UWAGA!

Nowa jakość elbląskich tramwajów

 Elbląg, Nowa jakość elbląskich tramwajów
(fot. Anna Dembińska)

Ponad 26 milionów złotych wydał samorząd na poprawę infrastruktury tramwajowej w Elblągu. Kupił siedem tramwajów, w tym pięć nowych, modernizuje część zajezdni przy ul. Browarnej i punkt przesiadkowy przy dworcu PKP. Zobacz, jak wyglądają nowe tramwaje od środka.

Jak już informowaliśmy, w niedzielę wieczorem do Elbląga dotarł dwa nowe składy, zamówione przez miasto w poznańskim Modertransie. Dwa kolejne mają przyjechać w przyszłym tygodniu, a piąty w przyszłym roku. Do tego Tramwaje Elbląskie kupiły także dwa wagony z Łodzi, poddane gruntownej modernizacji. Dzisiaj nowe pojazdy władze miasta zaprezentowały podczas spotkania z dziennikarzami.

- Cały ten zestaw tramwajów - łącznie ze zbliżającą się do końca budową hali garażowej i myjnią, torowiskami oraz trakcją na terenie zajezdni, a także z węzłem przesiadkowym przy dworcu, którego budowę zakończymy w tym roku – kosztował 26 milionów złotych. Licząc razem z dofinansowaniem unijnym. To duży wysiłek finansowy dla miasta – mówił Witold Wróblewski, prezydent Elbląga. - Mam nadzieję, że tak jak „ogórki” z Pesy, które podobały się mieszkańcom, tak i te składy, będą cieszyły się zainteresowaniem pasażerów.

Nowe tramwaje wyjadą na tory na początku lutego. Nie wiadomo, jeszcze na których trasach, ale jedno jest pewne: będą mogły – w przeciwieństwie do „ogórków” Pesy - kursować po torach na al. Grunwaldzkiej.

- Tramwaj jest wyposażony w wejście niskopodłogowe. Jest w nim 26 miejsc, w standardowej wersji 805 - tylko 16. Jest estetyczny, zapewnia komfort pracy motorniczemu i podróży pasażerom. Gwarancja na tramwaje jest na trzy lata – mówił Andrzej Sawicki, dyrektor Tramwajów Elbląskich.

- Rozmawiamy jeszcze z Łodzią, by dwa kolejne zmodernizowane tramwaje do nas trafiły. Gdyby nam się udało je kupić, to w podstawie będziemy mieli tyle pojazdów, ile powinno codziennie wyjechać na tory i to w tym samym kolorze. Wtedy stare Konstale będą w rezerwie – zapowiedział Janusz Nowak, wiceprezydent Elbląga.

Cztery nowe już wyprodukowane tramwaje dla Elbląga kosztowały 9,8 mln złotych (w tym unijne dofinansowanie 6,4 mln zł). Piąty tramwaj ma kosztować 3,3 mln złotych (w tym dofinansowanie unijne 1,8 mln zł). Dwa zmodernizowane tramwaje z Łodzi kosztowały w sumie 700 tys. zł. Z kolei hala garażowa wraz z budową torowiska i trakcji na terenie zajezdni przy ul. Browarnej kosztowała 11,5 mln zł (w tym dofinansowanie unijne 3,9 mln zł), a budowa węzła przesiadkowego przy dworcu – 1,1 mln zł (dofinansowanie prawie pół miliona złotych).

 

RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Jakaś kampania wyborcza startuje? Czy ma to zakryć problemy z zapewnieniem ciepła od października 2020? "Panie, bendzie zimno w chałupie, ale Panie, jakie tramwaje bendom za to!"
  • No a gdzie zdjęcia tramwajów ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    25
    5
    Generallo(2020-01-21)
  • @55ggguiop - panie a co na wyborcze plusy teraz rozdacie pasożyty?
  • Wyznawcy PiS nie potrafią docenić dobra. .. tylko "Trwają"na stanowiskach, ,,
  • Wprowadzić jak w Szwecji : oznaczone wejście przodem przy motorniczym, skasowanie biletu, wylegitymowanie się, lub opłata przy motorniczym. Wychodzimy pozostałymi drzwiami. To wyeliminuje polskie cwaniactwo i złodziejstwo. .. jazdę na gapę. No i kary 200,- złotych dla "elbląskiej "cywilizacji !
  • To coś koło dworca zwane węzłem przesiadkowym kosztowało tyle kasy . Chwalimy się kilkoma tramwajami . Zobaczcie na Olsztyn wszystkie nowe składy nowe samochody techniczne nowa zajezdnia . To samo z autobusami większość nowych lub kilku letnich pojazdów w jednym kolorze kierowcy w koszulach pod krawatem . A u nas szkoda gadać nowe składy na 26 miejsc siedzących woow . Brawo panie prezydencie brawo radni . Jest moc w tym mieście . Szkoda ze Olsztyn ma inny rozstaw taboru bo za kilka lat dostali byśmy w spadku .
  • Każdy tramwaj z innej parafii ,zbieranina . Ostatnio kupione tramwaje to krotkie dla przewozu przedszkolaków. A co z tymi co kupione z Niemiec i stoją w zajezdni. Kto odpowie płacąc że swojej pensji za zakup złomu.
  • ROZKŁAD JAZDY zróbcie w końcu dostosowany do pasażerów! To już żałosne jest, ze ludzie musza biec do autobusu, czy tramwaju z pociagu!
  • Nie ma czym się chwalić zwykle krotkie badziewie,czyli dalej cofka.
  • dziwni jesteście ludzie. Wolicie jeździć szrotami za tysiąc złotych, plujecie na komunikację miejska, a jak kupią nowe tramwaje to narzekacie, ze są za krótkie. Za krótkie na co? Chyba na Wasze narzekania, bo komunikacja w egu jeździ pusta.
  • Czemu p.Wroblewski z uporem maniaka określa przystanek tramwajowy na Grunwaldzkiej jako "węzeł przesiadkowy"? Czy sam nigdzie nie był i nie widział jak takie węzły wyglądające, czy uważa ludzi za baranów, którzy niczego nie wiedzą? Z czego na co można się przesiąść na tym "węźle", z jednego tramwaju na drugi i pojechac dalej tą samą trasą? Szanowny panie prezydencie, naprawdę jest XXI wiek i nie otacza pana ciemnota, której da się wcisnąć takie brednie jak ten pański"węzeł".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    45
    9
    Ja też tu mieszkam(2020-01-21)
  • Haha a Olsztyn szykuje się do kolejnych inwestycji tramwajowych(ponad 100mln). A my dalej w czarnej du.
Reklama