W kamieniczkach elbląskich ogłoszono w środę 25 października wyniki pierwszego konkursu na „Elbląski Produkt Roku”. - Najbardziej promocyjnym produktem tego roku dla miasta Elbląga i jego twórców jest program informatyczny rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych - ogłosił przewodniczący kapituły konkursu dr Jarosław Niedojadło z elbląskiej PWSZ.
Organizatorem konkursu była Rada Regionalna Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Elblągu. Do konkursu zgłoszono cztery produkty z regionu elbląskiego.
Autorami systemu komputerowego wirtualnej rekrutacji są studenci Instytutu Informatyki Stosowanej: Agnieszka Wójcik (wdrożenie systemu), Dawid Labuda, Maciej Sidor, Tomasz Sikora (programiści). System stworzyli w ramach inżynierskiej pracy dyplomowej. Kierownikami i pomysłodawcami projektu są dyrektor IIS Krzysztof Brzeski oraz wicedyrektor IIS Teresa Jurewicz-Obrzut. System został opracowany przy współpracy z naczelnikiem Wydziału Oświaty UM Anną Korzeniowską, dyrektorem Delegatury Kuratorium Oświaty Grażyną Kluge oraz dyrektorami szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w regionie.
Dzięki systemowi „e-Rektutacja” kandydaci do szkół ponadgimnazjalnych zdobywają wszelkie informacje o wybranych przez siebie szkołach. Szczegółowe dane potrzebne do rekrutacji są wprowadzone do systemu, a następnie weryfikowane, a oni sami mogą śledzić na bieżąco przebieg rekrutacji. Dostarczają oni dokumenty tylko do jednej ze szkół (szkoły I wyboru) a nie, jak dotychczas, do trzech. O wynikach rekrutacji dowiadują się nie tylko z wywieszonych list w wybranych szkołach, ale także poprzez system „e-Rektutacja” drogą internetową.
Zwycięski projekt nagrodzono oryginalną statuetką autorstwa rzeźbiarza Romana Fusa, a listy gratulacyjne wraz z nagrodami finansowymi wręczył laureatom konkursu prezydent Henryk Słonina.
Pamiątkowymi plakietami wyróżniono również pozostałe zgłoszone do konkursu produkty. Otrzymali je: browar w Braniewie za nowy gatunek piwa (kapituła w werdykcie podkreśliła duże znaczenie uruchomienia zlikwidowanego przed laty browaru na bazie polskiego kapitału i wpływ tej inwestycji na złagodzenie skutków bezrobocia w Braniewie), elbląska PSS Społem za chleb „Rozmaitości” i pasłęcka piekarnia Raszczyk za chleb „Witalny”.
- Konkurs na „Elbląski Produkt Roku” będzie kontynuowany także w przyszłym roku – podkreślił Janusz Ufnalewski, prezes elbląskiej NOT. - Liczymy, że w kolejnej edycji konkursu weźmie udział większa grupa producentów z Elbląga i regionu, a przyznane wyróżnienia będą promocyjnie wspierały najlepszych z nich.
Autorami systemu komputerowego wirtualnej rekrutacji są studenci Instytutu Informatyki Stosowanej: Agnieszka Wójcik (wdrożenie systemu), Dawid Labuda, Maciej Sidor, Tomasz Sikora (programiści). System stworzyli w ramach inżynierskiej pracy dyplomowej. Kierownikami i pomysłodawcami projektu są dyrektor IIS Krzysztof Brzeski oraz wicedyrektor IIS Teresa Jurewicz-Obrzut. System został opracowany przy współpracy z naczelnikiem Wydziału Oświaty UM Anną Korzeniowską, dyrektorem Delegatury Kuratorium Oświaty Grażyną Kluge oraz dyrektorami szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w regionie.
Dzięki systemowi „e-Rektutacja” kandydaci do szkół ponadgimnazjalnych zdobywają wszelkie informacje o wybranych przez siebie szkołach. Szczegółowe dane potrzebne do rekrutacji są wprowadzone do systemu, a następnie weryfikowane, a oni sami mogą śledzić na bieżąco przebieg rekrutacji. Dostarczają oni dokumenty tylko do jednej ze szkół (szkoły I wyboru) a nie, jak dotychczas, do trzech. O wynikach rekrutacji dowiadują się nie tylko z wywieszonych list w wybranych szkołach, ale także poprzez system „e-Rektutacja” drogą internetową.
Zwycięski projekt nagrodzono oryginalną statuetką autorstwa rzeźbiarza Romana Fusa, a listy gratulacyjne wraz z nagrodami finansowymi wręczył laureatom konkursu prezydent Henryk Słonina.
Pamiątkowymi plakietami wyróżniono również pozostałe zgłoszone do konkursu produkty. Otrzymali je: browar w Braniewie za nowy gatunek piwa (kapituła w werdykcie podkreśliła duże znaczenie uruchomienia zlikwidowanego przed laty browaru na bazie polskiego kapitału i wpływ tej inwestycji na złagodzenie skutków bezrobocia w Braniewie), elbląska PSS Społem za chleb „Rozmaitości” i pasłęcka piekarnia Raszczyk za chleb „Witalny”.
- Konkurs na „Elbląski Produkt Roku” będzie kontynuowany także w przyszłym roku – podkreślił Janusz Ufnalewski, prezes elbląskiej NOT. - Liczymy, że w kolejnej edycji konkursu weźmie udział większa grupa producentów z Elbląga i regionu, a przyznane wyróżnienia będą promocyjnie wspierały najlepszych z nich.
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska