Od środy Kaliningrad otrzyma stałe połączenie lotnicze z Berlinem. Będzie ono obsługiwane przez kaliningradzką linię KD Avia.
Samoloty tego przewoźnika latają codziennie do dwóch portów lotniczych Domodiedowo i Szeremietiewo w Moskwie oraz do Sankt Petersbutrga. Wykonuja także loty czarterowe dla firm turystycznych. Znad Pregoły na berlińskie lotnisko Tegel początkowo latać będą dwa razy w tygodniu - we wtorki i piątki.
Wyloty z podkaliningradzkiego lotniska Chrabrowo we wtorki odbywać się będą o godz. 12, a w piątki o godz. 13. Start w drogę powrotną z Berlina zaplanowano na godz. 13 (wtorek) oraz 14.20 (piątek). Bilet na trasie Kaliningrad – Berlin - Kaliningrad kosztuje od 120 do 170 dolarów. Bilet tylko w jedną stronę – w granicach 65-90 dolarów. Linia przewiduje także szereg zniżek dla emerytów, dzieci i młodzieży.
Kaliningradzki przewoźnik nieprzypadkowo na inaugurację pierwszego w powojennej historii stałego połączenia lotniczego pomiędzy Kaliningradem a Berlinem wybrał dzień 28 grudnia. Dokładnie 85 lat temu, 28 grudnia 1920 r. została uruchomiona stała linia lotnicza pomiędzy Koenigsbergiem a Berlinem. Wtedy ze stolicy Prus Wschodnich do stolicy Niemiec latały samoloty Junkers F-13. Były to pierwsze samoloty komunikacyjne o całkowicie metalowej konstrukcji. Oprócz dwóch pilotów zabierały do ogrzewanej kabiny czterech pasażerów. Obecnie na tej trasie latać będą samoloty Boeing 737.
Kaliningradzki przewoźnik jest dynamicznie rozwijającą się linią lotniczą, która posiada największą ilość amerykańskich samolotów w Rosji. W połowie grudnia na lotnisku Chrabrowo wylądował szósty Boeing 737 w barwach linii lotniczej KD Avia, wzięty na pięć lat w lising operacyjny. Docelowo do 2007 r. kaliningradzka linia lotnicza ma otrzymać jeszcze 13 Boeingów.
Linia zamierza też rozszerzać liczbę obsługiwanych tras. Tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przyszłego roku zostanie uruchomionych kilka nowych połączeń do różnych miast w Rosji oraz do portów zagranicznych. Kaliningrad może więc stać się ważnym portem przesiadkowym dla pasażerów z głębi Rosji.
Wyloty z podkaliningradzkiego lotniska Chrabrowo we wtorki odbywać się będą o godz. 12, a w piątki o godz. 13. Start w drogę powrotną z Berlina zaplanowano na godz. 13 (wtorek) oraz 14.20 (piątek). Bilet na trasie Kaliningrad – Berlin - Kaliningrad kosztuje od 120 do 170 dolarów. Bilet tylko w jedną stronę – w granicach 65-90 dolarów. Linia przewiduje także szereg zniżek dla emerytów, dzieci i młodzieży.
Kaliningradzki przewoźnik nieprzypadkowo na inaugurację pierwszego w powojennej historii stałego połączenia lotniczego pomiędzy Kaliningradem a Berlinem wybrał dzień 28 grudnia. Dokładnie 85 lat temu, 28 grudnia 1920 r. została uruchomiona stała linia lotnicza pomiędzy Koenigsbergiem a Berlinem. Wtedy ze stolicy Prus Wschodnich do stolicy Niemiec latały samoloty Junkers F-13. Były to pierwsze samoloty komunikacyjne o całkowicie metalowej konstrukcji. Oprócz dwóch pilotów zabierały do ogrzewanej kabiny czterech pasażerów. Obecnie na tej trasie latać będą samoloty Boeing 737.
Kaliningradzki przewoźnik jest dynamicznie rozwijającą się linią lotniczą, która posiada największą ilość amerykańskich samolotów w Rosji. W połowie grudnia na lotnisku Chrabrowo wylądował szósty Boeing 737 w barwach linii lotniczej KD Avia, wzięty na pięć lat w lising operacyjny. Docelowo do 2007 r. kaliningradzka linia lotnicza ma otrzymać jeszcze 13 Boeingów.
Linia zamierza też rozszerzać liczbę obsługiwanych tras. Tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przyszłego roku zostanie uruchomionych kilka nowych połączeń do różnych miast w Rosji oraz do portów zagranicznych. Kaliningrad może więc stać się ważnym portem przesiadkowym dla pasażerów z głębi Rosji.
MUR