
W Elblągu zakończyła się pierwsza od czasów II wojny światowej inwestycja portowa. Dzięki pomocy Unii Europejskiej na brzegu rzeki Elbląg stanął nowoczesny terminal do składowania i przeładunku towarów.
- Jest ogrodzony, posiada pełną infrastrukturę techniczną, a przy utwardzonym nabrzeżu mogą jednocześnie cumować dwa największe statki, jakie obecnie pływają po Zalewie Wiślanym - mówi Julian Kołtoński, szef Zarządu Portu. - Terminal ma uniwersalny charakter. Będzie tu można składować i przeładowywać ładunki sypkie, drobnicę czy kontenery.
Oprócz terminalu zostały wybudowane punkt odpraw granicznych i przyczółek promowy. Już niedługo będą one w stanie przyjąć jednostki z nawet trzema setkami pasażerów na pokładzie, a także samochody. Modernizacji doczekał się również leżący w sąsiedztwie basen przystani jachtowej Bryza.
- To wszystko otwiera przed nami nowe możliwości - przekonuje Julian Kołtoński. - Bez tego rodzaju infrastruktury port nie miałby właściwie szans na rozwój. Inwestycja kosztowała 26 milionów złotych.
Oprócz terminalu zostały wybudowane punkt odpraw granicznych i przyczółek promowy. Już niedługo będą one w stanie przyjąć jednostki z nawet trzema setkami pasażerów na pokładzie, a także samochody. Modernizacji doczekał się również leżący w sąsiedztwie basen przystani jachtowej Bryza.
- To wszystko otwiera przed nami nowe możliwości - przekonuje Julian Kołtoński. - Bez tego rodzaju infrastruktury port nie miałby właściwie szans na rozwój. Inwestycja kosztowała 26 milionów złotych.
SZ