Niezwykły wernisaż odbył się we czwartek wieczorem w Galerii El. Tym razem piękno sztuki podziwiać można było głównie zmysłem słuchu. Muzyczne obrazy wystawiła Cantata, wykonując koncert "Cantata Vernissage". Była to niezwykła podróż po różnych stylach i gatunkach muzycznych, od utworów sakralnych przez twórczość ludową do przebojów muzyki rozrywkowej. Zobacz zdjęcia.
Wczorajszy koncert dowiódł, że Cantata ma wśród elbląskiej publiczności wielu fanów. Galeria wypełniła się niemal do ostatniego miejsca, a ci, którzy przybyli na spotkanie z chórem, nie mieli powodów, by uznać ten czas za stracony. Cantata swoimi muzycznymi pomysłami dostarczyła i wzruszeń i dobrej zabawy, dowodząc, że muzyka chóralna może wprowadzać w zadumę, ale także bawić. Niewiele brakowało, aby w trakcie wykonanego na bis muzycznego żartu publiczność poderwała się do tańca. Zatańczył natomiast solista, który zamienił się na chwilę w gwiazdę disco polo i z dużym dystansem do siebie i do śpiewu chóralnego wykonał "Ona tańczy dla mnie". Takiego oblicza muzyki chóralnej chyba nikt się nie spodziewał.
Wcześniej publiczność mogła usłyszeć miedzy innymi "Pater noster" Miklosa Csemiczky'ego oraz "Miserere mei Deus", który zgodnie z zamysłem kompozytora wykonany został na dwa chóry. W części ludowej koncertu uwagę publiczności mogły przykuć "Czerwone korale" z repertuaru Brathanków, które chór wykonał w interesującej aranżacji przygotowanej przez Andrzeja Borzyma, czy "Szła dzieweczka do laseczka" - pokazana też w innej formie niż powszechnie znana wersja z kręgu muzyki biesiadnej. Tym, którzy pierwszy raz zetknęli się z muzyką chóralną, być może najbardziej przypadły do gustu utwory rozrywkowe, m.in. "Thriller" z wyciem wilka, czy "Upiór w operze" w zamglonej scenografii - oba utwory w aranżacji Jacka Sykulskiego. Zasadniczą część koncertu chór zakończył utworem "Ameno" francuskiego projektu muzycznego Era. Utwór ten inspirowany średniowiecznymi pieśniami, wykonywany w języku wzorowanym na łacinie, do muzyki z nurtu new age, a podczas koncertu z towarzyszeniem beat-boxującego chórzysty, był symboliczną klamrą spinająca muzyczną wędrówkę po różnych obliczach śpiewu chóralnego.
Wczorajszym koncertem Cantata pokazała, że są w naszym mieście utalentowani ludzie, których pasja do śpiewu zbudowała ważną muzyczną wizytówkę naszego miasta. Burzliwe oklaski dla chóru powinny rozbrzmiewać nie tylko w Elblągu.
Chór Cantata działa przy Stowarzyszeniu Miłośników Muzyki Cantata w Elblągu już od blisko 30 lat. Tworzą go ludzie o różnych profesjach. Od 7 lat kierownikiem artystycznym chóru jest Marta Drózda-Kulkowska, która poprowadziła zespół podczas koncertu.
Wcześniej publiczność mogła usłyszeć miedzy innymi "Pater noster" Miklosa Csemiczky'ego oraz "Miserere mei Deus", który zgodnie z zamysłem kompozytora wykonany został na dwa chóry. W części ludowej koncertu uwagę publiczności mogły przykuć "Czerwone korale" z repertuaru Brathanków, które chór wykonał w interesującej aranżacji przygotowanej przez Andrzeja Borzyma, czy "Szła dzieweczka do laseczka" - pokazana też w innej formie niż powszechnie znana wersja z kręgu muzyki biesiadnej. Tym, którzy pierwszy raz zetknęli się z muzyką chóralną, być może najbardziej przypadły do gustu utwory rozrywkowe, m.in. "Thriller" z wyciem wilka, czy "Upiór w operze" w zamglonej scenografii - oba utwory w aranżacji Jacka Sykulskiego. Zasadniczą część koncertu chór zakończył utworem "Ameno" francuskiego projektu muzycznego Era. Utwór ten inspirowany średniowiecznymi pieśniami, wykonywany w języku wzorowanym na łacinie, do muzyki z nurtu new age, a podczas koncertu z towarzyszeniem beat-boxującego chórzysty, był symboliczną klamrą spinająca muzyczną wędrówkę po różnych obliczach śpiewu chóralnego.
Wczorajszym koncertem Cantata pokazała, że są w naszym mieście utalentowani ludzie, których pasja do śpiewu zbudowała ważną muzyczną wizytówkę naszego miasta. Burzliwe oklaski dla chóru powinny rozbrzmiewać nie tylko w Elblągu.
Chór Cantata działa przy Stowarzyszeniu Miłośników Muzyki Cantata w Elblągu już od blisko 30 lat. Tworzą go ludzie o różnych profesjach. Od 7 lat kierownikiem artystycznym chóru jest Marta Drózda-Kulkowska, która poprowadziła zespół podczas koncertu.
Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl jest patronem medialnym chóru Cantata
ŁD