Urząd Morski w Gdyni szuka dostawcy statku - pogłębiarki ssąco-refulującej, która ma pracować na Zalewie Wiślanym. We wtorek (17.08) nastąpiło otwarcie ofert przetargowych.
Jako jedyna ofertę w przetargu Urzędu Morskiego w Gdyni złożyła fińska firma Uudenkaupungin Työvene Oy. Cena brutto przez nią zaoferowana to ponad 117 mln zł, z okresem gwarancji i rękojmi 36 miesięcy. Natomiast kwota jaką UM w Gdyni przeznacza na zakup pogłębiarki to 40 mln zł.
Uudenkaupungin Työvene Oy to fińska stocznia, która specjalizuje się w małych i średnich jednostkach pływających do użytku profesjonalnego, począwszy od łodzi roboczych z aluminiowym kadłubem po stalowe statki wielozadaniowe i promy drogowe.
Przypomnijmy. Po wybudowaniu kanału przez Mierzeję Wiślaną i toru wodnego przez Zalew Wiślany i rzekę Elbląg konieczne będzie systematyczne pogłębianie toru wodnego. Będzie się tym zajmował Urząd Morski w Gdyni, który w przetargu poszukuje dostawcy nasiębiernej pogłębiarki ssąco-refulującej.
„Przedmiotowa dostawa dotyczy wykonania statku specjalistycznego przez podmiot, którego zadaniem jest kompleksowe opracowanie projektu, zatwierdzonego przez Uznane Towarzystwo Klasyfikacyjne, i na jego podstawie budowa jednostki. W konsekwencji przedmiot zamówienia jest niepodzielny” - czytamy w treści ogłoszenia przetargowego.
Statek-pogłębiarka ma być gotowy w ciągu 23 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Ma mieć m.in. ładowność do 1000 metrów sześciennych, co najmniej dwa zamontowane na stałe żurawie. „Zdolność pogłębiania za pomocą jednej wleczonej rury ssącej umieszczonej z prawej burty. Standardowa głębokość pogłębiania powinna wynosić co najmniej 8 m w stanie niezabalastowanym, opcjonalnie wykonawca winien zapewnić możliwość przedłużenia rury ssącej dla osiągnięcia maksymalnie 12 m głębokość pogłębiania w stanie niezabalastowanym” - czytamy w ogłoszeniu przetargowym, które szczegółowo określa wymogi techniczne statku.
Dalsze decyzje w tej sprawie podejmie Urząd Morski w Gdyni.