UWAGA!

Inspektor - mediator

Do Delegatury Inspekcji Handlowej w Elblągu zwróciła się o pomoc konsumentka, której nie uznano reklamacji obuwia. W sklepie została poinformowana, że „uszkodzenia i zużycie obuwia nie podlega reklamacji i stąd brak podstaw do jej uznania”. Kobieta nie zgodziła się z taką opinią.

Delegatura Inspekcji Handlowej w Elblągu informuje, że w zakresie posiadanych kompetencji może w takich sprawach przeprowadzać postępowanie mediacyjne na podstawie art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej. Jeżeli mediacja nie przyniesie oczekiwanego przez konsumenta rezultatu, wówczas pozostanie droga sądowa z powództwa cywilnego przed sądem powszechnym lub Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Olsztynie, ul. Dąbrowszczaków 10 tel. 089 527 27 65. Postępowanie mediacyjne oraz przed Polubownym Sądem Konsumenckim jest bezpłatne.
     Wzór wniosku o mediację jest dostępny na stronie Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej www.giih.gov.pl, a wzór zapisu na sąd polubowny jest dostępny na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Olsztynie - www.olwiih.neostrada.pl.
     Do wypełnionego wniosku o mediację należy dołączyć dokumenty niezbędne do przeprowadzenia mediacji w szczególności kserokopie: dowodu zakupu, protokołu reklamacyjnego oraz odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne.
     Konsumenci, którym nie uznano reklamacji, a chcący dochodzić swoich roszczeń, uzyskają informacje w Delegaturze Inspekcji Handlowej w Elblągu, ul. Hetmańska 31 tel. 055 641 78 80.
oprac. A

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama