UWAGA!

Budowa nowej S7 do Gdańska będzie opóźniona?

 Elbląg, (mat. GDDKiA)
(mat. GDDKiA)

Drogowcy odrzucili dwie firmy z dalszego postępowania dotyczącego budowy drogi ekspresowej między Gdańskiem a Elblągiem i w połowie kwietnia zamierzają zaprosić pozostałe do składania ofert. Niewykluczone jednak, że przynajmniej jedna z nich złoży odwołanie. Wcześniej projekt przebiegu trasy zaskarżyła Grupa Lotos - informuje sobotnia "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". 

Budowa nowej S7 do Gdańska jest podzielona na dwa zadania – odcinki 20,5 i 19,1 km. Do budowy każdego z nich zgłosiło się 13 podmiotów. W postępowaniu gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zdecydował się odrzucić dwie firmy - OHL i Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Pierwsza startowała w obu przetargach, druga chciał zrealizować pierwszy odcinek S7 – z Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego.
       - OHL został wykluczony, gdyż nie spełnił jednego warunku. Od wykonawców wymagaliśmy doświadczenia w budowie drogowych obiektów mostowych, a oni mieli w swoim portfolio most kolejowy – tłumaczy na łamach „Gazety Wyborczej” Robert Marszałek, szef GDDKiA w Gdańsku. - W drugim przypadku zdecydowały względy proceduralne.
       Należy się spodziewać, że hiszpańska firma, która obecnie buduje m.in. tunele pod Martwą Wisłą, odwoła się od tej decyzji. Jeżeli tak się jednak nie stanie, to 15 kwietnia drogowcy wyślą do pozostałych podmiotów zaproszenia do składania ofert cenowych na wykonawstwo.
       - Oba postępowania są na tym samym etapie. Umowy z wykonawcami zamierzamy podpisać 31 sierpnia lub 1 września - deklaruje Marszałek.
       W najbardziej optymistycznym wariancie ekspresówką z Gdańska do Elbląga pojedziemy na przełomie 2017 i 2018 r.
       Tymczasem do wojewody wpłynęły w sumie cztery odwołania od tak zwanych ZRID, czyli Zezwoleń na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). - Jeden z odwołujących się podmiotów zarzuca zaskarżonej decyzji nieracjonalne określenie terenu objętego wnioskiem o wydanie ZRID z pominięciem istniejącej stacji paliw. Skarżący uważa, że realizacja inwestycji doprowadzi do niemożności dalszego eksploatowania stacji zlokalizowanej w gminie Cedry Wielkie - mówi Roman Nowak, rzecznik wojewody. - Inny wnioskodawca, który odwołał się od decyzji ZRID dla obu odcinków, zarzuca inwestorowi, że nie przeprowadził konsultacji społecznych w sprawie przebiegu i budowy drogi S7.
       W pierwszym przypadku chodzi o stację należącą do Grupy Lotos. 
       - Sposób, w jaki ma zostać poprowadzona "siódemka", sprawi, że nasza stacja w Cedrach Małych zostanie odcięta od trasy, dlatego wielokrotnie odwoływaliśmy się od tego na etapie powstawania projektu - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik Grupy Lotos. - Zaproponowano nam jedynie zmianę lokalizacji stacji, wskazując jako alternatywę bardzo podmokły teren, którego zaadaptowanie byłoby bardzo kosztowne. Czekamy więc, co w tej sprawie zdecyduje Ministerstwo Infrastruktury.
       Ostatnie odwołanie dotyczy odcinka Koszwały - Nowy Dwór Gdański i złożone zostało w imieniu społeczności lokalnej. Zaskarżono w nim, że w ZRID nie uwzględniono budowy ciągu pieszo-rowerowego o długości około 8 km po północnej stronie trasy S7 na odcinku Dworek - Stare Babki - Wybicko - Mirówko - Cyganek - Nowy Dwór Gdański oraz dodatkowego oświetlenia drogowego. - Wnioski zostały przekazane ministrowi infrastruktury i rozwoju, ale na razie nie zapadła żadna decyzja - informuje Nowak.
      
       Źródło: Gazeta Wyborcza
      
oprac. red.

Najnowsze artykuły w dziale Prasówka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Lepiej wziąć się za przekop a nie drogę która zaraz rozpiera tiry.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    28
    Przekop mierzei (2015-04-04)
  • Dać skanska da rade
  • kasa kasa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    kasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa(2015-04-04)
  • Lotos niedawno miał byc sprzedany Ruskiom Tak by sie stało gdyby nie miedzy innymi PIS
  • to jest jakiś kawał. .. jaki inny przedsiębiorca może skarżyć budowę drogi. .. dlaczego lukoil nie protestował parę lat temu?może Remi w Bogaczewie miało zablokować budowę są? Chory kraj w którym, ,duży " może więcej. .. tam gdzie są pieniądze tam jest racja
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    5
    Czarny90(2015-04-04)
  • POye... kraj, kilku pacanow blokuje rozbudowę kluczowej drogi krajowej na której ruch z roku na rok się zwieksza a bezpieczeństwo maleje. odcinek elblag gdansk był w miare przejezdny jeszcze 20 lat temu. teraz przejazd ta droga to horror. ktoś musi cos ukraść, dac lapowke, ustawić przetarg pod kolesi i wtedy budowa ruszy. później wyjda buble ubytki materiałów, oszczedzanie na materiałach, kradzierze materiałów, paliwa itd. a budowa kilemetra tej drogi okaze się gigantycznie droga. tak już jest w POlsce
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20
    6
    turban(2015-04-05)
  • W Elblągu dopiero o tym mowa?? W gdańsku już chwilę wcześniej o tym mówiono, odnoszę takie wrażenie, ze im bardziej zależy na tym połączeniu niż nam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    0
    okoniowaty(2015-04-05)
  • bojkot Lotosu, niech spird....ją
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    4
    kierowcaaa(2015-04-05)
  • LOTOs zarabia, sponsoruje sportowców i wiele innych przedsięwzięć między innymi w Światowidzie, trzeba się z nimi liczyć !!!!
  • A jednak Hitler dopiął swego. Firma produkująca cyklon b a teraz tabletkę dzień po wchodzi do Polski. Dziękujemy wam politycy PO. Dziewczynki zabijajcie swoje dzieci i siebie same. Tylko pamiętajcie że macie sumienie a konstytucja Polski jak narazie nakazuje chronić życie od momentu poczęcia aż do śmierci. Za złamanie tego prawa czeka kara pozbawienia wolności.
  • Ruskie stacje ŁUKIL i zagraniczne woń z Polski
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    4
    Łukowski zagraniczne won (2015-04-05)
  • Dzięki przekopaniu ciężki transport i tiry popłynąć wodą do i z Gdańska a nie drogą niszcząc ją.
Reklama