UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Do MaSera: w Cieśninie pilawskiej obowiązują takie same zasady jak na wodach morskich na całym świecie - źeby płynąć trzeba zgłosić i zapłacić zgodnie z obowiązującym cennikiem. Statki z całego świata pływają i żaden armator nie narzeka bo ceny stosunkowo niskie a obsługa w sześciu portach jakimi dysponuje Kaliningrad sprawna. Rosjanie, których poznałem byli by bardzo radzi gdyby mogli zarabiać również na statkach zmierzających do Elbląga, Tolkmicka (a nawet Ostródy). Tylko. .. blin, niet takich sudow (nie ma takich statków). NIE MA I NIE BĘDZIE. wIELKI SZACUN DLA pANA jAROSŁAWA rOWIŃSKIEGO ZA mĄDRY ARTYKUŁ
  • przepraszam: pana jaromira rowińskiego !
  • Do Hero: Ja również poznałem bardzo wielu fajnych Rosjan i to nawet w latach osiemdziesiątych, ale niestety, tak wtedy jak i teraz, to nie oni podejmują w Rosji decyzje. Przepisy przepisami, a ich interpretacja i stosowanie to zupełnie co innego, o czym również w Polsce niejednokrotnie się przekonujemy. Ja również dziękuję Panu Jaromirowi, jak i Panu Hero, za zaangażowanie w sprawę Przekopu, ale wasze argumenty są tak stronnicze i zmanipulowane, że tylko wzmacniają szeregi zwolenników Przekopu, notabene inwestycji "pierdółki" w porównaniu z tym, co robią w cywilizowanych miejscach na Świecie, jak chociażby w Holandii, Japonii czy Portugalii. My spieramy się o kanalik szerokości 25 metrów i długości 1,3 km, który zwiększa możliwości poprawy bytu kilkuset tysięcy ludzi. Chociażby tyle zróbmy w Polsce, bo jak dotychczas wszystkie kanały znajdujące się na terenie Polski, również te, którymi się tak szczycimy jak Kanał Elbląski, były wybudowane za rządów innych państw.
  • Od Hero: To weżcie pożyczkę pod zastaw Waszych mieszkań i kopcie. Ja nie skorzystam z możliwości przejażdżki morskiej bo nie mam zamiaru wypływać na Bałtyk stateczkiem o głębokości zanurzenia 80 cm (tyle miały barki Halexu załadowane 800 ton węgla i szorowały dnem po dnie). Do Gdyni jest tak blisko a na statkach Stena Line tak fajnie i całkiem niedrogo !!!! Oczywiście marzy mi się powrót do lat młodości kiedy z Elbląga do Krynicy Morskiej bilet na stateczek kosztowal tyle co paczka papierosów ale wtedy port w Elblągu był PORTEM RZECZNYM. Przekwalifikowanie w czasach prezydenta Gburzyńskiego portu rzecznego na port morski i zmiana kwalifikacji wód zalewu z śródlądowych na wody morskie na wiele lat zahamowało rozwój żeglugi a przewożnik z tamtych lat Żegluga Bydgoska przeniósł swoj biznes do Nadrenii i pływa po rzece Ren! A Elbląg jest miastem położonym nad jednym, jedynym morzem na świecie które z innymi morzami łączy się poprzez wody śródlądowe Kanału Jagielońskiego lub rosyjską część Zalewu gdzie też woda jest sklasyfikowana jako śródlądowa. Czyż to nie wystarczy żeby umrzeć szczęśliwym ??? Zwłaszcza, że twarde Prawo Morskie nie pozwala statkom morskim pływać po wodach śródlądowch!!! Zamiast rozwijać żeglugę w morskim Elblągu ustanówcie inne morza: w Olsztynie, Poznaniu, Krakowie. ..
  • Do MarSer-pytanko kim jesteś i jakie masz kompetenckje do zabierania głosu i mieszanialudziom w głowch. Skąd ta pewność, że ty jesteś Napoleonem, a reszta się myli? Może poprostu z toba jest coś nie tak i to ty i tacy jak ty się myla zastanowiłeś się nad tym? Narcyzm nie boli!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    lekarz(2009-11-25)
  • Do MaSera: Jak to pięknie brzmi: Urząd Morski w Gdyni Delegatura w Węgorzewie albo Port Morski w Mikołajkach. Pozdro ! (z Portu Morskiego w Elblągu)
  • do j. r / gosciu nie pisz juz wiecej i wstydu oszczedz. co ty v kolumna z gdanska.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jimi ziomal(2009-11-25)
  • Powaliła was siła spokoju i argumentów, teraz został wam tylko jad, a z tym nie da się polemizować. Pozdro dla ziomala:)
  • mam nadzieję, że szanowni adwersarze ze własciwa sobie siła spokoju i argumentów wytłumacza dlaczego jeziora mazurskie roją się od żagli, a zalew nie i w jaki sposób radzą sobie w Mikołajkach czy Giżycku bez przekopu, pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Olgierd Jedina(2009-11-25)
  • Czyżby Wielkie Jeziora Mazurskie świetnie sobie radziły bez przekopu? Olgierd, jest dokładnie odwrotnie: ich popularność bierze się w przeważającej mierze z przekopów (kanałów) łączących poszczególne jeziora. Porównaj sobie, ile jest jachtów na jeziorach połączonych ze sobą sztucznymi przekopami, a ile na tych, które są poza systemem - np. jezioro Narie. I właśnie dlatego morążanie chcą zrobić swój przekop z Narie do jez. Ruda Woda, Ełk chce się połączyć przekopem ze Śniardwami, a jeziora augustowskie liczą na rozwój dzięki odnowieniu "Przekopu Augustowskiego". Jeżeli nie będziemy używać błędnej nazwy "przekop Mierzei", tylko kanał żeglugowy, to przedstawiona przeze mnie sprawa będzie bardziej widoczna.
  • przyjmuję argument, że zwiekszony akwen to zwiększenie mozliwości dla żeglarzy i tym samym podniesienie atrakcyjności, róznica polega jednak na tym, ze na Mazurach łączenie akwenów wynika z istniejącego realnie już dziś zapotrzebowanie, natomiast my mówimy o ptencjalnym kliencie-żeglarzu którego jesze nie ma, jak i nie ma całej infrastruktury, pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Olgierd Jedlina(2009-11-26)
  • WojŁawrynowicz Do Olgierd Jedlina i przeciwników przekopu. Bez względu czy mam racje z przekopem, czy nie? Czy będzie przekop, czy nie? Zalew Wislany potrzebuje BEZWZGLĘDNIE infrastruktury na poziomie europejskim oraz dobrej promocji. Musi być rozpatrywany jako produkt turystyczny, połączony ofertom z Wzniesieniem Elbląskim, Fromborkiem, koleją nadzalewową, Kanałem Elbląskim, Malborkiem itd. No i może kiedyś z Truso. Pozdrowienia dla wszystkich dyskutantów. Możemy różnic się ładnie! :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-26)
Reklama