaluj żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić twoje dane lub pieniądze.
Jakub Sawicki, zespół prasowy KMP Elbląg

Najnowsze artykuły w dziale Prawo i porządek

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama