UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Dzień dobry. A teraz trochę matematyki. Licząc, że tor wodny ma 23 000 metrów długości, docelowa głębokość 5m, szerokość toru 60 m co daje nam przy założeniu, że pogłębiamy tor tylko o jeden metr głębokości daje 1 milion 380 tys. m3 urobku. Pogłębiarka ma pojemność 950 m3.Dzieląc ilość urobku z jednego metra pogłębienia na pojemność pogłębiarki wychodzi nam 1452 kursów, przy dwóch metrach pogłębienia 2905 kursów. Ile kursów dziennie jest w stanie wykonać - zależy od odległości do miejsca składowania urobku. Do tego oczywiście dojdzie zamulenie toru przez przepływające statki oraz sztormy. Z racji zainteresowania zawodowego jestem ciekaw efektów jej pracy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    3
    Bob Budowniczy(2024-06-14)
  • @Bob Budowniczy - Średnio trzeba będzie dokonać pogłębienia o około 3 metry.4356 kursów, 4 140 000 m sześciennych urobku. Pojemność wyspy Estyjskiej to około 4 600 000 metrów sześciennych, zatem powinna wystarczyć. Pogłębiarka skończy swoje zadanie już za 8 - 10 lat... czyli spokojnie zdążą wybudować infrastrukturę portową ( nabrzeża, place składowe, dźwigi bramowe i żurawie ) linię kolejową i drogę szybkiego ruchu... tylko po co ? Nooo żeby się przekonać, czy to dobry pomysł na wydanie 3 500 000 000 zł... ? !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    3
    GłębokaMyśl(2024-06-17)
Reklama