Jednym z problemów, z jakimi borykają się konsumenci, są kwestie zwrotu butelek. A to sprzedawca nie chce ich przyjąć, tłumacząc, że nie ma miejsca, a to znowu, że klient nie posiada paragonu.
Sporną kwestię skupu butelek wyjaśnia Radosław Rzepecki z elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej:
- Sprawę tą reguluje przepis artykułu 14 ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych z 2001 roku, według którego jednostki handlu detalicznego zostały zobowiązane do przyjmowania zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich opakowaniach, jakie znajdują się w ich ofercie handlowej. Z interpretacji tego przepisu wynika, że sklep musi przyjąć każdą ilość butelek takich jak będące w jego ofercie handlowej (sprzedaży).
Jednak sprzedawca dokonuje zwrotu pieniędzy za kaucję wyłącznie po potwierdzeniu jej pobrania poprzez okazanie paragonu, rachunku lub faktury. Pobranie i zwrot kaucji jest elementem umowy cywilnoprawnej między konsumentem a sprzedawcą.
- Sprawę tą reguluje przepis artykułu 14 ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych z 2001 roku, według którego jednostki handlu detalicznego zostały zobowiązane do przyjmowania zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich opakowaniach, jakie znajdują się w ich ofercie handlowej. Z interpretacji tego przepisu wynika, że sklep musi przyjąć każdą ilość butelek takich jak będące w jego ofercie handlowej (sprzedaży).
Jednak sprzedawca dokonuje zwrotu pieniędzy za kaucję wyłącznie po potwierdzeniu jej pobrania poprzez okazanie paragonu, rachunku lub faktury. Pobranie i zwrot kaucji jest elementem umowy cywilnoprawnej między konsumentem a sprzedawcą.
oprac. A