Jak postąpić, gdy wraz z zakupionym telewizorem otrzymamy obcojęzyczną instrukcję obsługi? - pyta Czytelnik. Odpowiada Radosław Rzepecki z Inspekcji Handlowej w Elblągu.
Zgodnie z ustawą z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (…), instrukcje obsługi czy konserwacji powinny być sporządzone w języku polskim, a gdy rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, nazw handlowych, znaków towarowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.
Nieotrzymanie instrukcji w języku polskim może być podstawą do złożenia reklamacji z żądaniem jej wydania. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. W przypadku niewykonania żądania i niedostarczenia instrukcji w języku polskim konsument ma podstawę do rozwiązania umowy sprzedaży. W tym przypadku rozwiązanie umowy wiąże się ze zwrotem gotówki za pełnowartościowy towar.
Nieotrzymanie instrukcji w języku polskim może być podstawą do złożenia reklamacji z żądaniem jej wydania. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. W przypadku niewykonania żądania i niedostarczenia instrukcji w języku polskim konsument ma podstawę do rozwiązania umowy sprzedaży. W tym przypadku rozwiązanie umowy wiąże się ze zwrotem gotówki za pełnowartościowy towar.
Radosław Rzepecki