UWAGA!

Większość „za”

 Elbląg, Większość „za”

Elbląscy radni zatwierdzili przygotowany przez służby prezydenta Program Rozwoju Transportu Publicznego.

Program zakłada, że będzie więcej linii tramwajowych i niskopodłogowych tramwajów, będą zmiany w sieci autobusowej i nowe ścieżki rowerowe, ale także strefy ograniczonego ruchu w centrum miasta. Autorzy dokumentu przekonują, że chodzi o to, by transport był bardziej ekologiczny oraz by jak najwięcej elblążan korzystało z rowerów i komunikacji publicznej.
     Planuje się, że za 11 lat będzie z niej korzystać nawet trzech na czterech elblążan. Za przyjęciem programu opowiedziało się 22 radnych, jeden z był przeciwko, jeden wstrzymał się od głosu.
     Prezydent Henryk Słonina był zadowolony z wyniku głosowania. Mówi, że oznacza to zgodę na kolejne inwestycje. Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami. Oponenci przypominali, że tramwaje są droższe w utrzymaniu niż autobusy. Za chybiony uznali też pomysł, by odwiedzający miasto zostawiali samochody na przydrożnych parkingach na obrzeżach miasta i korzystali tylko z miejskiej komunikacji.
AJ

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jak tu już zauważono tańsze i poręczniejsze na pewno będą trolejbusy. Odchodzą koszty torów i więcej ulic można nimi zagospodarować,tylko że linie tramwajowe wymyślili albo idioci albo mający z tego korzyści materialne.
  • Tyle,ze trolejbusy nie rozladuja korkow, bo caly czas jezdza po ulicach i jak rozwiazac problem skrzyzowania tramwajowo-trolejbusowego?? Tramwaje moze i maja wieksze koszta eksploatacji, ale jaka pojemnosc za to maja... Ktory ja to raz powtarzam...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Francuz(2004-06-03)
  • No co zrobisz jak niektórzy w wyniku antypatii do olsztyna sa ślepo zfascynowani kompleksem wiosek rybackich pod nazwa trójmiasto??
  • Czekamy cierpliwie na ścieżki rowerowe. Oby nie prowadziły przez kioski, przystanki autobusowe i nie miały krawężników.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MARECKI(2004-06-03)
  • L.B. A CZY TY WIESZ ILE WYNOSI CZAS EKSPLOATACJI TROLEBUSU A ILE TRAMWAJU? TEGO PIERWSZEGO TO MOŻE 10 LAT, A TEOG DRUGIEGO TO 40. CZY TY WIESZ JAK POJEMNOSC MA TRAMWAJ , A JAKA TROLEJBUS? CZY TY WIESZ ZE TRAMWAJ NIE MUSI STAĆ W KORKACH?
  • "Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami" - "Prezydent Henryk Słonina był zadowolony..." może ktoś mi to wytłumaczy?
  • W „Programie” zauważyłem, że rozbudowa linii tramwajowej wiązać będzie się z likwidacją linii autobusowych... I zacząłem zastanawiać się, co mogłoby stać się, gdy jeden tramwaj zawiedzie na ul. 1 Maja, Pocztowej, Królewieckiej lub Grunwaldzkiej??? Cały Elbląg pozostanie bez komunikacji - jakie spóźnienia będą w tym czasie...
  • West zapoznaj sie z planem rozwoju w pełni, później się wypowiadaj
  • Co wy z tymi trolejbusami??!!! Po to tyle lat sie dokladalo do trakcji tramwajowej zeby to wszystko teraz rozebrac oddac na złom i zainwestowac w trolejbusy?? Troche pomyślunku!!!
Reklama