Co zrobić, gdy nie możemy wyegzekwować naprawy zareklamowanego towaru? - odpowiada Miejski Rzecznik Konsumentów w Elblągu.
Proszę o informacje w następującej sprawie. 4 miesiące temu zareklamowałam w serwisie AGD palniki od kuchenki Martercook. Reklamacje przyjęto, a ponieważ był tam remont i kompletny bałagan - kazano mi pozostawić kartę gwarancyjną, nie dając w zamian żadnego pokwitowania. Przez 4 miesiące reklamacja nie została załatwiona, a wina zrzucana jest na firmę produkującą, a raczej - składającą kuchenki z elementów produkowanych w całej Europie (a może i dalej). Jaką mam możliwość wyegzekwowania naprawy - wymiany, bo wydaje mi się, że wszystkie logiczne terminy już dawno minęły. Nadmieniam, że gwarancja na kuchenkę minęła przed terminem oddawnia palników do serwisu, natomiast gwarancja na części reklamowane (24 m-ce na palniki) była aktualna. Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Elżbieta
Z informacji zawartych w Pani pytaniu wynika, ze serwisant zwleka z wykonaniem naprawy już cztery miesiące, a ponaglenia Pani strony (zapewne ustne) nie przyniosły oczekiwanego efektu. W tej sytuacji należy skierować do serwisanta wezwanie pisemne do wywiązania się z zobowiązania. Podstawą Pani żądania jest umowa gwarancyjna, nie zaszkodzi zatem w wezwaniu powołać się na odpowiedni zapis z karty gwarancyjnej.
Jeżeli gwarant nie był dotychczas informowany o zaniechaniach ze strony serwisanta, należy go o tym powiadomić. Nie da się bowiem wykluczyć, że nawet nie wie o tym, iż jego serwisant wykonuje powierzone mu obowiązki w sposób opieszały, nie dokładając przy tym należytej staranności.
Nie ma podstaw do tego, aby palniki zareklamowane przed upływem terminu gwarancyjnego nie zostały objęte naprawa (wymiana) gwarancyjną.
Hanna Hanusik, Miejski Rzecznik Konsumentów
***
Miejski Rzecznik Konsumentów Hanna Hanusik przyjmuje mieszkańców Elbląga w poniedziałki i czwartki od 8.00 do 15.30 i w piątki od 8.00 do 13.00 w Urzędzie Miejskim w pok. 110. Tel. 239 34 56.
Z informacji zawartych w Pani pytaniu wynika, ze serwisant zwleka z wykonaniem naprawy już cztery miesiące, a ponaglenia Pani strony (zapewne ustne) nie przyniosły oczekiwanego efektu. W tej sytuacji należy skierować do serwisanta wezwanie pisemne do wywiązania się z zobowiązania. Podstawą Pani żądania jest umowa gwarancyjna, nie zaszkodzi zatem w wezwaniu powołać się na odpowiedni zapis z karty gwarancyjnej.
Jeżeli gwarant nie był dotychczas informowany o zaniechaniach ze strony serwisanta, należy go o tym powiadomić. Nie da się bowiem wykluczyć, że nawet nie wie o tym, iż jego serwisant wykonuje powierzone mu obowiązki w sposób opieszały, nie dokładając przy tym należytej staranności.
Nie ma podstaw do tego, aby palniki zareklamowane przed upływem terminu gwarancyjnego nie zostały objęte naprawa (wymiana) gwarancyjną.
Hanna Hanusik, Miejski Rzecznik Konsumentów
Miejski Rzecznik Konsumentów Hanna Hanusik przyjmuje mieszkańców Elbląga w poniedziałki i czwartki od 8.00 do 15.30 i w piątki od 8.00 do 13.00 w Urzędzie Miejskim w pok. 110. Tel. 239 34 56.